• Thuleslapper

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Uppdaterar min status (tyvärr)

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF 1 (misslyckades), inväntar FET.
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 + ICSI2 (frusna ägg)-  sprutstart ca 19 januari Centro Promea Turin, Italien
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12 minus. Väntar på FET 2.
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ),  3 IVF  samt 1 FET, alltid minus.....

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel! 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET*** 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50

***SPRAYAR*** 
    Anne f 41, Trönö, första spraydag 23 decIVF försök nr 1. 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, sprutstart 11/1

***JAPANSKA METODEN***

***ÄP/ET*** 

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET 5/12 TD 23/12

***GRAVIDA*** 

Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11,   27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Vi 4, 40 år, Carlanderska Gbg, IVF nr 1 (syskonförsök), ET 10/12, TD 24/12. BF 28/8 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 

• Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2012-01-12 17:02:47 följande:
    En riktigt nedslagen Zin här. Har just haft samtal med Dr D och eftersom mina värden är så dåliga så är vi helt överens om att det inte är lönt att göra att försök nu. Istället för att sätta in blockerare i massor så väljer vi därför att ta bort äggledarna först eftersom de kan hänga ihop med det höga TNF-alfavärdet. Därefter sätter vi ev in Humira men förhoppningsvis räcker IL. Ett tungt bakslag att behöva ringa runt och avboka allt jag kämpat med de 2 sensate dygnen. Å andra sidan är han "100% sure" att det kommer att lyckas sen (hur man nu kan säga det) så det är lika bra att gå all in nu. Såklart hade jag hoppats på nåt bättre men det är lika bra att förlika sig med att det inte blir bebbe 2012 heller men 2013 Glad. Men, det är skönt att veta vad felet är och att det går att åtgärda. Nu ska jag försöka få till op/laporoskapi så fort som möjligt, vilket blir tidigast i mars. Skitkropp!!!
    Kramar Zinnis Men då tror vi på en (eller flera) Bebis(ar) 2013

Turlid: Grattis till Levi Härligt att höra. Hoppas att du och lilleman mår bra trots snittet

Ego: Just nu vill jag inte ha barn. Har haft en helvetes helg med bonusdottern. Har verkligen behövt behärska mig till max, annars hade jag gjort mig olycklig. Sambon är inget stödsom vanligt..... det är ju hans lilla gullegull, förstfödda, den perfekta.
    Ja och som inte det vore nog är mensen på G, jag ahr bråkat med min mamma (Det finns ingen människa på detta jordklot som sprider mer negativ energi eller vet hur man driver mig till vansinne än min mamma (Det vore väl bonusdottern i såna fall)

Ska ha telefontid med min läkare på onsdag, men han kommer säkert inte att kunna komma med en lösning till varför jag inte är gravid trots 3 färskförsök samt ett FET.

Sambon verkar inte heller så jättepigg på att köra privatförsök...... han har inte sagt det rätt ut men det "låter" lite som: Åh vad det är dyrt, jag som redan har 2 barn.......

Sen sitter hans mamma och verkligen sårar mig till max:
    Då hon är lite gammal och dum ( Alltså missförstå mig inte, hon är jättehärlig och görsnäll) och då jag inte har lust att förklara för henne så vet hon inte om att vi har försökt med IVF. Orkar inte med såna frågor och sambon vill inte ta upp det heller så då får det vara. MEN
    Senast satt hon och sa hur bra det är för mig  "att ha fått en färdig familj, det är ju jättebra (dagen efter att jag testat minus på sista försöket). Något man ska skatta sig lycklig över..... Se baar hur hennes nya make har älskat hennes barn och inte behövt egna....(Hon skildes från sin make då han var otrogen, de hade 3 barn) Hennes nya man och hon försökte få barn i 8 år men blev inte föräldrar.... en gravididet kom till men slutade i missfall i 7 månaden.

I tisdags fick jag höra av en kompis att en gemensam vän hade hittats död i sin lägenhet (i Tyskland). Bredvid honom låg hans hund. Bägge var mumifierade........ Förmodlingen har de varit döda ett par månader. Då tänker jag vilken tur att jag inte har barn och behöver uppleva att mitt/ mina bardn dör före mig.

Ibland tänker jag att det bästa är att jag antingen separerar från sambon (som inte vill gifta sig än.....efter snart 5 år) eller så blir vi särbos och jag flyttar till en liten lägenhet när han har sina barn..
    Får jag inga egna tänker jag inte vara hembiträde åt honom och hans barn...

Usch, förlåt ett bittert inlägg men jag exploderar snart, då känns det skönt att få spy lite galla här....

• Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2012-01-16 08:33:19 följande:
    Thule, min fina vän, usch så jobbigt. Du grubblar för mycket, du är så lik mig... Du skulle behöva ta en restresa eller hyra en stuga själv eller med en tjejkompis och komma bort lite! Jag har ett sånt ställe som jag åker till när det blir för mycket. det är rätt sköt att se på sig själv och inte på andra och hur de ser på en. Jag har gillat dig mycket sen första gången vi "sågs" här och gör det väldigt mycket fortfarande - ta en titt på den tjejen själv så ska du se vilken fantastisk tjej det är Hjärta Hör sedan med henne vad hon vill i livet och följ hennes väg! Kram
    Du har precis räddat min dag med dina fina ord. Hjärta Är det verkligen MIG som du menar....
    Haha, jag hade faktiskt precis funderat på att åka bort ett par dagar.
    Så passande att du föreslog det
    Vad härligt att du har ett litet "mysställe" det skulle nog fler människor behöva.

Kramar i massor
  • Thuleslapper
    Victoria71 skrev 2012-01-16 12:12:50 följande:
    Thule: Önskar att det inte var så motigt för dig just nu. Det enda man kan vara säker på när allt strular är att det inte alltid kommer att vara så, det kommer lösningar och bättre dagar, ibland på de mest egendomliga sätt.

Linköping och Syskon (om jag inte misstar mig): Roligt att ni börjar spruta också, stort lycka till!

Jag är nyss hemkommen från VUL, och det blir uttag redan på torsdag, efter bara 8 dagars sprutande alltså. Känns skönt att det gått så fort och att jag tydligen är mer lättstimulerad med menopur än Gonal. Om det har någon betydelse för slutresultatet vet jag inte, nån annan som vet?
    Tack vännen{#emotions_dlg.flower}
     jag vet ju innerst inne att du har rätt.
    Men det är härligt att man har er att bolla med/ spy galla över
  • Thuleslapper
    underverket 06 skrev 2012-01-16 21:19:01 följande:

Thuleslapper: Låter jobbigt med bonusbarn. Det kan inte vara lätt alla ggr att vara styvmamma.

Själv känner jag ibland att jag knappt orkar med med enda barn, som är i värsta trotsåldern. Kanske ska vi nöja oss med honom? Samtidigt vill jag inget hellre än ett syskon.

Det är jättejobbigt men ger också otroligt mycket.
    Jobbigast är nog att min sambo har barn och aldrig kommer att kunna dela den saknaden och sorgen som jag känner över att inte ha barn.
    Han har ju sina 2.....
  • Thuleslapper

Kramar till dig Vi 4 Hjärta

Idag hade jag telefontid med läkaren...... är rosenrasande här.
    Hade i min dumma enfald trott att jag skulle kunna lura av honom recept på DOXYFERM + FLAGYL men det behöver jag inte då jag inte har symptom på BV

Ja och PREDNISOLON kan jag få i samband med ET vid nästa IVF!!!
    Och jag som hade hoppats på att kunna nedreglera antikropparna och eventuellt lyckas med pliktskav
    Men nej, det ska inte användas för länge, och dessutom är det ju inte vetenskapligt bevisat!Skrikandes

Jag har nu skickat meddelande till min kompis i Tyskland och bett henne fixa medicinen åt mig, hoppas att hon kan det....

• Thuleslapper
    MissBoring skrev 2012-01-18 21:33:14 följande:

Tack alla för tankar och att ni försökt få mig hålla hoppet uppe, har varit jätte skönt idag att titta in på fl och känna att det finns tankar och hopp för oss!

Vi4 Jag tror att det är jätte bra om du iaf får tala om vad du tycker och tänker om hur ni blivit behandlade, även om det inte leder till att ni får några pengar tillbaka. Jag är också sån att jag funderar mycket och oftast kan jag inte släppa det förrän jag har fått sagt min mening. Lycka till!

Thule, hoppas din kompis kan hjälpa dig så du får den hjälp du vill ha, dumma läkare :(

Dagen har varit lite omtumlande och jag har läst en del från mobilen.. har jag missat någon så håller jag tummarna för er framgång!

Tack vännen Jag hoppas det med.....
    Hoppas att det går bra hos läkaren imorgon.
    Kramar
  • Thuleslapper

Har inte varit inne här på några dagar, helt otroligt vad flitiga ni har varit här
    Mycket att läsa ikapp....

Har äntligen fått svar på mitt E-Mail från min vän i Tyskland som är läkare.
    Hon har konstigt nog nästan samma mening som min läkare i Sverige:

Prednisolon10mg är inte att rekommendera, hon ger på sin höjd Dexamethason antingen 0,5mg eller 0,25mg.

Ludmillas dunderkur mot BV tycker hon låter väldigt konstig.
    Även om man har BV kan man bli gravid, och speciellt om man gör IVF så finns ju inte bakterierna i livmodern där embryot planteras i via en kateter utan de finns i slidan.....

Hon ska köra en helt oberoende undersökning med diagnos på mig nästa gång jag åker ner till Tyskland.
    Det känns bra att veta att hon kommer att vara helt ärlig, vi har ju ändå varit vänner i 18 år.
    Undersökningen gör hon förstås gratis så jag slipper oroa mig för att hon endast vill tjäna pengar på mig.

