• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten - Underbart att du tog dig igenom äggplocket även om det var besvärligt. Nu hoppas vi att det finns flera fina befruktade ägg tills på söndag! Och att du aldrig ska behöva göra om det igen!

• Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-08-26 22:28:42 följande:
    EGO: Kom på idag att jag kanske måste ha någon form av intyg från min man när jag gör FET på måndag. Han kommer inte kunna att vara med. Vet ni något om detta? Typiskt att jag glömde detta idag

Inanna: Hoppas att du får din mens snart! Trodde vi skulle bli synkade som vanligt...
    Tack för omtanken! Min kropp känns helcrazy just nu. Hoppas verkligen mensen kommer snart!

Du måste ha ett intyg från din man när du gör FET. Det finns en länk på klinikens hensida:

www.gbgkk.se/infertilitet/om-barnloshet/lankar-och-blanketter.html

Du hittar rätt blankett under Samtycke.

Lycka till på måndag! Jag hade verkligen hoppats att få ruva samtidigt med dig Glad
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-08-27 13:02:11 följande:
    Inanna: efter min skrapning så gick min menscykel tillbaka exakt på samma takt/datum som innan graviditeten/skrapningen. Och trots att jag hade gått igenom både IVF, graviditet. MA och skrapning i v 10 så valde min kropp att fortsätta som vanligt. Konstigt, men tydligen helt ovanligt. Hur som haver så kanske din kropp gör detsamma och att du kan vänta dig mens/ÄL ungefär som förut. Kram.
    Efter förra skrapningen kom min mens tillbaka efter 5 och en halv vecka och det var helt normalt. Denna gång skrapades jag två veckor senare i graviditeten och det har snart gått 7 veckor utan att mensen kommit tillbaka. Det känns lite underligt. Och något utslag på ÄL-stickorna har jag inte fått heller.  Men det är bara att hoppas att jag får normala cykler snart igen.
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-08-27 15:59:37 följande:
    Jobbig väntan, det känns ju avigt i hela kroppen när menscykeln är på villovägar. Du ska se att den snart hittar tillbaka till sin rytm igen. Har du fått något återbesök efter skrapningen? 
    Tack för stöd! Jag var hos läkaren för 12 dagar sen och då såg hon att två blåsor var på gång men det blev ju aldrig något ÄL-omslag trots 7 dagars testande! Jag har lite värk i ena äggstocken till och från men nu hoppas jag det är mensen som kommer snart!
  • Inanna Li

Boe - Hoppas du får ÄL snart! du har ju liksom jag 4 guldägg i frysen som väntar på att få utvecklas! Kram {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li
    Skytten skrev 2011-08-27 14:34:42 följande:
    Förresten kan någon förklara varför jag är så superöm i brösten nu? Jag blir lite fundersam för min mens skulle ha kommit först den här veckan men kom ju tio dagar för tidigt...håller jag på att få mensen nu??! Eller är det Ovitrelle-sprutan?
    Mina tut(t)ar brukar också alltid bli extremömma efter ÄP så det är som Enya skriver ÄL-sprutan som är orsaken!
  • Inanna Li

Kattenizze - Gratts till en liten av varje sort!

Turlid - Grattis till en pojke!

Hönan - Lycka till nästa vecka!

Kalimero - Grattis i efterskott på födelsedagen!

Skytten  - Lycka till med ET idag!

Jag " lyckades"  med FET vid 42 men det blev missfall! Hoppas det ska gå bra med FET vid 43 också Glad!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?