• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2011-08-18 11:05:58 följande:
    Där var du också ju Tackar!

(Svårt att släppa de här trådarna när man väl börjat, kanske skulle ta och jobba lite nu ...) 
    Det är lätt att bli beroende fast man måste jobba ... Skrattande!
  • Inanna Li
    Celin skrev 2011-08-18 14:22:21 följande:
    Hej,  Jag fastnar alltid här hos er när jag är inne och läser på FL - så jag får väl ta och skriva ngt och ge mig tillkänna också... Vi är inne i syskonförsökssvängen - spraystart nu på lördag 20/8. Under våren gjorde vi vårt första syskonförsök, korta metoden och fick 3 befruktade ägg - så efter det två FET som inte gått, (ett 2-dagars och ett 5-dagars). Jag har en son via IVF, född 2007 och maken har barn sen tidigare, det här blir isf vårt första gemensamma. Jag fyller 39 om några veckor.
    Välkommen hit och lycka till med spraystart på lördag!
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-08-18 20:47:29 följande:
    EGO update från dagens VUL på 8e sprytdagen. Allt ser bra ut och det är till och med fler blåsor på G på båda sidor än jag någonsin haft tidigare. Dessutom är de jämnstora allihop. Jag brukar alltid ha en el två blåsor som är större än de andra och så några små.

Vet ej vad som är annorlunda den här gången men verkar vara inne i ett bra flow Drömmer. Pratade med Svend i Köpenhamn och fick tid för nytt VUL på lördag och förmodat äggplock redan på måndag.
    Gokväll 
    Vad underbart att du har fler äggblåsor på gång än nånsin! Är så glad för din skull Hjärta! Den här gången ska det bara lyckas!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-08-19 13:19:37 följande:
    Har ring och pratat med karolinska ang mitt blodprov förra vecka. Erytrocyt antikropparna i mitt blod har inte ökat än så länge. Jag är överlycklig, så att tårarna rinner. Nytt blodprov om dryggt en månad. Nu är det bara en vecka kvar till rutin UL och sen ska vi avslöja för mina barn, måste berätta till min chef också, snart blir det svårt att dölja magen, gick in i v 18 idag ju Solig.
    Grattis Turlid! Nu ska andra halvan av graviditeten fortlöpa på ett lugnt och normalt sätt Solig!  Men fantastiskt att du kunnat dölja magen så länge för omgivningen!
  • Inanna Li
    Skytten skrev 2011-08-19 17:10:53 följande:
    Nu har jag varit på vul dag 5 och fick följande resultat:
    14 äggblåsor varav tre är 10-14 mm (den största 14 mm) och elva är mindre än 10 mm. Hon sa att det var ett normalt resultat efter fyra dagar sprutande. Vad tycker ni? Sen står det nåt om endo 7 mm. Vad är det? Livmoderslemhinnan eller?
    Nu ska jag börja med orgalutran och på måndag blir det vul och blodprov.
    Och HURRA cystan hade krympt!

Men det sticker i vaderna. Alltså det är som om någon sticker mig med en nål eller nyper till. Jag tror att det är i de ytliga blodkärlen som jag har. Gyn hade ingen aning om vad det kunde vara men gissade att jag reagerar på östrogenet. Vad tror ni? Kan det vara farligt? Hon trodde inte det var blodpropp i alla fall.
    Jag märkte att det började nypa till mer i dag när jag ute och gick länge.

Turlid - stort grattis! Vilken lättnad! Nu får du njuta och slappna av!!!

Grattis till hela 14 äggblåsor på första VUL! Fantastiskt bra resultat! Endo är endometriet= livmoderslemhionnan som du skriver!
  • Inanna Li

Jessica - Beklagar djupt att det blev minus och mens! Hoppas ni får kraft att försöka igen efter ett tags vila! Tröstkramar {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li

Enya - Lycka till på onsdag! Jag håller tummarna stenhårt! Denna gång ska bli den sista!

Skytten - Fantastiskt nästan osannolikt bra resultat! Hoppas ÄP går fint på torsdag!

Maryhe - Grattis till många blåsor på VUL och att läkaren var så positiv!

Celin - Fortsatt lycka till med sprayandet!

Hönan - Fortsatt lycka till med sprutandet!

Zinfandel - Spännande att du snart ska göra FET!

Kram till alla andra kämpare med pågående och framtida försök! Hoppas för oss alla!

• Inanna Li

Zinfandel, Boe och alla andra - Kan inte göra FET än då jag ej får någon Glad på ÄL-testen! Kanske jag missade det förra veckan. Börkjade testa i torsdags och misstänker att jag kanske hade ÄL i onsdags. Eller också blir det inget denna månad. Kroppen kan ju bli konstig efter en skarpning!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?