• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fruttan2 skrev 2011-04-27 21:39:50 följande:
    Lååånga metoden för mig. Jag har aldrig provat korta, men skulle gärna göra det för att slippa sprayen. Nu hoppas jag förstås att det inte behövs fler gånger efter denna

Gör du korta? Har du provat långa också? 

Jag gör långa också men hade helst sluppit förstås. Jag har gjort korta två gånger och då blev det bara ett halvkass ägg ena gången och ingen ET andra gången så det är långa som fungerar på mig. 
    Har gjort 8 IVF tidigare, har aldrig fått ngt till frysen, ET 6 ggr med totalt 10 embryon. Plussade i somras men MA i 8e veckan.
    Så nu är det nionde gången gillt Flört 
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-04-28 14:43:03 följande:
    Hej alla! EGO-uppdatering: Nu har jag varit på besök hos min läkare. Jag ska få spruta med Gonal-F som förra gången och jag får ökad dos till 300 enheter (från 225) för att förhoppningsvis få fler äggblåsor än de 10 som jag fick fram förra gången.  Hon tyckte absolut att vi ska göra 2-3 försök till innan vi ger upp. Särskilt då vi har lyckats bli gravida en gång av fyra. Jag frågade om Menopur men hon tyckte att vi kunde avvakta med det till nästa gång (som förhoppningsvis aldrig kommer äga rum Skrattande). Eftersom jag fick så bra resultat med Gonal-F vid ICSI 1 så kanske det kan funka bra igen. Denna tredje gång blir ju dosen högre också. Och vi bestämde att jag tar om AMH om det skulle bli ett nytt färskförsök efter sommaren.
    Men åh vad skönt att din läkare var så positiv Solig!. Nu jäklar ska det blir många äggblåsor
  • Enya70

Underverket - Neeeej så himla tråkigt Gråter. Kram till dig och hoppas ändå på att testet visar positivt imorgon

Turlid - tråkigt med stressade läkare. Det låter som en mycket bra idé att du ska försöka få spruta en dag extra. Det har varit den stora skillnaden för mig två gånger att få dra ut sprutandet lite längre. Lycka till!

Mimmsan72 - jag håller tummarna för dig på måndag. Har själv varit med om två missade ET så jag känner alltför väl igen känslan att man går som på nålar och INTE vill att telefonen ska ringa för tänk om det är kliniken med dåliga besked. Men den här gången bara ska det gå bra. Kram till dig!

Dallas - stort stort grattis till dig Solig. Hoppas vi alla får uppleva den fantastiska känslan

• Enya70

Härligt Zinfandel!!!

Jag börjar förhoppningsvis spruta på tisdag så vi kan följas åt den här gången.
    Nu jäklar ska vi plussa!!! Solig

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-04-29 16:28:16 följande:
    Jaaaaaaaaaa!!!!!!!! Hjärta
    Fredagen den 13:e kommer att bli årets turdag Flört
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-04-29 16:32:03 följande:
    Enya - Hejar på dig också! Ni kommer ju förmodligen ligga en bra bit före mig som kanske inte får mens förrän tidigast i slutet av nästa vecka!
    Tack Inanna, en vecka före då kanske. Men jag brukar få spruta länge ca 12-13 dagar så du kanske hinner ikapp Flört
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-04-29 17:47:54 följande:
    Hi,hiu...se till att bana väg nu  Zinfandeln och Innan så kommer jag sedan med min coola rullatorbarnvagn också, ska bara svetsa den klar och lackasTungan ute
    Glöm inte sätta skidor under vagnen oxå så vi kan ha med dem i backarna Flört
  • Enya70

Grattis Spears! Nu håller vi tummarna!

Chichisita jag undrar så hur det har gått för dig. Kramar och hör gärna av dig

Nu ringde just alarmet på min mobiltelefon kl är 16 och jag ska ta min spray...suck...men snart snart är det dags för sprutorna Glad

Glad sista spril på er alla från ett vårrusigt Uppsala Hjärta 

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-01 11:13:51 följande:
    Haha, nä ingen vågar riskera hur jag blir som klimakteriekossa -- den dagen den sorgen men vi väntar gärna... Flört 
    Tror min man vet ungefär vad du menar just nu...haha...Demon

Men snart är det över och då ska det sprutas och produceras ägg i massor Drömmer

Kram på er allihop. Sätter mig på tåget till Linköping strax. Ska föreläsa där imorgon
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?