• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

underverket 06 skrev 2011-06-19 11:27:44 följande:
    Inanna68: Grattis till +. Du kommer lyckas til slut o få din lilla bebis.
    Tack! Det är bara att hoppas på det bästa men jag är meganervös fram till VUL!
  • Inanna Li

min tur - Välkommen hit! Måste vara en fantastisk känsla att få se ett Hjärta på VUL! Jag är i vecka 6 + 0 idag och ska på VUL om precis en vecka. Hoppas verkligen få se något denna gång och inte bara en tom hinnsäck som sist (i oktober förra året). Jag är jättenervös vekligen.

• Inanna Li
    min tur skrev 2011-06-22 19:26:51 följande:
    Inanna68, jag tror på dig, det SKA vara ett fint pickande hjärta denna gången.
    Tack Glad!
  • Inanna Li
    min tur skrev 2011-06-22 21:16:46 följande:
    Appropå en helt annan sak, vad har ni fått för instruktioner när det gäller Crinone ni som ruvar eller är gravida? Jag fick att jag skulle ta det till gravtest,dvs 12-14 dagar tror jag det blev, men nu när jag var på VUL på samma klinik men hos en annan läkare tyckte han det var konstigt, han ansåg att jag skulle ta det till typ v12 som stöd!!! Vem ska man lita på??? Nu kunde jag ju inte börja med det igen eftersom jag slutade när jag testade positivt, gaaahhh
    Min klinik sa också att jag kunde sluta med progesteronet. men jag har fortsatt ändå. Nu tar jag 2 om dan så att det jag har kvar ska räcka lite längre. Jag fortsätter till vecka 9 eller tills de tar slut.
  • Inanna Li

Maryhe - Välkommen hit! Intressant att läsa om hur det är att göra IVF i Italien och restaurangbranschen där! Hoppas allt kommer funka för er i sommar Solig

• Inanna Li
    Kärlekens gåva skrev 2011-06-23 08:25:07 följande:

Hej Turlid70... och alla ni andra.

Är ny på sidan..
    Det finns goda chanser att bli gravid med IVF i vår ålder.
    Jag var 37 när jag började utredningen och jag hade tur att bli gravid på första försöket. Är hur lycklig som helst för det. Vår son föddes -08. Vi fick två ägg i frysen, som ska vara bra ägg. -09 försökte vi med ett av dem. 3/4 celler hade delats sig, tyvärr blev det inget då.. vi bestämde oss för att köra en ny nedreglering med spray och sprutor.. fick tre ägg varav de satte in ett som inte heller tog.. jag var jätteledsen, var helt övertygad att när jag blev gravid på första försöket så skulle det bli barn på det andra också.. men det är ju mycket som ska spela in. Ett av de två äggen som sedan frystes ned blev det inget med och det andra som skulle sättas in hade inte klarat sig. Nu hade vi ett fryst ägg kvar sedan -07 som vi använde förra veckan. 4/4 celler hade delat sig och det såg väldigt bra ut... nu väntar jag, ber till gud och hoppas att detta är DET ägget som kommer att ge mig vårt kärleksbarn nr. 2.

Jag håller tummarna för oss alla :)

Välkommen hit! Vad underbart att lyckas på första försöket med IVF! Hoppas det blir ett syskon nu!
  • Inanna Li

kattenizze - Tack för grattis! Jobbigt med illamående. Skönt att det har släppt nu. Själv oroar jag mig för att jag inte känner illamående i vecka 6 + 2. Men imorse kände jag mig lite yr och bakis när jag vaknade i alla fall. Hoppas det berodde på graviditetshormoner och ej bara vätskebrist. Lycka till med NUPP på måndag.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?