Hon har väldigt bra erfarenhet med en klinik  i Prag, och efter att ha läst lite på deras hemsida så verkar det ganska vettigt, speciellt det de skriver om embryon osv....
    Skulle min vän tycka att det finns möjlighet för mig att få barn antingen via IVF eller ÄD så kan jag mycket väl tänka mig att vända mig till dem...
    Någon utav er som har hört talas/ har erfarenheter utav PRONATAL PLUS s.v.o. )
    Här kommer länken:

http://www.pronatalplus.cz/der-weg-zum-eigenen-kind/zusaetzliche-diagnose-und-behandlungsmoeglichkeiten/genetische-untersuchung.php

Tycker just det som de skriver om "icke reproduktiva äggceller som sätts tillbaka vid IVF" är väldigt intressant.

• Thuleslapper
    Skytten skrev 2012-01-26 08:46:01 följande:
    Thuleslapper - vad intressant med din läkare i Tyskland! Och det spär ju på min misstänksamhet.... Varför var hon emot prednisolon i dosen 10 mg? Var hon skeptisk öht eller bara mot dosen? 

Jag vet inte riktigt, jag antar dosen och så länge (jag hade ju läst här någonstans om någon som skulle ta det 2 månader före IVF och just 10mg)
    Hon svarade på mitt E-Mail när hon precis skulle åka på semester så jag ska kolla mer med henne när hon är hemma igen i mitten på februari.
  • Thuleslapper
    Maryhe skrev 2012-01-26 01:08:53 följande:
    Hemulen: Fy sjutton vilken gris till läkare! Jag kokar!

När det gäller BV så får man inte göra IVF på min klinik om man skulle ha det, och läkaren som jag har nu under denna behandling blev imponerad över min Ludmilla kur, speciellt efterbehandlingen.
    jag har aldrig fått någon kontroll på BV, vare sig under utredningen eller inför IVF
    Inte ens efter att jag frågade läkaren så var det aktuellt (då jag var dum nog att svara ärligt på att jag inte har problem/symptom utan bara ville dubbelkolla så fick jag som svar att då behövs det inte.....

Kul att det snart är dags för ÄP
    Lycka till

Kram
  • Thuleslapper

Uppdaterar litegrann å jag nu är lite äldre...

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Linköping68, 43 år, Linköping: CFC. Korta metoden med Gonal-F. Sprutstart 18/1, ÄP 31/1, förhoppningsvis ET 2/2 

***ÄP/ET/FET***
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 + ICSI2 (frusna ägg) - Centro Promea Turin, Italien ÄP 30/1
    Sunseed. 40 år, IVF 1, FET 2 den 3/2.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI ET 27/1 4 & 5 celligt, TD 14/2
    Anne 41 år, Trönö/Söderhamn, 1 sprutdag 31/1. Blodprov 5/2.

***GRAVIDA***

No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS

• Thuleslapper

Såg på ett jätteintressant program på SVT igår (det gick på STV i tasdags men jag kollade via "programbibliotek)
    Vetenskapens värld och det handlade om befruktning.
    Kan jag varmt rekommendera.

Zin: Usch vad tråkiga saker du har varit med om

Inanna: Inget kul att du blöder men åh vad härligt med bra resultat

Spear: Grattis till bebben

Maryhe: Åh jag lider med dig. Vilken tråkig läkare (och påve)

Till alla andra som kämpar/ peppar/ väntar Tungan ute Snart är det vår tur till att få Baby

• Thuleslapper

Vad kul med hemsidan Zin, jag hjälper gärna också till

Var ju på akupunktur igen (har pausat i 2 månader)och fick 2 nya preparat.
    1) Bidrottninggelé (Royal Jelly Capsules, 90st a 1000mg från TCM Products Norden)
    2)  Homeopatikum som heter Limex (Ska hjälpa till att få ordning på min mage/ galla/ tarmar

Ska bli intressant om det hjälper något

Inanna, vad tråkigt med blödningar.... hoppas verkligen att allt ser bar ut på onsdag.
    Kramar Hjärta

• Thuleslapper
    Inanna: Härligt att höra att allt ser bra ut. Hjärta
    Tråkigt att du måste kämpa dig till jobbet imorgon.

När jag läser i tabellen så verkar det också som att USÖ ligger sämst till
    Och vi som har slösat alla våra gratisförsök där....
  • Thuleslapper
    Vi 4 skrev 2012-02-08 20:42:11 följande:
    Thules, jag tror vi måste ta hänsyn till sådant som de andra kommenterat att de kan ta emot delvis olika kategorier med folk och att de kan avsäga sig svårare fall tex för att förbättra sin statistisk. Men det är ju ändå verkligen oroande att de får olika siffror. Eg borde vi alla ta med oss sådana tabeller och fråga om deras förlaring till siffrorna, så att de ser att vi är medvetna. 
    Haha, jag skulle vilja se minen på läkaren när man ligger i gynstolen inför IVF/ FET, man visar upp en skrynklig lapp med statistik-tabellen och säger:
    -Se nu till att höja er dåliga status 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?