• Thuleslapper

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed skrev 2011-12-07 21:07:58 följande:
    Grattis Maryhe!

Redan nu är jag nyfiken på när man får testdag om man sätter in en eskimå (5-dagars) på fredag? Jag hoppas att någon klarar upptining...

Ni som är rutinerade. Tinar dom upp alla tre och hoppas på att någon klarar upptining eller tinar dom upp en och en så att det eventuellt blir någon kvar i frysen? 
    Ingen aning men håller tummarna....
    Har dock fått för mig att de tinar upp en eller 2 men inte fler.... men detta är vad jag tror...
    Ska själv iväg imorgon så det är nervöst som attan här, speciellt då vi endast fick 1 till frysen.

Usch usch
  • Thuleslapper
    Vi 4 skrev 2011-12-08 21:04:28 följande:
    Maryhe, grattis till två finfina tillbaka, så roligt! Hoppas på plus innan jul! 

Thulesapper, i min klinik papper står det att testdag är 16 dagar efter ägguttaget. Så då behöver man inte räkna på hur lång odlingen är. 

Jag har gjort mitt ÄP idag, de fick ut 11 blåsor (några var på gränsen till för små, men de tog ut dem ändå) och det blev 7 ägg!!! Jag är jätteglad! Tillbakasättning skulle ju bli på lö, men läkaren var jättepositiv och sa att Om 5 st blivit befruktade imorgon vill de tom göra långtidsodling, 5 dygn, så i så fall får jag åka ner igen på tis. Om det blir färre blir det på lö som planerat från början. Helt fantastiskt, jag är så lättad över att jag fick så många. De var jättetrevliga och allt gick så fint till. Jag fick dock något skumt blodtrycksfall och allergisk reaktion av bedövningen, så jag fick allergimedicin och ligga på obs hela dagen. Nu mår jag bra igen och det var det ju lätt värt Nu hoppas jag bara att de verkligen blir befruktade.  

Grattis till lyckat ÄP

Vilken klinik är du på?
    Vid våra 3 färskförsök hade vi TD ca 16 dagar efter ET

Nu vid frysförsöket ska vi testa efter 16 dagar med.... fastän det odlades flera dagar innan det åkte i frysen.
    Så det verkar vara lika då
  • Thuleslapper

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Oceanney, FET2 i januari 2012 Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja.....

***FET***

pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1 kring v 49-50

***SPRAYAR***
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt

***SPRUTAR***
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, sprutstart 16/11

***JAPANSKA METODEN***

***ÄP/ET***
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.
    Vi 4, 40 år, (syskonförsök), IVF nr 1, sprutstart 23/11, (långa metoden) ÄP 8/12.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12
    Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11. TD 12/12
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 med frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien TD 21/12
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET 5/12 TD 23/12
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ),  FET 8/12 TD 24/12

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, Plus 27/11 TD 6/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Thuleslapper

Massor med styrkekramar till er SkyttenHjärta
    Ni får vila upp er under jul & nyår och så tar ni nya tag nästa år.

• Thuleslapper
    sushikatten skrev 2011-12-09 17:20:45 följande:
    slemtorsk: Man vet aldrig vad det är för typ av  blödning. Det är bara att vänta o det behöver inte betyda att det är kört. Blödde en annan gång och det blev plus även om det tyvärr det inte gick vidare. Håller tummarna.

Ego:Jag är helt chockad  och vet inte vad man ska tro. Var idag hur min läkare och ville bara få det bekräftat att det var mf men fick ingen enkel svar tillbaks. Jag hade två hinnsäck, det ena var tom men den andra var det en lite blödning men inte självklart att det inte fanns något där. Han vill absolut inte utesluta att det fortfarande fanns en graviditet. Jag kommer att se det som ett mirakel om det är kvar men lite hoppas jag givetvis. Jag som hade tänkt supa till i helgen får vänta en helg till. Vi får se  torsdag får jag besked.  Jagt känner mig nämligen superillamående och det brukar går över för mig och inatt kissade jag typ minst tio gånger. Ja ja! Nu måste jag äta. Går in sen mer.
    Åh, håller tummarna
  • Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2011-12-09 13:31:13 följande:
    Miss Boring: tror folk åker t henne från hela landet. Thule: åhh TD på julafton!!
    Jepp....
    Jag har det med aftnar...

IVF 1 var TD på nyårsafton,
    IVF 3 var TD på midsommarafton.

• Thuleslapper
    Skytten skrev 2011-12-10 10:12:20 följande:
    Thuleslapper glömde jag - tusen tack fina du!

Och maryhe - jag håller med dig - det är så så irriterande att man inte får göra ordentliga undersökningar innan man börjar en fertilitetsbehandling. Låter förresten inget vidare med sprutan du tar och biverkningarna....kanske läge att ringa doktorn och fråga? 
    Hjärta
  • Thuleslapper
    kattenizze skrev 2011-12-10 17:06:15 följande:
    Tack Mia ogh Inanna! Hoppas ni följer efter nu med lite fler twins!!!

Jo kära Zin, jag fick ta alla dessa prover tror jag iaf, i v 25 när jag var inlagd för prematura värkar...Så dags då kan jag tycka!!
    Lycka till på måndag
  • Thuleslapper
    Vi 4 skrev 2011-12-11 21:02:26 följande:
    Thuleslapper, jag går på Carlanderska i Gbg (men bor på annan ort), du då? Jag såg att vi nu fick samma TD
    Jag går på USÖ men går hos hemortsläkaren i karlstad på Gripen
    Nu ska vi ha världens bästa julklapp, varsin  Baby
  • Thuleslapper
    Inanna Li skrev 2011-12-14 13:44:33 följande:
    Ny EGO-rapport från gravid i desperation: Nu börjar jag få massor av genomskinliga flytningar (ursäkta allla detaljer Skrattande)nästan som ÄL-flytningar men inte stretchiga som såna är utan mer klibbiga. Jag har läst att man kan få ökade flytningar av graviditeten så det kanske är det. I så fall är det ett bra tecken! Det kan ha varit därför jag haft värk i livmodern hela förmiddagen. Jag har haft ökade flytningar när jag var gravid förra året men då var de mer vita och då hade jag också värk i livmodern. Blir inte heller klok på att ömmandet i brösten kommer och går hela tiden.  Nu känns de verkligen mera ömma igen.
    Du ska se att du lyckas denna gång Hjärta
    Jag håller tummarna för att det blir tredje gången gillt!

Själv så är jag endast på RD 7, har inga symptom alls.
    Brösten har växt som attan (beror nog på proggisarna)
    Har huvudvärk vilket jag aldrig har (antar pga att jag oroar mig för mycket)
    Sen har jag fått lite hjärtklappning/dubbelslag....

Och så tjuvtetstade jag ju RD 3 bara för att se om ovitrellen hade gått ur kroppen och det hade den då jag fick ett fett Minus 

Hoppas förstås att det blir ett plus men chansen är minimala.....
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?