• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lenafena - Fantastiskt att hemmaförsöken i sommar lyckades! Stort grattis {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-08-10 19:06:37 följande:
    Inanna - Härligt att ha dig här igen! {#emotions_dlg.flower}

EGO: Pga en dunderförkylning har jag varit hemma i två dagar och bokade om mitt besök i Solna till imorgon eftermiddag. Så här sprayas det fortfarande men jag hoppas få börja spruta imorgon.  
    Tack vännen! Hoppas det blir sprutstart för dig idag!
  • Inanna Li
    Boe skrev 2011-08-10 21:02:00 följande:
    Turlid. Vad skönt att det gick bra idag! Hoppas du slipper vänta alltför länge på svaren. Kram till dig. Enya. Krya på dig & hoppas på snar sprutstart. Ego- Ringde kliniken idag och det blir ostimulerat FET i sept. Bara att ringa vid ÄL så återföring 3 fagar senare. Känns ur märkligt att göra detta utan massor av förberedelser. Hoppas något av de 4 klarar upptining.
    Då kommer vi följas åt med FET i september. Hoppas åtminstone 2 av mina 4 också klarar upptiningen.
  • Inanna Li

Anne f - Vilken fruktansvärd upplevelse! Hoppas allt kommer gå bra för er framöver! 

• Inanna Li
    pralinen jessica skrev 2011-08-12 14:59:20 följande:
    Halloj tjejer!
    Nyss hemkommen från SU, mina 2 eskimåer var lika fina nu som innan frysning.
    Nu bor dom hos mig! TD blir 26/8!
    Eftersom det var vårt 3:dje försök så trodde vi oxå att det var det sista, men tydligen räknas inte
    frysförsök i naturlig cykel. Om det skulle skita sig nu så har vi alltså ett stimulerat försök kvar!
    Grattis till tvillingruvandet Glad! Skönt att veta att det finns ett försök kvar!
  • Inanna Li

Veronica1 - Välkommen tillbaks i tråden! Förstår hur jobbigt det måste kännas för er. Hoppas ni hittar en lösning så ni kan gå vidare på något sätt.

Kalimero - Önskar dig en trevlig resa och att hoppas att det redan växer ett litet frö inom dig.

Enya - Härligt att du är på gång! Hoppas det kommer se bra ut på VUL!

Skytten - Grattis till sprutstart

Oceanney - Spännande att du planerar FET!

Lycka till med hemmaförsöken alla i Sänghamnsligan! Kramar till alla andra!

• Inanna Li

EGO: Idag har jag varit på besiktning av underredet och fått klartecken att det är bara att köra på med FET. Redan denna månaden om jag vill. Min läkare tycker inte att jag behöver vänta till nästa cykel annat än för mentala skäl men att jag får göra som jag vill. Hon tyckte att mina äggstockar ser väldigt fina ut och att det är väldigt positivt att ha lyckats 2 gånger av 5 och slemhinnan brukar vara tjock och fin så det är ingen idé att ge upp än på ett tag (även om ekonomin snart kommer sätta stopp).  Så jag kan börja testa med stickor på torsdag om jag vill och kanske göra FET nästa vecka eller alternativet vänta en månad och göra FET i september. Jag har också fått progesteron utskrivet även om min läkare inte tycker att det behövs. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Vad tycker ni? Ska jag låta kroppen vila ännu en månad eller göra FET nu direkt? Jag har hela tiden varit inställd på september så detta blev lite oväntat men jag har ju veckan på mig att fundera!

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-08-15 16:04:34 följande:
    Så glad att höra att allt ser fint ut och att läkarna ger klartecken! Svårt att råda om du ska vänta en månad eller inte; personligen så har jag aldrig gillat att "vänta" utan kör alltid på så fort allt ser fint ut. Behöver du lämna besked nu; annars kan du ju börja med ÄL-stickorna och se dagarna an och se hur det känns först när det är dags för ägglossning. 
    Tack för svar kära vän! I denna ålder har man förstås ingen tid att förlora. Hoppas bara hon har rätt i att det är OK att inte vänta en hel cykel. Jag behöver inte meddela kliniken än så jag tänkte köpa stickor i vilket fall och se om det blir något omslag. Hursomhelst är det ju bra att få veta om kroppen fungerar "normalt" igen.
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-08-15 15:59:12 följande:
    Inanna: kör på! Varför vänta Flört Sägs ju vara bästa månaden på året för IVF-graviditet Solig
    Kanske lika bra! Eftersom jag nyligen varit gravid så borde det ju öka chansen också ... Solig
  • Inanna Li

Att augusti är bästa månaden är en nyhet för mig men onekligen en positiv peppning Skrattande!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?