• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

suss74 skrev 2010-10-18 22:08:31 följande:
    Åh, vad härligt att höra om lite plus här i tråden! Ett sent grattis från mig till dig Innana!! 

Vissa deppdagar, som denna känns det ju annars tröstlöst, som att det på något vis inte
    är meningen att jag skall bli mamma. Men så känns det bättre när jag loggar in här :)

Är på ruvardag 4 (ÄP torsdags) och har varit oerhört TRÖTT, sovit hur mkt som helst i helgen,
    dessutom illamående hela tiden. Känns ju inte riktigt som att det kan vara lyckliga symptom än va?
    Kan man må så pga vaggisarna tro? 

Tack Solig ! Så tidigt är det nog i första hand vaggissymptom du känner men vi hoppas på det bästa Glad!
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2010-10-19 08:36:15 följande:

suss74: Ja ruvningen är en mardrömsresa och vad man letar efter symptom. Jag har haft så många olika symptomer så jag vet inte längre viliken är det som känns rätt. Eller det finns inget rätt elelr fel. Jag hade ÄP i onsdags och är väl på ruv 6 idag. Ja vad känner jag lite ont i brösten. De är lite ömma och har svullnat upp lite. Känns i alla fall annorlunda än de andra gångerna. Lite ont i äggstockarna och känner lite molvärk. Inte trött och inte kissnödig men lite för tidigt kanske? Vet inte. Vi får hålla tummarna!

Innana68: Det är växtvärk så klart! Det ska kännas så säger de som vet. Vad hade du för symptom när du ruvade kring dagarna 6 och lite framåt? kommer du ihåg?

Jag har haft molvärk sen ca 12 dagar tillbaka (ruvardag 8), och det kommer och går. Ibland hugger det till ordentligt och sticker eller kittlas. Känns lite som lätt träningsvärk i magen hela tiden. Ömheten i brösten kom först på rd 12. Kissnödig en gång i timmen har jag varit i över en vecka. Mycket kanske beror på oro men det är ju också ett gravsymptom. Tröttheten har jag känt i två veckor. Men den kan ha många orsaker som "mental utmattning" och koffeinbrist! 

Hoppas att dina ruvarsymptom håller i sigGlad!
  • Inanna Li
    oceanney skrev 2010-10-20 01:59:27 följande:
    Jag hade också värsta molvärken/växtvärken som kändes väldigt mycket som mensvärk. Det i kombination med ökade flytningar gör ju att man tror att man fått mens/missfall precis hela tiden. Kunde vakna på nätterna av att jag hade jätteont. Höll nog på åtminstone till vecka 7-8. Så det är ingenting att oroa sig över. 
    Precis så har jag. Glömde skriva om mina ökade flytningar förut. Jag får liksom kramper i magen i samband med flytningarna. Hoppas det försvinner i vecka 7-8. Men växtvärken har man kanske på något sätt hela tiden.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-10-20 16:19:42 följande:
    Äntligen har min mens kommit, inte en dag för tidigt! ÄL om två veckor alltså och FET 8-10 november. Nästan exakt på dagen då jag, mot alla odds, blev gravid förra året  och då skulle bebisen födas just på pappas födelsedag. Det kanske blir så nu istället, ett år senare men på pappas födelsedag ändå. Jag är så glad! Ha det gott tjejer. Kramar.
    Bra att man kan vara glad för mens ibland i alla fall Glad! Kram!
  • Inanna Li

Kryddan71 - varmt välkommen hit! Det är bara trevligt med nytillskott i tråden! Och du passar ju in hur bra som helst Glad!

Du har en jobbig period bakom dig, förstår dig precis angående åldersstress och mental påfrestning.  Hoppas att du lyckas snart med ett fryst embryo! 

