• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag hade en cysta på ca 20 mm under min förra behandling! Den var försvunnen vid ÄP. Om inte så hade min läkare punkterat den!

• Inanna Li
    Skytten skrev 2011-08-15 19:14:36 följande:
    Tack Fjällsippan och Inanna! Vad skönt att höra att de kan punktera den under äggplocket om det behövs. Jag hoppas att den inte börjar växa nu under puregon-behandlingen.

Inanna vad fick du för info om cystan - kan den leda till överstimulering eller på något annat sätt ha en negativ inverkan? Jag frågade om överstimulering men var så stirrig över sprutan så jag lyssnade inte på svaret. Hon sa något i stil med - det är därför du ska kollas lite extra.
    Men jag insåg sen att jag inte fattade om hon menade att cystan kan LEDA till överstimulering. Hm. ? Vet du? Eller vet någon annan?

Min läkare menade att den inte skulle påverka alls. Men den var ju så liten, bara dryga 2 cm och sen försvann den av sig själv. Tydligen kan det uppkomma cystor bara av FSH-stimuleringen. Överstimulering har jag inte hört tals om.
  • Inanna Li
    pralinen jessica skrev 2011-08-15 20:23:19 följande:
    Inanna - Kör så det ryker tjejen!!! Håller alla mina 2 tummar för er skull!!!{#emotions_dlg.flower}

Första dagen på jobbet efter semestern, sov nästan inget alls i natt. Tankarna bara yr på
    med bebistänk...  Jag tar det himla lungt på jobbet nu och mina arbetskamrater har full förståelse,
    känns så skönt.
    Ni som blivit gravida utan stimulering, hur tidigt kände ni att ni var gravida? Är på RD 4 idag så eskimåerna
    borde väl snart rigga sina igloos. Lång väntan tills den 26 aug... *pust*
    Ha en fin kväll tjejer!!!
    Tack! Lycka till med ruvandet. Så tidigt som RD 4 har jag aldrig känt nåt annat än biverkningar av progesteronet förstås.
  • Inanna Li
    myran6801 skrev 2011-08-15 21:05:48 följande:

Inanna, jag hade nog följt läkarnas råd om jag var du. Tiden flyger iväg så varför vänta.....Men i slutändan är det bara du som kan bestämma hur du känner. Lycka till!

Fjällsippan, har du börjat ta Inofolic nu? Jag har tagit det i 4 dagar (sedan ÄL). Ska bli spännande om det har ngn verkan.

Tack! Jo, tiden är ju knapp när man snart fyller 43 Rynkar på näsan! Hoppas Inofolic leder till fina ägg och att det går bra för dig på CFC Jag har sparat mina pulverpåsar till om det skulle bli en ny behandling i oktober (vilket jag förstås inte hoppas).
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-08-15 21:21:23 följande:
    Kör på, tycker inte du ska vänta. Hoppas att din äl inte krånglar nu och kommer vackert på lördag-söndag. Håller tummarna för dig Inanna och hoppas hoppas hoppas.
    Tack vännen! Så underbart att provresultatet var bra! Har haft dig i mina tankar under sommaren och det känns så skönt att oron kan flyga sin kos nu! Nu ska det bli en fin liten bebis i början av nästa år! Massor av kramar Hjärta
  • Inanna Li
    Maryhe skrev 2011-08-16 10:13:42 följande:
    Inanna: Skönt att det såg bra ut! Om det känns ok så kör på! Som du säger själv så är ju chanserna större när du precis varit gravid. 
    Tack! Hoppas din behandling går bra och att Inofolic verkligen är ett mirakelmedel Solig
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-08-16 16:16:33 följande:
    Kör på, säger jag om du hinner med mentalt.
    Superbra att allting ser så bra ut och jag håller med dina läkare att 2 av 5 är riktigt lovande för framtiden.

Varmt lycka till
    Tack! Hjärta Vi får se om det blir FET denna månad. Började få ÄL-flytningar imorse och ska inte testa med stickor förrän imorgon och får jag omslag imorgon bitt så måste jag vänta till september eftersom min klinik har stängt på söndagar.
  • Inanna Li
    Skytten skrev 2011-08-16 16:26:31 följande:
    Inanna - jag tycker att du ska köra! Om du tycker att du hänger med mentalt. Får du någon kurator eller terapeut att prata med? Det tycker jag att du borde få eftersom det kan bli så att en ny behandling väcker "minnen" till liv. Det behöver ju inte bli så men det är nog skönt att kunna prata med någon. Men jag tycker att du ska köra! Men jag förstår dig. Jag var också inställd på att vänta nästan två veckor till innan jag skulle börja spruta och när det kom så plötsligt var det svårt att hänga med. Men nu när jag väl börjat är jag glad att jag gjorde det. För mig hade väntan kanske bara inneburit mer grubbel. MEN din situation är ju en helt annan än min så du kanske ska tänka ett varv extra. Svårt att ge råd som du märker. Känn efter noga är väl mitt bästa råd.

Nu ska det snart sprutas igen. Fråga: Första sprutan la jag lite till vänster om naveln (ville inte ha den på höger där cystan ligger, även om det kanske inte spelar roll). Ska jag lägga nästa spruta på andra sidan eller spelar det någon roll?

Tack! Vi kör nog denna månad om jag inte får ÄL på torsdag. Man sätter tillbaka tre dagar senare och kliniken har stängt på söndagar så i så fall får jag vänta till september. Min livssitutaion är väldigt krisartad men jag vinner inget på att vänta om jag inte måste. Jag har funderat på att kontakta en psykolog men det har inte blivit av. Har tre gratisbesök på kliniken men jag skulle behöva prata om så mycket mer än bara misslyckade IVF-försök.

Jag brukar växla med sprutorna och ta varannan kväll på varannan sida av naveln för att sprida ut det lite. Men om du vill skydda cystan spelar det nog ingen roll med samma sida. Det kommer ju in i kroppen i vilket fall. .
  • Inanna Li
    Skytten skrev 2011-08-17 08:09:17 följande:
    Woho! Spanade just in magen. Inget blåmärke efter gårdagens sprut. Knappt en liten prick. Då blir jag gladare.
    Vad skönt att det blev så!
  • Inanna Li

Victoria71 - Välkommen hit till detta trevliga gäng tjejer med kunskaper och erfarenhet om nästan allt vad gäller fertilitet och IVF. Lycka till med din första IVF-behandling!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?