• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-07-01 10:11:01 följande:
    Ja tacka vet jag denna positiva tråd, snacka om olika tankesätt!!
    Är oxå glad att ni finns i denna tråd Glad Gissar att livserfarenheten å vilja gör sitt när det handlar om olika tankesätt å är så glad att ni finns här med kunskap, empati å kärlek, både i glädje å sorg Solig

Innan - Åhh vännen! Är så ledsen för er skull!!! Denna tragiska, hemska sorg å smärta gör sååå ont.. Skickar massor med energikramar å värme till dig!! Hjärta

Slemtorsk - Det låter onekligen OERHÖRT positivt det du beskriver med dina symtom Skrattande Håller tummarna å hoppas på att "Plötsligt händer det" !! Gällande illamående, halsbränna osv.., jag började kräkas redan innan BM/TD, kändes som jag hade urinvägsinfektion, en fruktansvärd halsbränna å kände mig sjuk i hela kroppen, ömma bröst - kändes som dom var Dolly P Flört Om du läser dina inlägg själv igen ser du säkert hur gravida dina symtom är, haha.. Det vore ju helt fantastisk underbart å superroligt!! Jag tror stenhårt på att du är gravid! Jag var oxå superkänslig mot lukter å illamåendet kunde bara komma på två sekunder, kunde gå på gatan (hihi) å bara börja ulka. En gång skulle jag bara pussa min sambo å han hade precis ätit kaviar.. så det blev en puss å sen raka vägen till toan å kräkas.., haha.. Kan garva åt det nu, men då var det mindre roligtFlörtHoppas ni får en supertrevlig 40 års fest! 

Lite ego - Var till Vc läkare i måndags för undersökning å provtagning. Hon såg en liten förändring i bakteriefloran så jag fick Flagyl, sen tänkte jag köra den egna efterbehandlingen ni som varit till Sundsvall fått. Mina värden var lite ändrade sen jag tog dom sist i april... 
    Värden i april: T3 fritt 4.8, T4 14.7, TSH 0.51
    Värden 110629: T3 fritt 4.1, T4 13.5, TSH 1.2

Skulle gärna vilja höra om detta är ok?? Vad säger ni som har koll på detta? 
    Sen har min kropp stannat av... Är vätskesvullen, trött å har inte gått ner ett piss i vikt på två veckor. Magen har fortf inte kommit igång sen MA.. Läcker fortf mjölk.. Nån som har nåt tips på hur man sätter fart på kroppen igen å får igång cirkulationen, förutom träning för det gör jag å äter enl LCHF...
  • Mamma gås
    Zinfandel - Sista försöket jag gjorde (då korta metoden + att det resulterade i graviditet) så sprutade jag 12 dgr, 13:e dagen ÄL-spruta. Gonal-F 112.5 första 6 dgr å sen 187.5 resten.
    Hihi.., ja de e fantastisk va dom kommer fram till på konferansen Skrattande

Fasen va surt att det inte finns mer personal å större tillgänglighet inom detta område.. 

Snösport - Jo, tack det har varit lite lättare sen i måndags.. Känner mig inte lika låg å nere. Däremot står jag still i vikt.. Måste nog släppa den psykiska pressen jag sätter på mig själv gällande den biten. Jag har varit hos min hokuspokusfifflare å fått bra resultat på flera saker av det han behandlat Glad Ska tillbaka dit idag med min dotter så då tänkte jag att han kunde få ta sig en snabb titt annars har jag inte tid där förrän om ca en månad. 
    Känner att september närmar sig med stormsteg, samtidigt som vi har sagt att om det är så att jag känner att jag inte är hundra redo i sep väntar vi till nästkommande äl. 
    Gött att få komma å kolla kroppen så att den är i balans! Glad Då håller jag tummarna att det inte är allför mkt obalans Flört 
    Själv kör jag affirmationen "att det tar sig vid FET:et i höst å känslan är att det blir en pojke".. Ska smacka in hela känslan i kroppen så den är helt redo Solig

Veronica1 - Vore jag dig skulle jag absolut kolla upp det, hellre kolla en gång för mkt än att det senare kommer fram att du fått en infektion el så. Om det är ett missfall kan det ju vara rester kvar.. Lycka till!!

Susanne - Som Snösport säger så är vi fyrtisar allihopa här å goa, glada å stöttande såna Glad Välkommen !
  • Mamma gås
    Snösport skrev 2011-07-06 16:23:15 följande:
    MammaGås: Jo jag har nu läst lite om Co Q10 (Coenzyme Q10) ..hittar inte tillbaka där jag hittade hur bra det kunde vara för kvinnor men köpt det nu och ska ta det fram till IVFen tänkte jag...läste iaf i en site att det är en viktig vitamin/mineral eller vad tusan och det hjälper celler mm men efter issfall har kroppen ofta ont om dessa och det kan ta tid att få upp det igen..  tips käka 30 mg sådan till dina vanliga vitaminer så kasnke kroppen och allt kommer tillbaka snabbare.  
    Jag har nu beställt Co Q10 samt L-Arginin och ska ta co q10 tom ET samt L-Arginin vid IVF samt kasnke mata mannen med dem i ngn månad eller 2.

kram. 

