• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna: ET på fredag menade jag ju, inte FET. Har väl kvar morfinrester... eller så är det väl Lutinus som gör en seg i kolan... eller kanske ananas...Skrattande

• Mia69

Fått besked nu; 8 befruktade, så jag får vara nöjd. Förra gången var det ju högre befruktningsgrad men jag misstänkte att det skulle vara sämre idag. Nu blir det kanske en blastis på måndag. Jippi!Skrattande

• Mia69
    Boe skrev 2011-05-26 12:45:30 följande:Mia,
    8 befruktade är väl bra! Jag skulle vara super nöjd med det!
    Har nog drabbats av s k Inanna-syndromet när man jämför med tidigare resultat. Får väl inse att förra gångens resultat var helt sanslöst (i alla fall för min ålderGlad) med 15 av 17 befruktade och 8 av toppkvalitet. Hur kommer jag någonsin kunna slå eller matcha det?

Jag tänker positivt nu och man vet ju ingenting förrän man ser kvalitén på de som är befruktade och det är ju det som räknas egentligen...

Inanna: Jag tror att du denna gången kommer att få jättehög befruktningsgrad!!! (Tror verkligen att det finns ett samband med antal sprutdagar som inte alla IVF-läkare insett ännu.)  Se nu att att man inte kan säga något om glansdagar eftersom jag har gjort mina försök inom 2-3 månader och får ganska olika resultat (som inte har något med äggreserv , AMH eller ålder att göra...  däremot möjligen Puregondos och antal sprutdagar...)
  • Mia69
    Enya70 skrev 2011-05-26 15:51:09 följande:
    Åh skulle aldrig skrivit ngt igår om molvärk varje dag. Bara för det känner jag intenting idag...
    Åhhhh så frustrerande. Jag vill ju verkligen tro på det här men svårt när man misslyckats så många gånger...
    Har väld rabbats av ruvarblues Rynkar på näsan
    Men du har blivit gravid också tidigare... och molvärk kommer och går när man är gravid... så upp med hakanSkrattande Du har ju 3 mini-enyas att hoppas på!!!
  • Mia69

Lycka till idag, Inanna! Jag tror det kommer att gå över all förväntan!!!Hjärta

• Mia69

STORT GRATTIS Inanna! Visste att det skulle vara många mogna och 10 befruktade är ju fantastiskt!SkrattandeLi och Lo version 2.0, härligt!!!Hjärta

För att trösta dig kring ditt beslut har jag funderat mycket på kring blastocystodling av ej toppkvaliteembryo. Är nyfiken, Turlid, dina 5- och 6-dagars embryon, var de från topp-embryon dag 2 eller 3? Kanske är det bara bortkastad tid att sätta in blastocyster som inte har sitt ursprung ur toppembryon från början??? Tror kanske att det blev rätt beslut ändå, Inanna. Nu har du säkrat 2 toppembryon i frysen!!! Jag är så glad för din skull!!!

Jag hoppas och hoppas på att det finns en bra blastocyst till mig på måndag (är verkligen tvivlande just nu). Jag pratade med lab.-kvinnan igår och jag kommer vara noga med att få den blastocyst (om det nu finns någon) som har sitt ursprung ur en bra 3-dagars (man tittar till dem då). Usch, har verkligen en dålig känsla kring måndagen!!!Rynkar på näsan

• Mia69

Hej! Har låtit min hjärna ta lite "IVF-paus", men nu kunde jag inte hålla mig från att gå in och kika...

Zinfandel och Lenafena: Så tråkigt med minus Rynkar på näsanmen ni verkar ju båda ta det hela med jämnmod.
    Fjällis: Hoppas det vänder till ett plus mot slutet!
    Enya: Håller även tummarna hårt för dig. Tillhör du tjuvtestargänget?

MEN Inanna: Vilket praktresultat från mästerhönan!!! SkrattandeSkrattandeMen, vad bra och vad skönt för dig med 4 i frysen nu!

