Inanna, sluta inte med progresteronet. Tro inte på allt dokturerna säger :)). Ja håller med Kattenizze att kroppen tar det den behöver. Dela varje kapsel och ta en halva på morgonen och en halva på kvällen. Jag hade tagit progresteron till v12 och det blev ju inte för mycket.
Begär nytt TSH prov omgående, var inte rädd att höja dosen själv, TSH faller inte som en sten, det kan ta flera veckor. Det kan hända att ditt TSH häjdes under behandlingen trota att du tog Levaxin. Vänd dig till MVC om du inte får gehör av din läkare, på MVC är dem mycket måna om att alla gravida ska ligga under 2 och du ska ju dit för eller senare. Förlåt att jag tjatar på dig, men jag vill verkligen att det ska gå bra för dig den här gången. Var inte rädd att TSH kan sjunka lågt, det är T4 som är det viktiga, TSH bara ett symptom på hypotyreos och T4 styr ämnesomsättning i kroppen.
Jag fick höja Levaxin till 125 ett tag, då mitt TSH låg på 2,6 under graviditeten ett tag, sen sänkte jag dosen själv till 100 och mitt TSH ligger nu under lägre gräns ändå. Trots det, säger min läkare att jag inte ska sänka mer då min T4 ligger på 11, precis mitt mellan 8-14 och det är det som är det viktiga. Jag har nu ingen vanlig svensk läkare på MVC, han är helt underbar, mycket engagerad och empatisk, han är från Polen.
Mycket lycka till!