• Inanna Li
    Skruttefia06 skrev 2010-10-23 16:02:29 följande:
    Jag är GRAVID !..Gravid
     Visste inte exakt när BIm var,men mellan tord-idag. Hade inga test hemma men då vi var iväg o handlade slank jag in o köpte...Den visade ett stark + nästan direkt....Uaahh,,,fattar det inte,,,,hur ska man inte oroa sig för att det ska börja blöda?...Kommer inte att våga berätta på länge för nån...vågar knappt ringa min klinik o berätta för är så orolig att nåt ska gå fel...
    Hur stänger man av hjärnan?,,,
    Varmt grattis Skruttefia! Det är ju alldeles fantastiskt. Är så lycklig för din skull! Du hade inte fel i dina aningar om den där blödningen. Det var ju absolut en nidis!

Den oro du känner nu förstår jag precis. Det känns som om jag inte kan lugna mig förrän jag får komma på VUL på kliniken. Har tid för VUL på måndag 10.30. Då får jag förhoppningsvis veta om det finns ett liv därinne!
  • Inanna Li
    Skruttefia06 skrev 2010-10-23 19:26:53 följande:
    Turlid70 Och Inanna68...tackar för orden..Håller tummarna på måndag..

Ja-det är hemmaverkstad,,,ja,det är helt otroligt,,vågar inte tänka så mycket än,,försöker komma ihåg vad man får o inte får äta,,
    Är det i v.10 som man gör VUL? Minns inte riktigt..ivf-kliniken sa att jag var välkommen att gå där sen om man blivit gravid,,,undrar om man får göra undersökningar lite oftare med tanke på tidigare missfall,,?..
    Ja,,jag ska njuta av detta,,tror oxå att om man är lycklig så går det bättre kanske..än om man är orolig,kanske påverkar barnet,,,
    I vecka 7 gör man första VUL på IVF-kliniken. Menar du att man får fortsätta gå på IVF-kliniken/Göteborgs Kvinnoklinik även när man blivit gravid? Om det stämmer vore det ju jättebra.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-10-23 19:45:24 följande:
    Jag känner mig faktiskt nästan lite drogat efter örtmedel. Kokade dem enligt anvisningar och klarade av att dricka endast en dl. Vilken plåga, först lukta och sen dricka s-t-n. Dock känner mig väldig glad och grubblar inte så mycket på jobbeländet t.ex. och annat, det kan bero på att jag har druckit en öl också, men det gjorde jag igår med och var inte lika glad. Maken fixar god middag just nu, ankbröst med potatistoppar, jag fixade endast skagen på tigerräkor, slapp skala dem  hehe, till förrätt. Nu ropar han att maten är klar, han är så underbar, vill bara att han ska veta hur mycket jag älskar honom. Vi hörs goa tjaejer. Titta på Juno ikväll, mycker bra film tycker jag, går på 5an tror jag. Tusen kramar!
    Oj, vilken härligt smaskig myskväll med maken! Kokta örter verkar dock inte så gott men förhoppningsvis gör det nån nyttta. Juno är en fantastisk film!
  • Inanna Li
    Fahlvik skrev 2010-10-24 16:01:43 följande:
    Tog Pregnyssprutan igår och testade med äl-sticka idag, för skojs skull. Vilken fet markering det blev! Starkare än kontrollstrecket, ha, ha. Rejäl dos i äglossningssprutan ;o)

Ägguttag imorgon, får se om det blivit nå´t. Eftersom de var så få (bara två större) kanske man skulle föredragit två ultraljud innan uttag eller hur gör man på andra ställen? Ifall de inte skulle vara helt mogna imorgon eller för att se om fler skulle hinna mogna...
    Varmt lycka till på ÄP imorgon!
  • Inanna Li

Tyvärr såg det inte bra ut på min VUL idag.  Vecka 6+3 är lite tidigt men embryot såg för litet ut och inga hjärtslag kunde ses. Jag har fått en ny tid på onsdag i nästa vecka men jag får nog vara beredd på missfall och skrapning. Det känns fruktansvärt när jag äntligen lyckats bli gravid men det finns ju inget jag kan göra.  Så nu har jag en hel vecka i limbo framför mig.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?