• underverket 06

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jobbar som förskollärare o idag spydde en unge rakt över bordet. Min kollega tog hand om spyorna men jag tog hand om barnet. Är livrädd att jag ska åka på magsjuka nu! Ska ju på vul på tors, o vad gör jag då, om jag är magsjuk? Ringde kliniken o frågade hur de gör om man blir magsjuk? Det beror på hur sjuk man är o vad man gör då sade. Om det händer får man ta det då. Har faktiskt funderat på vad man skulle göra om man blir magsjuk på ÄP- dagen. Man kan ju liksom inte skjuta upp ÄP när man tagit ägglossningssprutan!  Någon som varit med om att vara sjuk vid vul eller ÄP? En ordentligt förskylning går ju an, men vid kan man ju faktiskt inte ta sig någonstans.

• underverket 06

Jippi! Har idag varit på vul o jag hade 10 äggblåsor. Vid förra IVF i okt hade jag ju bara 3 äggblåsor vid första vul. Nu fanns det alltså 10 med varierad storlek, den minsta 6 o den störtsa 14. Någon som har koll på hur stora de bör vara för att de ska gå att få ut några ägg ur de? Visst kan de ploppa upp några till som det inte sett idag om man har tur? Väntar nu bara på att CvL ska ringa imorgon em o berätta om det blir något mer vul eller om de redan kan säga när ÄP blir. Är inte 10 blåsor ganska bra när man nästan är 41 år?

Inanna68: Låter mycket hoppfullt. Håller alla mina tummar för att du ska plussa!

Enya: Förstår att det känns tungt! Tänker på dig!

Skytten: Jag skulle inte vänta utan köra nu! Vad för sorts undersökning har du gjort? Jag rekommenderar CvL i Uppsala där jag bor. Du kan göra vul för att kolla äggblåsornas tillväxt under behandlingen på just Octaviakliniken ,så du behöver bara åka till CvL för ÄP o ET: De är jätteproffsiga o väldigt omhändertagande o förstående alla sjuksköterskor o barnmorskor som jobbar där. Läkarna är också jättebra o proffsiga, även om jag inte gillar alla lika bra. De håller lägre priser än vad Sophiahemmet o Fertilitetsentrum o S:t göran  i Stockholm gör.