• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nej, nej, nej Inanna! GråterJag var så säker på att det skulle gå bra denna gången. Det är så orättvist att du behöver uppleva detta igen. Många många kramarHjärtaHjärtaHjärta

• Mia69

Tittar in i tråden som hastigast.
    Lycka till Kalimero! Åh vad spännande med nya tänk. Håller tummarna för dig!!!Hjärta
    Spears: Skönt att graviditeten fortlöper som den skall!

Inanna!!!: Tänker så på dig och hoppas att du mår lite bättre för varje dag. Hoppas du har fått en blödning och slipper skrapas. Allra helst önskar jag ju dock att det har skett ett mirakel på ditt nästa VUL som väl är nästa vecka... 
    Inte kan du väl ge upp ännu!!! Du har ju 4 eskimåer i frysen. Funderar du på ytterligare full-IVF så kanske du måste någonstans där de sätter in "all in" för du kan säkert fortfarande få minst 2-3 blastocyster på en IVF-omgång (kanske utomlands?).
    Många många många kramar till dig!Hjärta

EGO: Själv fick jag dumma M idag så nästa BIM blir 7/8, men jag orkar inte leta upp listan. Ett hemmaförsök till blir det före mitt första FET. Kroppen känns helt återställd och jag har kommit igång med ordentlig träning på min underbara crosstrainer. Skönt!

Ha en skön semester ni som går på detta idag!Solig

• Mia69

Hej på er allihop! Tänkte slänga mig in i IVF-världen igen. Skall försöka läsa ikapp i tråden.
    Har sett att det är många nya. Jättekul! Dessutom många som nu sprayar och sprutar och en del som snart har äggplock. Spännande!!! Håller mina tummar för er alla!

Våra hemmaförsök har gått åt pipan under sommaren MEN nu skall jag göra min allra första återföring på måndag. Äntligen!!! Gör ostimulerat FET utan progesteron (har velat fram och tillbaka kring sistnämnda) med en 5-dagars blastocyst.

Inanna: Blir inte ägglossningen lite sen efter missfall/skrapning? Min ägglossning kom någon vecka senare efter mina missfall. Tror absolut inte du skall ge upp än utan den kommer nog snart... Kanske gör vi FET ihop!

• Mia69

Sett att ni har "dagens noja". Här kommer min för dagen. Ni som gjort FET, när har ni gjort ägglossningtest, på morgonen eller på kvällen? Jag gjorde ett test igår morse som var helt negativt och nu idag på morgonen var det knallpositivt. Tänk om omslaget var igår eftermiddag eller igår kväll, då blir det ju fel dag man räknar efter. Har läst att LH är som lägst på morgonen men jag har så svårt att hålla mig 4 timmar för test så jag tar alltid på morgonen ändå. Kände det som jag började få ägglossning igår redan men jag fattar inte varför jag inte testade redan igår kväll. Suck!
    Nu kanske jag får blastocysten en dag försent när slemhinnan inte längre är mottaglig.  Usch!Rynkar på näsan

• Mia69
    Zinfandel skrev 2011-08-23 14:48:48 följande:
    Mia: om jag hade gjort ostimulerat och fått testa själv, då hade jag testat minst både morgon & kväll.....
    Ja, det känns nu som om jag borde ha gjort det!!!  Fattar inte hur jag tänkte här... Var på kontroll på kliniken igår och gjorde VUL och såg en jättefollikel och en tjock slemhinna och kände på kvällen att jag fick ägglossningsflytningar. Hade tänkt att börja testa morgon och kväll idag (är en dag för tidig denna cykel och det är inte vanligt, är extremt regelbunden). Fasen också!  Pratade med en ssk på kliniken imorse som sa att det inte spelade någon roll men nu har jag ringt dit igen och hoppas de hör av sig igen.
  • Mia69
    turlid70 skrev 2011-08-23 16:30:35 följande:
    Ingen fara! ÄL kommer ju 24-36 timmar efter omslaget. Om du skulle haft omslag så är det fortfarande 24 timmar kvar till ÄL och klinikerna räknar ÄL alltid 24 timmar efter omslaget, så att du har 12 h till godo. Sen lever ju ägget några dagar till upp till 72 faktiskt. Tycker inte du ska ska bekymra dig alls att du ev missade omslaget igår kväll. Lycka till med FET på måndag.
    Hej och grattis till att dina tester har gått bra (har börjat läsa ikapp allt som hänt sista veckorna). Tänk att du snart är halvvägs...
    Kliniken ringde precis. De VILL att man tar morgonurin så nu blev det som de ville ha det i alla fall. Nu fokuserar jag på måndag och hoppas att någon blastocyst klarar upptiningen...
  • Mia69

Lycka till med äggplock idag mamman och Enya!!!Hjärta

(Våra ruvningsembryon blir exakt jämngamla eftersom min ägglossning beräknas till idag!)

• Mia69

Härligt Enya!!! Håller tummarna att många blir fint befruktade!{#emotions_dlg.flower}

• Mia69

Mamman: Grattis till fin skörd!!!{#emotions_dlg.flower} Höger äggstock har ju superproducerat!

Lycka till imorgon Victoria71 med starten!!!

• Mia69

Skytten: va skönt att du har tagit alla dina sprutor nu!!!
    Jag har blivit överstimulerad vid båda mina IVF:er. Vid första tillfället bedömde man att det fanns risk för överstimulering vid äggplock och fryste ned mina frysbara embryon och jag fick inte ruva. Riktigt allvarlig överstimulering får man först om man är överstimulerad och sedan blir gravid (det sätter igång hormonflödet) så om man ligger i riskzonen för överstimulering (dvs har väldigt många blåsor, stora äggstockar och ev vätska) så får man inte göra ET. Jag mådde dåligt i 2-3 dagar efter äggplock, hade mkt stor mage men behövde aldrig tappas på vätska. Det skrämde mig dock inte värre än att jag gjorde en ny IVF efter nästa mens. Här såg allt bra ut även under äggplock men vid återföringen hade jag fått lite vätska igen (4x8 cm) och mina äggstockar var runt 8 cm stora, dvs jag var lite överstimulerad. Jag kunde få göra ET men valde att avstå även denna gången. Lite överstimulering har jag hört är bra och många blir gravida då vid ET. Jag har dock en speciell livssituation där det inte finns utrymme för mig att bli sjuk så jag valde bort den chansen.
    Mild överstimulering är nog rätt vanligt att man får och då brukar man nog få ruva ändå. Svår överstimulering är ett allvarligt tillstånd och drabbar väldigt få som genomgår IVF. IVF-läkaren kommer se om du har risk för svår överstimulering och då gör man en totalfrys.
    Eftersom de höjde din Puregondos mot slutet så har ju allt sett jättefint ut. Jag har alltid fått sänkt dos mot slutet!
    Försök att inte oroa dig för överstimulering utan se vad de säger när du gör äggplock och återföring. Om du mot förmodan skulle se lite överstimulerad ut vid återföringen kan du ju alltid välja att göra FET senare istället för ET.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?