• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Slemmis, jag kände stickningar under alla mina ruvningar, sist började det dagen efter ET, men tror mest på att det var biverkningar från progresteronet, sen var jag jättetrött ca 1v efter ET, kan också bero på progresteronet, dock hade jag ganska låg blodtryck just då och några veckor framåt. Det var väl enda konkreta tecken jag hade. Uppsvälld var jag också i ett par veckor samma tid och tempen var lite förhöjd, annars kände jag i princip ingenting, inget illamående överhuvudtaget, väldigt väldigt lite i mage och brösten.

• turlid70

Sushikatten, så hemskt tråkigt, beklagar Gråter.

Skytten, be om progresteron nästa gång, något måste ju doktorerna gå med på det för 17. Varför ska det vara så himla svårt att fatta. Stå på dig nästa gång, men än hoppas jag lite i alla fall.

• turlid70
    Vi 4 skrev 2011-12-05 13:48:38 följande:
    Nu är jag tillbaka. Det såg ganska bra ut, tack och lov. På höger sida fanns 6 st folliklar över 10 mm (men sammanlagt hela 14 st :-O ) och på vä sida var det 4 st över 10 mm. De största var 17, 17, 15, 15, 14, 14 och så några på 11. Så hon trodde att jag skulle få åka till Göteborg, och i så fall ta äl-sprutan troligtvs ikväll, eftersom indikationen är om den största hunnit bli 17 mm. Men det kunde också bli i morgon kväll. Jag hoppas nästan att det blir en dag till för då kanske fler av de små kommer ikapp, men misstänker att de vill ha ner mig på onsdagen så att ev återinföring blir på fredag och inte på lördag...
    Vad roligt att allt såg bra ut och du har många blåsor. Hoppas dock du får en extra dag att spruta. 17 mm är inte så stort, det ska inte spela någon roll om ET ska vara på fredag eller lördag, utan ditt blodprov ska visa ett bra E-värde och blåsorna bör vara minst 22 mm på ÄP dagen. Jag skulle stå på mig och begära fler sprutdagar. I vilket fall önskar dig lycka till på ÄP.
  • turlid70
    Maryhe skrev 2011-12-05 14:30:58 följande:
    Förlorade 2 ägg vid upptiningen och 4 har gjort ICSI på. Så det blir ingen blastocystodling. Det blir ET på onsdag med de som befruktats. Får besked imorgon om hur det går med befruktningen. sambons spermaprov var mycket bättre denna gång. Han har gått på Proxeed NF, L-arginin, Pycnogenol och spirulina. Verkar ha gett bra effekt.
    Det var bra ändå tycker jag. Vad roligt att din sambo presterade bättre den här gången. Håller tummarna nu att alla ägg blir befruktade.
  • turlid70
    Vi 4 skrev 2011-12-05 17:23:25 följande:
    Nu har de ringt och vi får ÄP på torsdag, så det blev en sprutdag till som jag ville (med 200IE ist f 350). Jag är så glad att jag kommit så här långt, i oktober fick jag ju höra att vi med största säkerhet inte ens skulle få prova ivf och att det inte fanns någon chans att det skulle bli ens 3 ägg. Jag vet att det är långt kvar med många fallgropar, men jag är ändå glad just nu
    Vad roligt! Då hinner dina blåsor att växa till sig och det finns ingen risk att de smiter iväg :)). Bäst om blåsorna växer sakta som dina gör, men man ska vänta tills dem blir tillräkligt stora. Kram.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-12-05 17:44:47 följande:
    Hej alla underbara vänner! Jag ska uppdatera mig i tråden senare! Jag kan meddela att jag är GRAVID Solig! Testade för 5 minuter sen och det tog en sekund för Plus-et att komma upp och det var jättestarkt! Jag är överlycklig. Hoppas det går hela vägen nu! Jag har i alla fall lyckats bli gravid varannat försök hur det än går! Kram Hjärta
    Inanna, det är helt fantastiskt! Så otroligt glad för din skull. Nu ska det gå vägen, det måste det bara, tredje gången gilt. Stort stort grattis och lycka till! Många glädjekramar till dig!
  • turlid70
    Maryhe skrev 2011-12-06 11:09:05 följande:
    Vi har 3 befruktade ägg idag och det blir ET imorgon klockan 14. Nervöst. 
    Om en timme ska jag hämta svaret på TSH jag tog tidigt i morse.
    Var roligt! Grattis! Hoppas TSH ligger bra också. Lycka till imorgon.
  • turlid70

Inanna, sluta inte med progresteronet. Tro inte på allt dokturerna säger :)). Ja håller med Kattenizze att kroppen tar det den behöver. Dela varje kapsel och ta en halva på morgonen och en halva på kvällen. Jag hade tagit progresteron till v12 och det blev ju inte för mycket.

Begär nytt TSH prov omgående, var inte rädd att höja dosen själv, TSH faller inte som en sten, det kan ta flera veckor. Det kan hända att ditt TSH häjdes under behandlingen trota att du tog Levaxin. Vänd dig till MVC om du inte får gehör av din läkare, på MVC är dem mycket måna om att alla gravida ska ligga under 2 och du ska ju dit för eller senare. Förlåt att jag tjatar på dig, men jag vill verkligen att det ska gå bra för dig den här gången. Var inte rädd att TSH kan sjunka lågt, det är T4 som är det viktiga, TSH bara ett symptom på hypotyreos och T4 styr ämnesomsättning i kroppen.

Jag fick höja Levaxin till 125 ett tag, då mitt TSH låg på 2,6 under graviditeten ett tag, sen sänkte jag dosen själv till 100 och mitt TSH ligger nu under lägre gräns ändå. Trots det, säger min läkare att jag inte ska sänka mer då min T4 ligger på 11, precis mitt mellan 8-14 och det är det som är det viktiga. Jag har nu ingen vanlig svensk läkare på MVC, han är helt underbar, mycket engagerad och empatisk, han är från Polen.

Mycket lycka till!

• turlid70

Igår gjorde vi UL för sista gången. Allt såg bra ut, bebisen ligger rätt med huvud neråt (helt onödigt denna gång då det blir KS iaf) och mår bra, hicka gjorde han också, vilket var ett bra tecken sa läkaren. Han var lite mindre än medel svensson, kanske 5-10% mindre, men inom +/-20% ska man inte bekymra sig om det i den vecka jag är nu. Vi såg så tydligt vad det var för sort, väl utrustat liten man, mao :)). Vi är så oendligt lyckliga.

Kram till er alla Hjärta

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-12-06 12:48:52 följande:

Tack för bra råd! Vet bara inte vart jag ska gå för att ta TSH. På kliniken tar de ju 2000 kronor för prover. Och på MVC kan jag ju inte gå riktigt än. Så det borde bli Vårdcentralen!

Jag har inte heller progesteron som räcker så långt fram. Hoppas läkaren vill skriva ut mer.

Mitt T4 ligger på 16 och det ska vara ett OK värde!

Inanna, 16 är lite för högt när man är gravid, eller absolut på högsta gränsen, men det är ok värde för allmän välbefinnande, som sagt min MVC läkare säger att T4 ska ligga mellan 8-14. Vänd dig till MVC och förklara om du inte får dina läkare att sammarbeta, dem på MVC kommer hjälpa dig, vänd dig annars till en annan MVC privat kanske. Nu måste du tänka på dig vännen och din bebis. Bra att du fick mer progresteron utskriven.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?