• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hitcher - jag hade nog kört på nästa mens så snart hcg gått ner till noll.

• Enya70

Hej på er alla Goa vänner! Vet ni igår morse (söndag) kl 8:57 kom vår fantastiska prinsessa äntligen ut till oss! 3640g och 51cm och helt underbar givetvis

Efter 12 timmars rejäla värkar på hemmaplan åkte vi in till fl vid sex på morgonen. Väl där noterades att Lill-tjejen var lite påverkad av mina starka värkar samtidigt som det var ett antal timmars arbete kvar för att få ut henne den vanliga vägen. En underbar jourläkare tog då snabbt beslutet att plocka ut henne med snitt. Inga risker får tas med denna guldklimp som han sa. Allt gick lugnt o sansat till då det inte var direkt akut så jag fick vara vaken och mannen var med hela tiden.

Vilken osannolikt fantastisk känsla det var att höra Lill-tjejen skrika direkt de lyfte ut henne till oss. Tårarna bara strömmade på oss båda. Vi mår alla fint och är kvar på BB minst en dag till med nysnittade maggen.
    Vi bara myser och myser och skattar oss så otroligt lyckliga att vår långa IVFresa slutar så lyckligt!!!

Kram på er alla tappra kämpare!

• Enya70

Tack alla fina för grattis! Jag blir så glad över all värme som finns härinne. Stora kramar till er som har det jobbigt just nu. Jag tänker så på er och önskar av hela mitt hjärta att ni alla ska få uppleva detta underbara. Tänkte bara berätta att vi idag gett vår prinsessa sitt namn. Det blir Enya

• Enya70

Stoooooort grattis Boe till flickan!!!

Zin vill du hjälpa mig flytta mig i listan ( svårtfrpn mobilen. Enya född 13/5 3640g 51cm

Ja jag har kört ny full IVF direkt i nästa cykel flera gånger. Jag blev rekommenderad det av Svend på cfc.

• Enya70

Tack Zin för hjälpen!

Vi4 vi fick minst lika bra resultat i antal ägg och så. Första gången vi plussade körde vi direkt efter ett misslyckat IVF ( juli 2010). Då blev det tyvärr senare MA i v. 8. När vi plussade nu med Enya ( augusti 2011) tog jag två månaders paus innan efter ett misslyckat IVF och körde Ludmilas BV kur en månad och körde därefter Pergotime en månad medan vi var ute och reste. Sedan blev det som sagt plus.

• Enya70

Maryhe - var tvungen att logga in och se att du var här Maryhe. Läste om de nya skalven. Usch ta hand om dig!

• Enya70

Maryhe - jag fick Prednisolon i handen på kliniken vid ÄP när jag sa till själv. Svend brukar ordinera att börja ta dem dagen innan ET el på ET dagen. Det är nog därför de inte skrivit ut recept för att du kommer att få sär på plats. Men skriv igen och fråga! Kram o lycka till!

• Enya70

Hej söta du som frågar. Jo pappa fick behandling för ögonmelanom (cancer) på St Göran i mars. Allt gick bra så nu går han på efterkontroller. Och ja lilla Enya är väldigt omtyckt av sin morfar. Första barnbarnet o allt. Väldigt stort för mormor o morfar oxå.

Tjorven, så skönt att allt ser bra ut med bebis. Hoppas så att du och maken snart får lugnande besked om hans sjukdom.

Kram till er alla tappra!

• Enya70

Zin Zin kära du, här är jag ! Har tagit paus från FL då jag verkligen har haft fullt upp men kikar in ibland som nu ikväll. Några axplock som jag hunnit se.

Grattis fina Inanna till dottern! Hoppas allt är bra med er!!!!!

Grattis Mamma Gås och Hemulen till graviditeter!!!

Hur går det för dig Zin? Nytt försök på G. Jag hoppas ju så förbenat för dig och alla andra här att det ska gå vägen!

Lilla Enya har hunnit bli 4.5 månader och är alldeles alldeles underbar. Hon håller mig fullt sysselsatt på dagarna och vill fortfarande äta ofta på natten. Typ varannan var tredje timme och är piggepiggelin kl 6( häpp!) så jag passar på att sova när hon sover och lägger mig tidigt. Hon ler, skrattar o jollrar. Griper o håller leksaker, vänder sig från mage till rygg och älskar att leka med sin fötter och att titta på fiskmobilen över skötbordet.

Massor med kramar och pepp till er alla starka fantastiska kvinnor. Jag läser inte här så ofta som sagt men Zin har min privata mailadress om set är ngn som vill kontakta mig. Annars pma mig här så kommer svar så småningom.

Kram igen !!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?