• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Söte79 skrev 2012-01-08 00:33:49 följande:
    Åh tjejer.. Behöver bara skriva av mig lite... Idag vid 13 tiden fick jag ut en stor klump ungefär som ett plommon.. Blev helt förstörd. Efter det har jag blött rikligt fram tills typ 18 tiden. Sen började det göra då fruktansvärt ont på höger sida i magen samtidigt som jag började frossa med huvudvärk. Tänkte att nu är det helt kört. Åkte till akuten och fick träffa läkaren. Vi pratade och jag fick krypa upp i Gun stolen. Där ser hon blod och pratar försiktigt med mig om att hon inte har så stora förhoppningar... Men vi ska göra ett VUL. Precis då larmar hennes telefon och hon måste springa på ett akut snitt. Kvar blir jag... Sitter och gråter i 2 timmar! Kl 23.30 kommer hon äntligen tillbaka och jag får äntligen se ett fint rörligt foster som sparkar, viftar med armar och sträcker på sina små tår!!
    Men oj oj oj vad du ska behöva gå igenom.
    Men såååå skönt att allting var bra! Klart du ska skriva om vad som händer dig. vi är många som följer dig och inget hellre vill än att allting ska gå bra för dig. Många kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Eviglängtan skrev 2012-01-09 09:21:57 följande:
    Hej alla,

Är precis hemkommen från BB med två underbara töser på en bit över 3 kg. Tack alla för allt stöd. Nu är min IVF resa slut och en ny tar vid. Jag kommer att titta in då och då och heja på,

Lycka till dig innan!

Kram från en lycklig mamma
    Stort stort grattis!
    Och all lycka till med de två små flickorna!
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2012-01-09 12:56:33 följande:
    Hej alla och tack för tumhållning och stöd! Det betyder jättemycket Solig! 18 dagars oro är äntligen över. På VUL fick vi se ett lite foster som rörde sig hejvilt och sprattlade med både armar och ben! Det är 33 mm långt och precis rätt i storlek! Av tvillingen syntes inget spår så den har försvunnit! På torsdag ska jag på inskrivning på MVC!

Kram till alla Hjärta
    Sååå skönt Inanna. Stort stort grattis Solig.
    Nu börjar en annan typ av resa spännande som bara den.
    Massor med glada kramar till dig Hjärta
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2012-01-10 06:56:45 följande:
    Tack snälla du Solig! Det var fantastiskt roligt att få ett VUL-foto på ett 33 mm foster till familjealbumet! En overklig känsla att den verkligen växt på sig 25 mm på 18 dagar och att den var livlig och aktiv!
    Skrattande Roligt!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2012-01-10 15:35:42 följande:
    Nu har jag fått okej från någon som ska ge mig droppet SkrattandeSkrattande Puhh!!!!! Nu jäklar ska det bli bebbe Flört
    Härligt Zin!
    Here we go Bebis 2012 Drömmer
  • Enya70

Söte, Thule o alla ni andra. Jag har gjort 10 färska IVF försök o sitter ju nu här med magen i vädret i v.23. Klart värt det och jag känner ro i mig själv att ha kämpat o provat alla vägar jag kunde. Mer kan man inte göra. Hur mycket man kan o vill kämpa är upp till var och en såklart.

• Enya70
    Söte79 skrev 2012-01-11 22:17:20 följande:
    Jag menar 7 st färsk och 3 st FET. 2 ggr har alla mina embryo dött vid upptining.

Underbart Enya!!
    Av mina 10 färska IVF försök (och inga FET) så har det hänt 2 ggr att det inte gått till ET då inga embryon delat sig som de skulle.

Blev dock gravid på IVF nr 6 men det slutade i missfall. Har en väninna som fick sitt första barn på IVF nr 7 och sitt andra barn efter ytterligare 4 IVF. Så visst kan det ta många försök att lyckas om man orkar och vill kämpa.

Är så glad att du också är gravid nu Söte, underbart Kyss
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2012-01-12 17:02:47 följande:
    En riktigt nedslagen Zin här. Har just haft samtal med Dr D och eftersom mina värden är så dåliga så är vi helt överens om att det inte är lönt att göra att försök nu. Istället för att sätta in blockerare i massor så väljer vi därför att ta bort äggledarna först eftersom de kan hänga ihop med det höga TNF-alfavärdet. Därefter sätter vi ev in Humira men förhoppningsvis räcker IL. Ett tungt bakslag att behöva ringa runt och avboka allt jag kämpat med de 2 sensate dygnen. Å andra sidan är han "100% sure" att det kommer att lyckas sen (hur man nu kan säga det) så det är lika bra att gå all in nu. Såklart hade jag hoppats på nåt bättre men det är lika bra att förlika sig med att det inte blir bebbe 2012 heller men 2013 Glad. Men, det är skönt att veta vad felet är och att det går att åtgärda. Nu ska jag försöka få till op/laporoskapi så fort som möjligt, vilket blir tidigast i mars. Skitkropp!!!
    Zin - oj oj oj jag förstår att det känns riktigt riktigt tungt nu. Jäkla skitkropp är precis vad det är Demon. F-n oxå men hoppfullt ändå att Dr D verkligen tror på dig och era chanser att lyckas senare.
    Hur fort tror du att du kan få tid att ta bort äggledarna?
    Massor med peppande kramar till dig underbara fina Zin Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2012-01-12 17:30:29 följande:
    Tack Enya Hjärta. Mars verkar det som det är bara att börja ringa runt imorrn igen Gråter
    Åh det är så tungt att behöva vara effektiv och duktig när man är ledsen och trött. Hoppas verkligen att du får en så snabb tid som möjligt för att ta bort äggledarna. Hur lång tid kan det sedan ta för kroppen att komma i balans igen?
    Kramar igen Hjärta
  • Enya70

Turild - så fantastiskt härligt att lille Levi är här hos dig efter er långa resa.
    Kramar Hjärta 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?