• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-05-10 13:56:43 följande:
    Shit, jag har den största/värsta/rikaste ÄL-flytningen i mannaminneFörvånad. Har aldrig sett något liknande, och då har jag sett mycket konstigheter genom åren. Hoppas att Orgalutrandet tog fäste igår för det känns som att hormonerna rusar och det brinner i knutarna. Tur att jag har kontroll imorgon.
    Oj oj bra att du ska kolla imorgon. Har du fått ÄL flytning tidigare när du kört korta?
    Hoppas äggen sitter fast ordentligt nu!
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-10 14:18:43 följande:
    Snösport: förresten, hur var det på akupunkturen? Brukar du få akupunktur på kliniken i samband med ET också?
    Jag ska iväg på akupunktur strax Skrattande. Jag brukar få vid varje VUL på kliniken samt vid ET. Dessutom vill de gärna att manfår akupunktur dag 3 efter ET för att gynna embryo implanteringen.

Har du provat akupnuktur? Jag kan varmt rekommendera det. Jag blir så härligt avslappnad och det sägs ju öka blodgenomströmningen.
  • Enya70

Nu drar jag iväg på middag (dock utan vin idag Flört).

Imorgon förmiddag är det dags för första VUL för mig på sprutdag 8. Hoppas så att jag som får så få ägg varje gång har några duktiga blåsor på G.

Inanna, jag tycker det är riktigt spännande att vänta på din icke mens jag. Du ska se att den inte dyker upp av väldigt goda skäl Drömmer

• Enya70
    mison02 skrev 2011-05-10 21:28:19 följande:

Enya, lycka till på VUL. Jag har pratat med CFC idag igen och frågat lite mer frågor. Tycker de verkar bra att ha att göra med. Äntligen några som inte behandlar en som pestsmittad fast man är "lastgammal". Vad jag förstår så är det CFC som lägger upp hela behandlingen och sedan ger en info om vilken läkare i Sverige man skall gå til för VUL. För mig skulle det bli korta metoden och vi kan sätta igång när som helst eftersom de inte har några väntetider och de har öppet hela sommaren. Jag frågade om de skriver ut DHEA till oss som är 40+ men de svarade att de inte kan skriva ut det eftersom det är dopingklassat men att i England och USA har man fått fina resultat för dem som tar det. Fick intrycket att jag själv skulle dra en slutsats utifrån det svaret.......Hur har du gjort med medicinerna, har du fått danskt recept som du tagit ut i Sverige eller? Vad jag förstod på läkaren så skulle det inte vara ngt problem att få ut danskt recept i Stockholm. Intressant att höra hur du gjort.

Tack tack mison!

Ja jag har oxå frågat om DHEA och fått samma svar.

Sven Lindenberg på CFC har lagt upp hela behandlingen och ordinerat medicinerna. Sedan har jag gått till deras samarbetsläkare i Solna. Hon har sedan skrivit svenska recept på vad CFC ordinerat. Sedan kan man hämta ut det på apoteket med högkostnadsskydd. Perfa!!! 
    Så den svenska läkaren måste skriva ut svenska recept man kan inte komma med de danska direkt.

Sedan går man på VUL hos sin svenska läkare och så får man ringa efter varje gång till CFC och rapportera resultatet och så bestämmer de när man ska komma på ÄP och ET.

Från början gjorde jag så att jag gjorde alla VUL i Sverige och så ÄP o ET i Danmark. Men så gjorde vi ett försök mitt i sommaren när den svenska läkaren hade semester och då gjorde vi alla VUL i Köpenhamn.

Den här gången gör jag första VUL imorgon hos den svenska läkaren och planerar VUL 2 på fredag i Köpenhamn. Blir förmodligen ÄP på måndag eller tisdag i nästa vecka.

Stort lycka till och roligt att höra att du oxå blivit trevligt och proffsigt bemött på CFC 
  • Enya70
    Fruttan2 skrev 2011-05-10 20:08:42 följande:
    Varken jag eller maken hade rätt - 7 stycken! Jag är sååå nöjd. Nu vill det till att åtminstone någon ser prima ut i morgon kl. 14.00 då det är dags för ET.
    Ha, vad roligt! Du ser 7 av 12. Det är ett superbra resultat. Det blir säkert några till frysen också av det.
    Bra jobbat tjejen!
  • Enya70

Zinfandel - stort lycka till med ET imorgon. Må det bliva många fina ägg!

• Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-10 21:36:17 följande:
    Ha ha, tackar för tituleringen! Jo då känner mig som en ballong i magen, proresteron gör sig till känna kan jag meddela, har inte känns så här under struttiden, men slipper tydligen inte det. Idag har även illamående gjort entre och inte tala om allt kladd.

Idag är min gulling 4 dagar, men hur räknar man ruvdagar egentligen, ET som dag 0 eller dag 1? När fäster 2 dagars embryot tror ni?

På jobbet är jag helt frånvarande, bryr mig inte det minsta, djupt inne i mina analyser hela tider. Ganska skönt faktiskt.
    Spännande, spännande hoppas hoppas du följer i Spear fotspår och drar med dig alla oss andra Skrattande
  • Enya70
    Mimmsann72 skrev 2011-05-10 14:49:21 följande:

Ruvar på dag 8. Igår kväll och idag har jag tyckt mig kunna ana menskänslor i magen vid några tillfällen. Svaga, men ändå där. Usch!

Brösten fortsatt aningen ömma, ibland lite mer och ibland lite mindre?

Det är verkligen gastkramande att ruva Död

Och jag har fått massor av finnar i ansiktet också.

Som ni märker, en ständig klagolåt från mig, sorry! Jag känner mig ofta ganska glad också. Har ju trots allt inte fått ett Minus ännu. Drömmer

Heja, heja menskänningar kan lika gärna vara molvärk för att livmodern växer. Verkar positivt det här så långt.
    Förstår att det börjar bli nervöst nu men vi håller alla tummar att du ska plussa nu! 
  • Enya70
    Mimmsan - hoppas det bara är spottings. Ge inte upp riktigt än

Inanna - tråkigt med mens men som du skriver så får du ju sätta igång och spruta nu. Så nu får du fokusera   på det istället
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-11 10:06:33 följande:
    Tillbaka från VUL och nu väntar jag på blodprovssvaret som kommer först i eftermiddag. 8 jämnstora blåsor, de största ca 15 mm, så läkaren gissar på ÄP först på måndag. Men som sagt, vi vet först i eftermiddag.

När jag satt och väntade på provcentralen i morse så tänkte jag på er i tråden. Zinfandel, hoppas på en jättefin skörd för dig idag! Enya, min sprutkompis, hoppas att ditt VUL går utmärkt! Fruttan, stort grattis till fint behandingsresultat! Och, så klart, håller jag tummarna fruktansvärt hårt för Er som ruvar!
    Hej sprutkompis! Nu har jag också varit på VUL (dag 8 av sprutandet, 375 Gonal-F).

Vi såg 5 blåsor (16, 13, 11, 10 och 8) samt några mindre som förmodligen inte tar sig. Ser ut som det brukar för mig. Brukar vara 2 lite större och 2-3 mittemellan och några mindre så precis som vanligt med andra ord.

Men lite ovanligt få kanske i denna högproducerande hönsgård Flört. Men man kan ju bara jämföra med sina egna tidigare resultat.

Nytt VUL på fredag men då i Köpenhamn. Förmodligen ÄP på tisda nästa vecka
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?