• underverket 06

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sushikatten: Grattis till ruvningen.

pp08: Idag är det ET va? Lycka till o hoppas på många befruktade.

• underverket 06

Sushikatten: Vi ska börja spruta om ca 2mån. Min sambo ville inte börja denna mån o han är osäker på om han vill göra mer än en IVF till. Han tycker väl till stor del att vi ska nöja oss med den underbare son vi ändå har o istället försöka själv o blir det så blir det då, menar han.Ville inte pressa honom så det blir om 2 mån. Nästa mån hade de fullt+ att ÄP med stor sannolikhet skulle krocka med en kurs min sambo ska iväg på o som han inte kan missa. Hur gammal är du förresten. Själv är jag 40, 5.

• underverket 06

Sushikatten: Tror att man kämpar fler ggr om man inte har några barn än om man gör syskonförsök, men ett till försök ska vi iallafall göra som sagt.  Har man ett barn så har man ju ändå sitt barn även om önskan är 2 eller flera barn. Hoppas innerligt att ni lyckas o får ett barn. Ja, vår son kom till genom IVF, andra försöket. Tyvärr så är det väl så att chansen att lyckas var ganska mycket större när jag blev gravid med honom vid 37 än vid 40 som jag är nu. Men det finns ju flera i tråden som lyckas bli gravida efter 40, så då sjutton ska vi väl bli det också!!

pp08: Grattis, låter jättebra.

No Ka Oi; Hoppas du mår bättre imorgon.

• underverket 06

Undrar så vad som hänt med min mens? 2 dgar försenad, å gravid är jag inte för grav test visar neg. Min mens brukar nästan aldrig vara sen.

• underverket 06

Grattis ni som ruvar o ni som haft ÄP. Har inte orkat läst igenom tråden ordentligt, så jag vet inte vilka som gör vad.

Själv känner jag mig väldigt deppig. Fick mens idag, med 3 dgars försening. Jag trodde väl i det längsta att det kunde tagit sig naturligt. Känner mest för att gå lägga något gammalt över mig. Är livrädd för nästa IVF, att det inte ska bli några blåsor eller bara några. Tycker hela barnkämpandet tar så mycket kraft från mig o då menar jag att man försöker själv varje månad också o går o hoppas+ sedan IVF försöket som vi ska göra om knappt 2 mån. Blir det inget + då, vad gör vi då? Ger vi upp? ÄD? Orkar knappt med min 2 årige son heller. Tycker jobb o hem o en trotsig 2 åring tar all min kraft. Är jämnt trött för vår son sover så oroligt numera. Hur skulle det då blir med ett barn till? Men vill ju ändå så otroligt gärna ha ett barn till. Kan bara inte ge upp o det känns så hemskt att inte få ett barn till. Går bara o tänket på bebisar o vilken lycka det skulle vara med en till. Är jag själviskt som tänker så här. har ju trots allt en underbar son o en del har ju inte ens fått ett barn? Ursäkta om jag klagar, men ville bara skriva av mig.

Trevlig helg alla.

• underverket 06

Tack för alla värmade ord. Känns lite bättre idag. Jah har ju trots allt en son, oavsett vad som händer. Ni är ju flera här som inte har några barn o det är ju tusen ggr värre att aldrig få bli mamma än att bara få ett barn, men inte få ett syskon..

• underverket 06

Grattis pp08; så kul! Underbart att någon får ett +.

Fjällsippan, Grattis till många Ägg vid ÄP. Hoppas det blir många befruktade till ET.

Fahvik :Skönt med semester förstår jag. Vi var på Fuerteventura förra året denna tid, då sonen var 1 år. Var bodde du? Tycker det var en mysig ö, fast vi bodde på All inclusive o var inte runt speciellt mycket. All inclusive var jättebekvämt med en 1- åring. Hade även mina föräldrar med, så vi hade barnvakt en hel del under veckan.

Turllid 70:Inte heller jag kom till jobbet idag ,så jag o sonen hade en mysig dag hemma.

• underverket 06

Inanna68: Lider så med dig också. Stor kram. Hoppas så innerligt att du ska bli gravid o få bli mamma. Håller alltid tummarna lite extra för dig. Vi är ju rätt många som har barn i tråden o får vi inget mer barn, så har vi ju iallafall vårt/ våra tidigare barn. Så oss är det inte lika "synd" om.

• underverket 06

Snösport: Grattis till ruvningen.

Börjar längta tills nästa IVF. Kommer köra korta metoden o sprutstart blir nog slutet av mars, så inte så välidgt långt dit.

• underverket 06

Sunseed: Vet att man inte får äta ipren, men tror att alvedon är ok. Det brukar stå i innehållsförteckningen som kommer me medicinen om gravida o sådana som vill bli gravida får äta den.

Thuleslapper: Krya på dig. Hoppas du känner dig bättre snart både med förkylningen o me jobbiga tankar. Ska inte säga att jag förstår hur du känner, för jag är inte riktigt i samma situation, då jag redan har ett barn. För några veckor sedan hade jag dock liknande tankar. Blev rikitigt ledsen när jag tänkte på att det kanske aldrig blir något syskon till min son. Sådana tankar har vi noga alla här i tråden, oavsett om vi försöker bli gravida me första eller andra barnet o längtan är kanske lika stor. Dock är det en stor skillnad på att ha fått ett barn. Sorgen att inte kanske få något barn alls måste vara mycket värre. Håller tummarna för att du för ett+. Hur du fåt ett eller två ägg insatta?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?