• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

linköping68 TSH ska ligga under 2, det är jätte viktigt nu när man lyckades bli gravid och BM har koll på det. Men varför skulle det inte vara lika viktigt innan förstår jag inte. Jag skulle ordinera högre dos Levaxin till mig själv om jag var du. Gå till en annan läkare on be om recept, påstå att du hade problem med sköldkörteln tidigare och behöver nytt recept, det brukar funka.

• turlid70
    42an skrev 2011-09-30 09:51:28 följande:
    Oceanney: Bra skrivet, skicka det till redaktionen för programmet som gick häromkvällen.
    Bra förslag! Oceanney, du sätter orden!
  • turlid70
    42an skrev 2011-09-30 09:51:28 följande:
    Ang programmet:
    De verkar inte fattat grejen. Känns som det kommer bli mer motstånd mot oss efter det programmet, hoppas programmen blir bättre.
    Hade önskat att de hade börjat med korrekt bakgrundsfakta om kostnad, gratisförsök, köer etc och kanske börjat att följa några hetropar. I följande program kunde de kanske tagit upp med "extrema" varianter typ ÄD och surrogat. Den som inte har våran kunskap blev nog inte särskilt klok efer programmet, kanske snarare motståndare eftersom många inte känner till tex ÄD, ED osv.
    Håller med, hade inte kunnat uttrycka det bättre själv.
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-09-30 10:04:17 följande:
    Hej alla,

nu är jag tillbaka efter VUL och det är ETT litet fantastiskt embryo därinne som är ca 1 cm stor och hjärtat tickar och slår fort fort precis som det ska Solig.

Jag är så fantastiskt lättad och glad idag. Tack för alla tummar! Ni är ju bara bäst Hjärta
    Det är ju alldeles underbart! Jätte grattis, så otroligt glädjande, jag nästan gråter av glädje!
  • turlid70

Inanna, hoppas du skuttar över din BIM idag, inga skräcktecken på TPA.

Celin, fortsätter hoppas för dig, RD7 är mcyket tidigt, liten blödning nu kan vara bara bra.

Mamman, tycker inte du ska vara orolig. Har ingen erfarenhet att dela med mig, men håller med andra att ljusrosa blödning låter inte alls så farligt. Håller tummarna att den upphör snarast. När ska du göra VUL?

• turlid70
    mamman030 skrev 2011-10-01 17:56:17 följande:
    Tack för alla kramar, det värmer så mycket, har ont och blöder nu, har pratat med sjukhuset, men som läget är nu så verkar det vara ett missfall som kroppen tar hand om.
    Fysiskt är det inte så farligt än i alla fall, känns lite mer än vanlig mensvärk, men psykiskt, shit alltså vad labil jag ärRynkar på näsan
    Ena sekunden så är jag positiv o tänker att bara detta tar slut så kör vi på igen o det blir bra, andra sekunden så känns det helt kört, jag kommer aldrig att lyckas osv.

Jag håller tummarna för alla ruvare nu ( och alla andra med givetvis)!

Stor kram från mig
    Beklagar så innerligt. Tung det här med att nästan lyckas, men nästa gång ska det gå bättre, det tror jag, bra utgångsläge. Skönt att kroppen tar hand om det på sitt sätt, bästa möjliga förstås och du inte behövde vänta så mycket länge. Många kramar.
  • turlid70
    Mamma gås skrev 2011-10-02 19:14:17 följande:
    Ego - Tjuvtestade igår RD 9 å det visade ingenting, tjuvtestat idag igen på RD 10 å det visade ett svagt plus.. Hmm, tänkte att jag testar på tis igen å se vad det visar då... Hur sannorlikt är det med så kallade spökplus? 

oj oj oj, är det du som har liten Boris i magen? Så spännande, håller tummarna för ett starkare plus på tisdag, lycka till!
  • turlid70

Inanna tänkte på dig imorse att du hade testdag, men förstår dig att du vill vänta. Klart du ska göra det som känns bäst för dig, men jag hoppas massor för dig och känner att det är något gott på gång.

• turlid70

Celin, beklagar, så tråkigt med mens och minus. Håller tummarna nu för dina frysisar. Kramar till dig.

Mia, än är det inte kört, fortsätter hålla tummarna och hoppas du har fel om vad är det du känner. Kram på dig med.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?