Lillstoran skrev 2012-02-28 16:48:07 följande:
Det var intressant att höra! Det känns bra att hinna med i vart fall 1 landstingsfinansierat försök, för att få en uppfattning om det ö h t är genomförbart m h t biverkningar, äggplockning, samt hur jag svarar på behandlingen.
Jag har läst att på Huddinge avråder de, man får nte göra fler försök om läkarna inte tror på realistiska chanser. Det är ett läkarbeslut som man inte får bestämma själv.
Får meddela när jag träffat läkaren den 12 mars, vad de säger om min ålder, provresultat, chansen att lyckas etc. Sedan är allt inte skrivet i sten. De är nog rätt så ärliga om jag förstått saken rätt.
Och, inte att förglömma du kan alltid få en "second opinion" någon annanstans av någon annan läkare!!!
Är det något vi härinne har erfarenhet av så är det att läkarna tänker väldigt väldigt olika kring detta.
Jag blev tex själv avrådd helt från fortsatta försök av läkarna på Ackis i Uppsala. Medan läkarna på CFC i Köpenhamn sa att jag har minsann rimliga chanser att lyckas och med magen i vädret i v.30 nu så får man ju hålla med om att de hade rätt och läkarna på Ackis fel...