Jag fick ju frysa både dag 2 och dag 5 förra gången men det berodde på att de hade lite dåligt samvete att jag blev så överstimulerad och inte fick ET. De ville inte orsaka att jag skulle stå helt "tom på embryon" om jag valde långtidsodling så de gjorde ett undantag för mig. MEN, frågan är vad man gör med 2 blastocyster odlade ur "bottenskrapet". Är det värt att lägga 11000 kr per FET på det? Tveksamt! Synd att de inte kan snabbfrysa 2-dagars ännu på kliniken. Det gör man ju utomlands och de startar testverksamhet på vår klinik nu under hösten (de har ju varit utomlands och lärt sig frysa obefruktade ägg och ligger lite i framkanten vad det gäller frysning). Då hade det varit självklart tror jag att välja 2-dagars så att man inte tappar något embryo som inte trivs "in-vitro".

Hoppas att de har styckfryst dina 2-dagars embryon för det spelar visst roll (har jag räknat ut- ekonomiskt). OM (detta är ju inte sannolikt för nu är det dags att plussa den här gången) du skall sätta tillbaka dina embryon och de är frysta 2 och 2 så kanske en av dem inte klarar upptiningen och då vågar du ju inte tina 2 till när man bara får sätta in 2. Då kan det ju behövas 2 FET fastän (gud förbjude) bara 2 överlever och det blir ju dyrare. Om du förstår hur jag menar...

• Mia69

mamman03: grattis till toppresultat!

Själv åter efter ET-försök som inte blev något...Rynkar på näsan
    Har vätska i buken igen och stora äggstockar och jag valde att avstå.
    Det fanns en blastocyst som var helt färdig idag och låg och väntade på mig.. snyft... och troligen ytterligare en till som gick att frysa senare idag. Sen kanske det blir 2 till imorgon men de kan ju avstanna. Alla 8 befruktade såg i alla fall fina ut dag 3 (alla var 8-celliga, men man detaljundersöker inte kvalitén som om man skulle frysa dem då).

Nu blir det FET i augusti efter semester. Reser till Medelhavet om ca 2-3 veckor och hinner väl få mens nu eftersom jag slutar med progesteronet. Nu kan jag även njuta av all-inclusive...Cool

Turlid: Som svar på tidigare fråga tog jag med mig makens bidrag i fickan på äggplock. De sitter ju mest och ser hjälplösa ut så det gick bra ändå...Flört

Inanna: Det är minst 7 befruktade som krävs för blastocystodling på vår klinik. 5 var en siffra jag och dr hade bestämt. Jag gjorde blastocystodling denna gång för att få lite längre tid att se hur ev ÖS utvecklade sig ända till dag 5. Annars hade jag nog kunnat välja att sätta in redan efter 2 dagar.
    Trodde vi skulle få jämngamla  kompis-embryon. Hade redan börjat fundera på blastis-namn..

• Mia69

När jag får ägglossning nästa gång har nog kliniken stängt (eller också är det veckan jag är bortrest) och sedan öppnar de igen v.32.
    Nu skall jag komma i toppform under sommaren så jag är redo för alla mina FET...

• Mia69

Tack alla för pepp och tröstande ord!Hjärta Hela proceduren att få sin blastocyst insatt kändes nästan lite högtidlig så jag blev såklart lite ledsen. Jag är vid gott mod nu ändå. I´ll be back... Fjällis, nu kör vi FET i augusti!

Jag har funderat mycket under eftermiddagen om jag valde rätt. Förra gången var det inget svårt beslut för då var jag SJUK men nu var det lite svårt att välja hur jag skulle göra. Jag hade fått blastisen insatt om jag ville men vi kom fram till att det nog blev bäst så här. Det är ju lite osäkert hur många blastocyster det blir och om det bara blir en fryst och den inte klarar upptiningen blir det ju lite trist milt sagt. MEN det såg hyfsat lovande ut för ytterligare en blastis idag och kanske kanske 2 imorgon. Åh, vad jag hoppas...

Som sagt nu är det toppform som gäller! Tror faktiskt jag går ned 1 kg efter denna IVF också (är illamående, trodde det var progesteron men det var nog ÖS), så viktnedgång 3,5 kg på 2 IVF:er sedan i mars. Precis vad jag behövde men kanske inte trodde att det skulle ske på detta sättet. Lite udda, hade räknat med tvärtom. Är snart bara hg från min matchvikt på 54 kg.
    Någonting positivt i alla fall...

Nu längtar jag till solen...SoligSkålKaffe
    Och, om jag hittar något som ser ut som en gravid teskedsgumma i handbagaget så vet jag vem det är...Skrattande

Nu hoppas jag fruktansvärt mycket på Er som ruvar!!!Solig

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?