Skytten skrev 2011-08-16 16:26:31 följande:
Inanna - jag tycker att du ska köra! Om du tycker att du hänger med mentalt. Får du någon kurator eller terapeut att prata med? Det tycker jag att du borde få eftersom det kan bli så att en ny behandling väcker "minnen" till liv. Det behöver ju inte bli så men det är nog skönt att kunna prata med någon. Men jag tycker att du ska köra! Men jag förstår dig. Jag var också inställd på att vänta nästan två veckor till innan jag skulle börja spruta och när det kom så plötsligt var det svårt att hänga med. Men nu när jag väl börjat är jag glad att jag gjorde det. För mig hade väntan kanske bara inneburit mer grubbel. MEN din situation är ju en helt annan än min så du kanske ska tänka ett varv extra. Svårt att ge råd som du märker. Känn efter noga är väl mitt bästa råd.
Nu ska det snart sprutas igen. Fråga: Första sprutan la jag lite till vänster om naveln (ville inte ha den på höger där cystan ligger, även om det kanske inte spelar roll). Ska jag lägga nästa spruta på andra sidan eller spelar det någon roll?
Tack! Vi kör nog denna månad om jag inte får ÄL på torsdag. Man sätter tillbaka tre dagar senare och kliniken har stängt på söndagar så i så fall får jag vänta till september. Min livssitutaion är väldigt krisartad men jag vinner inget på att vänta om jag inte måste. Jag har funderat på att kontakta en psykolog men det har inte blivit av. Har tre gratisbesök på kliniken men jag skulle behöva prata om så mycket mer än bara misslyckade IVF-försök.
Jag brukar växla med sprutorna och ta varannan kväll på varannan sida av naveln för att sprida ut det lite. Men om du vill skydda cystan spelar det nog ingen roll med samma sida. Det kommer ju in i kroppen i vilket fall. .