• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skrapning menar jag ju  Skrattande

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-08-23 07:43:02 följande:
    Tack alla goingar för alla Lycka till & hejarop! Hoppas sååå det går vägen denna gång! Det är ju inget fel på oss, haha!! Nåja.... Råkade väga mig idag, ingen kul sanning nu efter allt kortison... Men vad fasen, bara det ger annat resultat så!!

Inanna: vilken CD är du på..?! 
    Jag vet inte vilken CD jag är på. Jag har inte haft nån riktig mens annat än "missfallsmens" så jag inväntar ägglossningen före den riktiga mensen så att säga! Jag skrapades den 13 juli och blödde i nästan tre veckor efter det!
  • Inanna Li
    mamman0301 skrev 2011-08-23 08:55:51 följande:
    Lycka till alla härinne! Det är så många som är på gång nu! Nu vill vi ha många plus.

Det gick ganska bra vul igår. 17 blåsor dom största på 20 och 18, så jag fick ta ovitrellen igår kl 20 och äp på onsdag kl 8,00.

Ang vätskan i äggledaren så trodde dom nu att det var cystor som satt utanpå äggledaren. Men dom lovade att dom skulle kolla mer noga på onsdag när plockar ägg.
    Oj, vilket bra antal blåsor! Lycka till imorgon!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-08-23 09:02:15 följande:
    Hej på er allihop! Tänkte slänga mig in i IVF-världen igen. Skall försöka läsa ikapp i tråden.
    Har sett att det är många nya. Jättekul! Dessutom många som nu sprayar och sprutar och en del som snart har äggplock. Spännande!!! Håller mina tummar för er alla!

Våra hemmaförsök har gått åt pipan under sommaren MEN nu skall jag göra min allra första återföring på måndag. Äntligen!!! Gör ostimulerat FET utan progesteron (har velat fram och tillbaka kring sistnämnda) med en 5-dagars blastocyst.

Inanna: Blir inte ägglossningen lite sen efter missfall/skrapning? Min ägglossning kom någon vecka senare efter mina missfall. Tror absolut inte du skall ge upp än utan den kommer nog snart... Kanske gör vi FET ihop!
    Välkommen tillbaka! Lycka till med FET på måndag! Vad skönt för dig att du äntligen kan få ruva efter två besvärliga ÄP!

Ja ska testa åtminstone en dag till. Jag har en sticka kvar av mitt 7-pack. Fär jag omslag imorgon kan vi göra FET på lördag! Om inte köper jag ett nytt paket stickor och funderar på hur jag ska göra. Lutar åt FET i september kanske!
  • Inanna Li
    Maryhe skrev 2011-08-23 12:50:16 följande:
    Jag grubblar på om jag istället får för liten dos... Tycker 150 ie gonal låter lite. Iofs så känner jag rejält i högra äggstocken idag, men kan inte låta bli att grubbla...
    Det betyder bara att du har fina unga äggstockar Glad!Om du känner av äggstocken är det säkert rätt dos!

Men det kan variera från gång till gång att man får sänka och höja doser som Celin skriver! Och första gången man gör IVF blir ju lite som en "testkörning" för att se hur äggstockarna reagerar! Jag började med 225 de första två gångerna och fick höja till 300 vid tredje behandlingen för att få försöka få ut maximalt antal ägg!
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-08-23 13:09:57 följande:
    Inanna: jag är inte helt insatt i hur cykeln funkar efter MF men hade jag varit som du så hade jag fortsatt testa i några dagar till, det förlorar du ju inget på.
    Jag testar några dar till! Det enda jag förlorar på är att Clear Blue stickorna är så himla dyra Skrattande!
  • Inanna Li

Boe - Lycka till med ÄL och FET du också! Vad jobbigt att behöva testa flera gånger om dagen!

• Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-08-23 15:01:49 följande:
    Ja, det känns nu som om jag borde ha gjort det!!!  Fattar inte hur jag tänkte här... Var på kontroll på kliniken igår och gjorde VUL och såg en jättefollikel och en tjock slemhinna och kände på kvällen att jag fick ägglossningsflytningar. Hade tänkt att börja testa morgon och kväll idag (är en dag för tidig denna cykel och det är inte vanligt, är extremt regelbunden). Fasen också!  Pratade med en ssk på kliniken imorse som sa att det inte spelade någon roll men nu har jag ringt dit igen och hoppas de hör av sig igen.
    Tror inte det spelar jättestor roll! Jag har för det mesta bara testat en gång om dagen och brukar göra det med morgonurin för att jag inte kan hålla mig flera timmar på dagen och kvällen!
  • Inanna Li

Så spännande med alla ÄP i tråden den här veckan! Hoppas så att det kommer värpas många fina ägg Solig !

• Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-08-24 12:08:00 följande:

Tack för alla lycka till och tummar. Är tillbaka från ÄP nu och fick ut hela 11 ägg!!!

Världsrekord för mig Solig. Nu ska jag gå och vila lite då jag är rejält öm i magen. Kör ju äggplock med enbart lokalbedövning och idag kändes det ordentligt men det är det väl värt när man får många ägg Skrattande.

Grattis till ett enastående bra resultat! för en 40+ Skrattande Hoppas det blir maximal befruktning!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?