• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis Turlid och Riita till ruvarstatus - tummarna är självklart påkopplade!

dallas: grattis till uppstart - vilken flexibel och bra klinik som fryser ner simmarna när mannen inte kan vara på plats

• Fjällsippan

Jag pratade med kliniken igår, och så här ser planen ut inför FET. På onsdag, CD 9, bokat VUL för att kolla allmänstatus på ägglossning. Det är en aning för tidigt i cykeln, men läkaren kommer inte vara där tors-sön, och då finns det en risk att vi missar ÄL. Igår när jag var med sonen hos infektionsläkare så nämnde jag att vi ska göra återföring i den här månaden. Och då satte han in samma penicillinkur på både mig och sonen, han tyckte att det var bäst att undanröja lite bakterier på mig innan återföringen. Och jag behöver VERKLIGEN en uppfräschning på alla plan, så jag har även inhandlat D-vitamin och ett par ayurvedaprodukter. 

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mitten på mars 
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Mia, 42 år, IVF1 planerad sprutstart 19-20/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, p-piller start 25/2, FET

***SPRUTAR***
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA

***ET***

***FET***

Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, troligtvis v 13, Falun
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF1/FET3 på HS, TD 20/3
    Riita, 40 år Uppsala,  IVF1, FET2, TD 11/3

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• Fjällsippan

*ändrar lite*

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Mia, 42 år, IVF1 planerad sprutstart 19-20/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, p-piller start 25/2, FET

***SPRUTAR***
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA

***ET***

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mitten på mars 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF1/FET3 på HS, TD 20/3
    Riita, 40 år Uppsala,  IVF1, FET2, TD 11/3

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• Fjällsippan

Grattis till lilla Emma, Oceanney{#emotions_dlg.flower}!

Välkommen hit, chichisita! Och grattis till lyckat ÄP, håller tummarna för att det blir fin befruktning!

Hönan, grattis till sprutstart. Här är en länk som räknar ut beräknad förlossning utifrån äggplocket (egg aspiration): http://www.nordica.org/composite-399.htm 

• Fjällsippan
    Mamma gås skrev 2011-03-06 15:24:39 följande:
    Fjällsippan - Härligt att få en kurerarboost! Å sjysst av läkaren att tänka ett steg längre oxå! Varför är det ingen läkare på kliniken mellan tors-sönd? Har du en speciell läkare el är alla 4 borta?
    Ja, verkligen schysst av en "vanlig" läkare att se ur ett större perspektiv; det kan ju till och med vara svårt att få IVF-läkare att agera på sånt här. Det är min hemortsläkare som inte är på plats. Tyvärr har han börjat bli mer och mer svårtillgänglig på senare tiden. 
  • Fjällsippan

Sunseed: ÄL brukar dyka upp även efter misslyckad IVF, men som kliniken sa till mig så kan den kan vara svår att "hitta" eftersom den kan tidigarelagd eller ordentligt förskjuten. Det går liksom inte att räkna från den första blödningsdagen och framåt, utan progesteronet kan styra om dagarna hit och dit.  

Boe; välkommen hit

• Fjällsippan

Inanna; eftersom jag har genomgått så otroligt många behandlingar de senaste åren har jag slutat att försöka ha dunderkoll på dagarna i min menscykel. Förr hade jag dock stenkoll; så jag tittade tillbaka på mina anteckningar från 2006/2007 (behandlingstäta år), och då hade jag ett flertal cykler emellan behandlingarna som var kortare än vanligt, 26 - 28 dagar (min normala cykel ligger runt 30). Med andra ord så behöver inte förkortad cykel alltid bero på ålder, utan kan snarare var en reaktion på andra faktorer som missfall/behandlingar/hormoner. Men vad spännande att du har sprutstart snart ! Vilken dos börjar du på (du har säkert nämnt det redan, men jag har glömt)?   

• Fjällsippan

Nu har jag varit på VUL inför FET. Jag visste att det var för tidigt i cykeln, men det känns ändå bra att ha gjort en tidig kontroll. Livmoderslemhinnan var fin och på väg att växa till sig, men ingen follikel har "bestämt" sig ännu. (hade ett tiotal antrala folliklar). Så läkaren gissade att det blir omslag tidigast måndag, och i så fall hinner vi med en kontroll till nästa vecka. Jag glömde att fråga om mitt TSH-värdet som jag tog för ett par veckor sedan, knasigt då jag är VÄLDIGT nyfiken på det. Idag blev det inget ålderssnack, tvärtom så sa han "du ska se att guldägget dyker upp". 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?