• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

oceanney skrev 2010-10-01 00:12:14 följande:
    Det var en väldans sent testdatum. Ja, ruvartiden är verkligen hemsk. Jag kände inte ett smack när den fäste. Däremot fick jag en hiskelig "mensvärk" från dag 12 och framåt. Håller alla tummar och tår för din blastis! Det måste vara en riktig survivor som klarar femdagarsodling, frysning och upptining!
    Tack! Jag hoppas på det bästa! Tycker att jag känner "spänningar" i magen. Men det kan ju bero på att jag är vansinnigt orolig.
  • Inanna Li
    Skruttefia skrev 2010-10-01 08:17:41 följande:
    Ja, vilken sen TD - särskilt med tanke på att du har en blastis!!! Men som sagt - det måste ju vara en stark liten kämpe som klarat 5-dagarsodling, nedfrysning och upptining Solig

Första gången jag gravid fick jag en skärande smärta precis i samband med implanteringen. Eftersom det var (relativt) ovetenskapliga hemmaförsök så förstod jag inte alls vad som var "fel" förrän en vecka senare då jag testade positivt

Andra gången (som ju var IVF/FET) upplevde jag inte alls den där smärtan. Däremot började ett lätt illamående smyga sig på kort efter implanteringen, vilket innebar att jag anade att jag lyckats.

Kram o lycka till!
    Tack! Jag hoppas verkligen den är en överlevare!

Synd att det inte lyckades för dig men bra att du inte ger upp hemmaförsöken!

Jag känner en väldigt diffus ömhet i magen och livmodertrakten, som "spänningar". Men det kan tilläggas att jag är en oerhört nervös människa så jag vet inte alltid hur jag ska tolka mina kroppsliga symptom. Dessutom är jag fruktansvärt förkyld och lite febrig. Jag fick snuvig gå hem från jobbet igår efter lunch. Men det känns faktiskt skönt att få vara hemma under ruvarperioden. Jag kan liksom inte koncentrera mig på något annat än detta.
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2010-10-01 08:39:33 följande:
    Innana68: Ja vissa kliniker har alldeles för långa testdatum, mensen brukar komma innan test. Tänkt du tjuvtesta? Du satt en femdagarsodlad då kan man testa ganska tidigt. Det är fruktansvärt tid. Jag var rädd för att testa for tidigt för man ville inte få ett negativt svar.

Själv har jag började jag spruta igår och kör den korta metoden med alla tabletter man kan ta. Har faktiskt fått predinosolon och levaxin för att hjälpa till lite grann och undvika missfall på grund av autoimuna faktorer. Längtar tillÄP. OCh har aldrig känt något speciellt. Bara nervös inför besked efteråt om antal befruktade.

Vinkar till ALLA;)))
    Jag antar att jag märker i nästa vecka om jag lyckats eller ej. Mensen  borde ju komma mån-tors antar jag. Men jag bönar och ber att den inte dyker upp! Om den inte kommer så blir det väl läge att tjuvtesta efter det.

Lycka till med din IVFbehandling.  Härligt att du kommit igång igen! Bra att du får extra tablettstöd!
  • Inanna Li

Lycka till med ET imorgon underverket06! Om du fick en son på IVF2 med hjälp av microinjektion så håller jag tummarna för att det går vägen nu också!

KramGlad!

• Inanna Li
    Bra initiativ Turlid! Jag korrigerar lite Flört
    -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ------------------------
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    ChippiChoppi, IVF nr? Sophiahemmet, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRAYAR***
    Fahlvik, IVF nr1, ÄP v42-43 ???????, bor i ???

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Inanna, IVF nr1, FET försök 1, TD 19/10, bor i Göteborg
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF nr1, bor i Frankrike, BF ?????
  • Inanna Li

Hej! Lägger in ålder och ändrar testdatum!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRAYAR***
    Fahlvik, IVF nr1, ÄP v42-43 ???????, bor i ???

***SPRUTAR***
    Sushi: IVF nr 4 äp 41 bor i göteborg
    ***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Inanna, IVF nr1, FET försök 1,42 år, TD 16/10, bor i Göteborg
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-10-05 15:11:05 följande:
    Hej! Hur går det för dig? hoppas att ingen mens i sikte. Känner något annat?
    Hej! Ingen mens i sikte. Molvärk till och från sen ruvardag 2. Genomskinliga flytningar (hoppas det ej är livmoderslemhinnan som börjat brytas ner och läcka). Jag fick på ruvardag 2 natten till lördag en ihållande smärta i magen som varade ca 5 minuter och gick över av sig själv. Jag hoppas att det var känningar från att embryot fäste (men det är ovanligt att man känner av det). 

Inga "riktiga" graviditetssymptom. Jag struntade i att hämta ut vagitorierna och har gjort helt ostimulerat. Så jag har inga symptom av progesteronet heller. Jag är på ruvardag 6 och cykeldag 35. Det känns som om jag lever i min egen lilla "mardröm" just nu. Varje toabesök är ett helvete.
    Vore ju skönt om man kunde få ett "kvitto" på att man lyckats. Ge mig lite illamående och ömma bröstSkrattande! Jag vägrar/vågar inte gravtesta än! Men, jag tröstar mig med att det kanske är för tidigt att känna något och att molvärk faktiskt kan vara ett symptom och inte bara ett tecken på att mensen signalerar sin snara ankomst.
  • Inanna Li
    oceanney skrev 2010-10-05 17:48:26 följande:
    Spännande! Vilken ruvardag är du på nu?
    Ruvardag 6 men den är 5-dagarsodlad så det blir väl som ruvardag 9 med en 2-dagarsodlad.
  • Inanna Li
    oceanney skrev 2010-10-05 18:52:29 följande:
    Coolt! Då kan du snart testa! Med femdagars embryon går man ju lite fortare fram. Från ÄP och befruktning räknat borde det motsvara dag 11 (5+6)? Min TD var 14 dagar efter ÄP eller 12 dagar efter ET (tvådagarsodlade). 

Jo, men jag har ju gjort FET i naturlig cykel helt utan hormonstimulering så jag kanske får räkna lite annorlunda. Förra gången fick jag mens på ruvardag 12 med 3-dagarsodlade.  Idag är jag är på ruvardag 7 och dag 36 i menscykeln. Det är 7 dagar sen insättningen och 13 dagar sen ÄL-utslag. Mensen kan komma när som helst så jag är jätteorolig. Jag avvaktar nog ett tag till med testandet Glad!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?