• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia - Grattis till lyckat FET! Tänk om det blir två bebisar nu Tungan ute!

• Inanna Li

Och det är klart att man kan lyckas med FET efter 40! Jag "lyckades" med en fryst blastocyst  en gång även om det blev MA! Tror att chanserna är nästan lika stora som med ET!

• Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-08-29 15:32:25 följande:
    Fyller också år i september fast den 25:e Skrattande. Bra månad det där...
    Jag fyller också i september,  den 21:e Skrattande! Då blir jag 43 Skrikandes och utdömd i IVF-sammanhang!
  • Inanna Li

När det gäller antalet ägg och äggblåsor kan jag svara ur egen erfarenhet men det är ju förstås en helt individuell situation. Den gången jag fick ut "bara" 7 ägg blev endast 3 befruktade, inga av toppkvalité och inget till frysen. Senaste gången blev det 13 ägg varav 6 var av toppkvalité och 4 hamnade i frysen.Så för mig gäller det att få ut så många som möjligt för att vi ska få embryon som är något att ha och kunna få något till frysen. Antar att det beror på dålig äggkvalité pga min ålder! Och då blir även kvantiteten viktig! Givetvis spelar slumpen en roll också!

• Inanna Li
    Maryhe skrev 2011-08-29 16:39:50 följande:
    Det är så min läkare resonerade med oss. Fler ägg ,chans till fler befruktade. Hon sa att man får räkna med att statistiskt sett  rensas hälften bort och så verkar det ju vara för dig.  Sen är det ju individuell såklart. 
    I och med att sambon har dåliga spermier ville de ha ett så stort underlag som möjligt att arbeta med. 
    Vi gör ju också IVF i första hand pga manlig faktor med hjälp av ICSI och då spelar ju förstås också valet av spermierna en roll för befruktningen av äggen! Den enstaka spermie som väljs ut av embryologen kan ju vara för dålig för att befrukta ägget normalt även om den ser helt OK ut!
  • Inanna Li
    mbo skrev 2011-08-29 21:47:26 följande:
    Ni har sån erfarenhet! :D

Det händer så mkt i denna tråd så jag hinner knappt med. Säger lycka till till er alla var ni än är i behandlingen!

ÄP för oss idag, har legat med ont hela em o kväll. Ska jobba lite imorgon för att fördriva tiden, sedan hoppas jag på ET på onsdag. 9 ägg blev skörden. hoppas något av dem är superduper!

Pgd ska jag lägga på minnet, var gravid en gång, lillan hade triomesi 18. Skulle vara toppen att kunna få veta innan v10. Men får hoppas på plus och frisk bebis.
    Grattis till 9 ägg! Hoppas guldägget finns där!
  • Inanna Li

märtaros - Grattis! Alltid en fantastiskt rolig nyhet att få höra om tjejer som lyckas spontant i en IVF-tråd!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?