• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

oceanney skrev 2011-10-05 08:35:33 följande:
    Jag vet att jag tjatar mycket om Frankrike men jag måste bara berätta hur det går till där. Ultraljud i princip varje månad, naturligtvis kan man ringa sin doktor oftare och få tid om man känner att någonting inte känns rätt. Flödesmätning och kontroll av moderkakan gör man nog hela tiden men specifikt runt vecka 33. Speciellt viktigt för oss över 40 men vem som helst kan drabbas av förkalkning. 

Att det skulle kosta för mycket att göra fler ultraljud är ren BS. Min doktor hade utrustningen på sin mottagning. Man kommer dit vägs, fram med ultraljudsapparaten och sen remitteras man vidare för diverse blodprov. I Sverige går man till en barnmorska som tar fram måttbandet och mäter SF-mått. Kostnaden är i princip densamma (lön, lokal etc) ur offentlig synpunkt. 
    Man blir ju mörkrädd hur primitivt är det i Sverige, det känns verkligen stenåldrigt att använda måttband! Den mest avancerade apparaten en BM har är en ultrasond, tror jag den heter, men den får dem inte använda före v25, aj aj farligt, vilken BS.

Om jag hade fått göra ett extra UL när jag gick med dottern, då hade vi aldrig behövt göra en akut kejsarsnitt, som kanske hade orsakat min infertilitet senare.

Den här gången har UL redan inplanerat i v33 annars hade jag behövt brottas med björnen.
  • turlid70

Mia, jätte grattis till plus!!!!!
    Så fantastiskt roligt att det funkade, nu undrar man hur många är det där inne, visst fick du 2 sist?

• turlid70
    Mia69 skrev 2011-10-06 12:42:11 följande:
    Tack!Skrattande

Jag fick en blastocyst men har inte avstått hemmaförsöken så det kan ju vara 2 såklart men inte så troligt.
    Det känns lite overkligt ännu måste jag säga. Hade verkligen redan mentalt börjat ladda om och planera för nästa FET.
    Jaha, men det kan ju bli två ändå.

Jag skulle fortsätta med progresteronet till första vul i alla fall och sen ett par veckor till med en på kvällen.
  • turlid70
    Nu Syskon skrev 2011-10-07 13:10:28 följande:
    Jag har varit på VUL idag och tyvärr inte fått se något hjärta picka. Solskenshistorien verkar vara för bra för att vara sann
    Det finns något där som är för litet för att kommit till vid IVFen och för stort för att ha kommit till i förra veckan så med största sannolikhet är det ett MA som stannade av när jag fick "mens" för drygt tre veckor sedan.
    Det skulle kunna vara en "virgin birth" på gång också. (inte en helt och hållet virgin men ingen sexuell aktivitet matchar storleken )

De to ett HCG och jag skall in på ett nytt VUL på onsdag för att se om det är något som växer.

Den här omgången iVF har varit hur konstig som helst och jag har pendlat mellan hopp och förtvivlan många gånger.
    Just nu känns det bara tungt. Varför skall man behöva sörja samma "missfall" flera gånger, men nu är det iallafall tredje gången gillt. Jag har tagit det med jämnmod hittill men nu känns det rätt tungt.
    Usch vad jobbigt, många styrkekramar till dig. Känner så väl igen det här, hopp och förtvivlan. Hoppas din kropp tar hand om det här snarast möjligt på bästa sätt, annars får du be om mediciner som hjälper till, det är alltså bara för tungt att gå så här och vänta.
  • turlid70
    Mamma gås skrev 2011-10-07 10:16:33 följande:
    Ego - Har då plussat på stickan sönd, månd, tis, testade inget i ons, ett svagt plus i tors å i morse var det inget plus... Kroppen är i en sån hormonell obalans att den nästan spricker. Just nu vet jag varken ut el in, ska det gå till ett tidigt missfall vill jag att det kommer ut NU å inte drar ut på tiden. Det här är verkligen en psykisk terror. Hur som helst är jag helt inställd på att det inte blev något mer denna gången å då vill jag att det ska komma ut så snabbt som möjligt så jag slipper vänta hur länge som helst tills nästa äl.
    Är ledsen, trött, har ont å tycker att det känns pissigt just nu.. (Sorry för negget) 
    Du har inte så kul du heller, boka VUL och kolla läget. Fortsätter hålla tummarna så hårt det bara går. Kram
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-10-07 19:28:58 följande:
    Hej alla! Tack för att ni tänker på mig! Kände mig bombsäker på att jag var gravid när jag kom hem men hade fått en mörk flytning i trosorna. Bestämde mig då för att testa genast. Och det blev tyvärr minus på testet Gråter. Tyvärr har mensen inte kommit igång än. Jag har lite magsmärtor och känner mig helt förstörd då jag varit så förväntansfull i flera dar. Hoppas nu på förmodligen sista färskförsöket i november! Men det börjar kännas alltmer hopplöst Rynkar på näsan!

Kram till alla Hjärta!
    Hemskt tråkigt Inanna, så så ledsen för er skull, det kändes så lovande den här gången, förstå din känsla nu. Fan att det ska vara så svårt, svårt hitta ord som tröstar, men skickar många många styrkekramar till dig.
  • turlid70

Dystra nyheter Rynkar på näsan, beklagar så djupt alla kämpare och skickar varma hälsningar och kramar till alla er.

Liten uppdatering från mig, har varit hos BM igår och mätte magen med måtband haha vad annars. Den var 24 cm precis som den ska vara i v24+4. Lyssnade på hjärtljud också och det var bra, lite för fort kanske till en början, men det för att lillkille blivit störd och flyttade på sig, men sen gick slagen ner lite. Allt verkar vara mycket bra och min känsla att det har gått åt helvete börjar släppa lite mer och mer. Har ju inte haft några graviditetssymptom över huvud taget, bara magen som växer, men ibland krymper hade jag tyckt. Foglossningen släppte också ganska snart, inte den var någon bekräftelse heller. Ingen på jobbet har kommenterat min mage än, är de blinda?

Mina titrar i blodet har dock fördubblats och det är lite oroande, nästa blodprov i början på november och då är jag i v28, fördubblas dem två gånger till så kan vi plocka ut honom då,  men jag hoppas förstås att så inte blir fallet.

Lycka till alla och allt gott!

• turlid70
    Boe skrev 2011-10-12 11:27:23 följande:
    Tillbaka på jobbet efter lyckat VUL. Ett levande embryo som satt på rätt ställe. Super skönt. Lämnat massor av blodprover bla för mina levervärden som blivit mycket förhöjda av Ivf. Minns inte om jag tagit upp den cirkusen här?? Är mycket glad så klart men mår fortfarande suuuper illa. Förstår att ni tycker att den är otacksamt att klaga men igår fick jag sådan svack så jag fick lägga mig på toagolvet på jobbet en lång stund. Tänk Er värsta magsjukan ever. Nu i tre veckor. Hoopas det går över snart!!
    Åh, vilken lättnad, grattis!  Jobbigt med så starkt illamående, hoppas det släpper snart och dina levervärden går ner. Lycka till! Håll oss uppdaterade Flört.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?