Zin: nä jag blandar nog bara ihop...kollade nu igen och där står 28-30 superbra!!! ska maila och förbereda för min läkare kasnke är borta så då är et ju den andra...de har ju ingen talan mer än att göra undersökningen för jag snackar  och beslutar med FALUN ...jihooo...glad jag blev och så slipper jag kasnke att ruva och nojja på min 43 års dag i september.
    Var beställde du Q10 ifrån? Jag har kört det för längesen och köpte då av Fitline. Jag kikade runt lite igår kväll men vete fasen alltså var jag ska beställa.. Fitline´s vet jag är bra och vattenlösligt så kroppen kan ta upp det direkt, men dom är ganska dyra. De andra jag hittade hade en del E-nummer i sig (varför i h-vete dom behöver ha de..)... 
    Var ju till min kroppsterapeut igår med min stora tjej å så gjorde han ett snabbtest på mig.., min kropp säger att jag mentalt har stress/press mentalt blockerat mig så kroppen står still å ingen viktminskning sker.. Jävla hjärna å ställa till det.. ;))
    Kramen :) 
  • Mamma gås
    Slemmis - Ledsamt med blödning men jag håller tummarna att det kanske kan vara så att det "bara" en liten blödning fast ägget fastnat. Som du säger har vissa blödningar i flera månader. Kram till dig!!

Snösport - Snacka om härlig akupunktör som ställer upp med tid när NI behöver det :) Jag har heller inte hittat nåt om Q10 å hur bra det är, men som du säger så hjälper ju Q10 till att förnya cellerna å de i sig är ju positivt - tänker då att de måste ju vara positivt även vid IVF.   
  • Mamma gås

Hej hopp alla goa tjejer! 
    Lite sena svar på inlägg som varit tidigare i helgen.., har haft en underbart skön helg utan dator å tv, bara umgänge med kärlek å vänner på landet vid en sjö :)

Gällande apiforce är det som Snösport skrev.., jag körde oxå bara under spruttiden (körde korta metoden då) å som sagt fick jag en superfin slemhinna å det blev ett plus, dock MA i v. 16. Men säger som Snösport - kommer inte våga låta bli den nästa gång det blir IVF el rättare sagt FET i sepcykeln..

Gällande snacket om injicering så gjorde dom det på vårt andra försök, då tog de hälften av äggen å injicerade å andra hälften på vanliga viset. Hos oss resulterade det i att inget av de injicerade tog sig.., medan de andra gjorde det,dock gick endast två att använda. Så på det tredje försöket sa dom att de bara skulle köra vanlig befruktning på mina ägg, vilket de gjorde å det blev 4 fina, ett till mig å tre till frysen.  

• Mamma gås
    Skytten - Säger som Hoppfull10 - Kliniken vill säkert ha så få patienter som möjligt under helgerna, men alla behandlingar går ju inte att få det till det. Jag har varit på insättning en lörd på CvL å det funkade fin-fint :) Jag tycker oxå du ska köra på som du blivit tillsagd att göra, börja spruta på dag 3. Det går ju att styra på hit å dit med sprutorna (inte till fullo). Jag har oxå sprutat olika antal dagar på mina behandlingar beroende på hur äggen mognat osv. Har vi "otur" kommer vi få göra FET på en lörd :) Kommer göra det i ostimulerad cykel i sep å jag har haft regelbunden äl sen vårt MA i maj :) Men man vet ju aldrig när den kommer.., som du säger så kan den ju få spratt just när man inte vill att den ska få det :D

Jag håller tummarna för dig att allt kommer gå bra!! Försök att inte oro dig för mkt utan istället hitta lugnet å tron om att var sak har sin tid å ha tillit till att allt kommer att gå bra :) Blir du dålig av sprutorna så försök anpassa tillvaron till vad din kropp orkar med just då å skulle det bli så tråkigt att du blir överstimulerad så ta det då å lägg inte energi på att oroa dig över det innan. (Haha.., lätt å säga för mig som haft uppehåll nu några månader så kroppen skulle kunna återhämta sig efter MA jag hade.. Har nästan förträngt hur insnöad i hjärnan man blir när man är i behandlingen. Ser framemot mitt FET med skräckblandad förtjusning..)

Hur som helst Skytten å alla andra tjejer oxå för den delen, ni är oerhört starka å helt underbara !! :) 
  • Mamma gås
    Fruttan - Jag har oxå funderat lite kring stimulerat å ostimulerat FET.. Jag har bara gjort färskförsök förut så detta kommer bli vårt första FET, så min fråga är varför gör vissa stimulerat å andra ostimulerat? Å som i ditt fall där du gjort båda.., vad kommer det sig? Hur gå det till vid stimulerat?
  • Mamma gås
    HjärtaOkej, så mer östrogen å folket å sen ägglossningsspruta i stimulerad cykel :) 

Bra att veta att du fått börja med proggisarna lite innan för då kan jag oxå säga till om det ifall det är så att de inte tycker jag ska ha det. Börjar bli liiiite nervös.. Å karln är livrädd.. Samtidigt som han självklart vill att det ska ta sig så är han livrädd att det ska bli samma tragiska resa en gång till... OM el när :) det tar sig kommer jag tjata till mig ett x-tra ul i vecka 15-16.. De kan dom väl knappast säga nej till om man fått MA tidigare? 

Jag har haft såna hormonrubbningar sen det hände att jag blir rädd för mig själv Tungan ute  Har fått ett hetskt temprament å jävlar i den när jag blir irriterad.. Haha.. (har inte fått utbrott på karln tack å lov)
  • Mamma gås

Haha.. en fråga till nu när jag ändå är igång...

Är det nån som fått trombyl av er som går på CvL??  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?