• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ja tjejer, vill uppmana er att lyssna på Dr Zin.

Jag lyckades bli gravid på 5-e ruvning, direkt efter behandling av svamp och BV, lider också av ständiga svampinfektioner. GBS fick jag inte lämna då jag blödde båda gångerna jag var hos en privat gyn i Täby, men tjatade mig till mycoplasma prov. Eftersom det var bara jag som behandlades så hade vi ingen sex innan IVF behandlingen pga återsmittrisken. I v12 bad jag min MVC läkare om att ta BV igen och GBS och det var inga alls problem att göra det.

Samma sak med Enya, hon lyckades bli gravid på den ruvning (minst hennes 8-e) som kom direkt efter hon hade varit hos Ludmila. Sammanträffande? Det kan vara det, men jag tycker inte vi har så många kort att spela med. Man behöver inte åka till Ludmila för att få en behandling, men man måste veta vad man är ute efter när man går till en gynläkare. Man måste tyvärr ta i lite och peka på symptom som man kan lära sig typ på vårdguiden.

• turlid70

Stort grattis Lenafena till graviditeten, så roligt att det funkat naturligt för er. Håller tummarna hårt hårt att det ska gå hela vägen nu!

Inanna känner så väl igen dig oro. Jag vet att det inte funkar att säga åt dig ta det lungt, men jag hoppas verkligen att du kunde slappna av lite och jag hoppas så att det går bra för dig denna gång, det räcker verkligen med motgångar. 

Och förresten tjejer, så kände jag knappt något i mina bröst heller, det pirrade liksom litegram ibland, men det var verkligen inte hela tiden.

• turlid70
    Tuvalina skrev 2011-12-14 02:07:40 följande:
    BV... står det för bakteriell Vaginos?  Hänger inte riktigt med nu... menar du att de rek. amoxicillin mot svamp? Eller menar du att det tas mot UVI (verkar troligt mot UVI).

Jag blir helt olycklig av min svamp. Var idag i Falun och vi ska börja IVF behandling den 28 dec och idag såg läk. en äggblåsa på 24 mm. Alltså har jag ägglossning vilken dag som helst och kan knappt ha sex trots fluconazolbehandling. Jag frågade henne, hon är spec. läk. på könsmottagningen gällande att smitta mellan varandra med svamp. Hon sa att kvinnan smittar mannen men mannen kan inte smitta kvinnan sen tillbaka. Vem ska man tro på?

Jag får ta och ringa henne i morgon tror jag.

Skytten, när du tar diflucan efter mens, hur stark dos tar du då? Tar du en tablett i månaden?

Jag vill så gärna få ordning på svampen innan behandlingen. Min läkare på kliniken sa inget om svampbehandlingen, att den skulle ha någon neg. inverkan på IVF behandlingen, hon sa inget om själva svampen heller. Känner mig aningens förtvivlad just nu...
    BV=bakteriell vaginos. Tror verkligen läkarna själva på det dem säger? Hur kan det smittas bara åt ena hålet men inte åt andra? Dem har läst psykologi och lärt sig förmedla budskapet på ett visst sätt som utesluter att ifrågasätta deras kompetens. Grrrrrrr Skrikandes.

Nej du, inga läkare tar upp någon diskussion om att svamp skulle vara orsaken till infertilitet, då missar ju dem inkomster. Men har miljön i slidan och livmodern varit ogynnsam under många år, så är det ju svårt att något annat skulle trivas där förutom samma bakterier. Man behöver inte vara någon Einstein för att begripa det.

Stå på dig Anne och kräv utredning! Önskar dig lycka till. Kram.
  • turlid70

Kattenizze, vilken lycka! Så glad att det gick bra för er och hoppas att du också mår bra efter operationen. Många många lyckohälsningar till alla i familjen.

Mia, fantastiskt bra nyhet, supergrattis till resultatet! Det ska gå vägen nu ska du se. Att du vågade testa så tidigt med digital test, det gjorde inte jag, vänta en hel vecka för att vara på den säkra sidan. Ditt embryo är alltså 23 dagar gammal och det är nu hjärtat börjar slå. Hoppas du får tid för VUL snart.

• turlid70

Grävde fram listan, vet inte om den är den senaste men jag hoppas att ni justerar. Kram till er alla.

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Oceanney, FET2 i januari 2012 Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja.....
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET*** 

pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1 kring v 49-50

***SPRAYAR***
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt

***SPRUTAR***
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, sprutstart 16/11

***JAPANSKA METODEN***

***ÄP/ET***
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.
    Vi 4, 40 år, (syskonförsök), IVF nr 1, sprutstart 23/11, (långa metoden) ÄP 8/12.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12 Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11. TD 12/12
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 med frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien TD 21/12
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET 5/12 TD 23/12

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, Plus 27/11 TD 6/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS

• turlid70

Maryhe, så himla trist, beklagar verkligen. Håller tummarna för nästa försök för er, du har stora chanser. Kramar.

• turlid70

Selmv, supergrattis till superskörd. Fantastiskt! Solig

Zinfandel, härligt att du är på gång, äntligen positiv feedback. Har du funderat mer på den där instruktionsboken om hur man optimerar en IVF behandling? Du skulle bli rik på det här, det är bara så synd att all din kunskap nonchaleras av svenska läkare. Vore kul om du blev en konkurrent, folk köpte din bok först stället för lägga ut massor med pengar på ofta meningslösa IVFer.

• turlid70
    Maraki73 skrev 2011-12-20 13:15:01 följande:
    Tack så mycket !!! Jag är tillbaka från VUL och vi fick se en liten en på 7,8 mm med ett pickande hjärta Glad nu hoppas jag bara att den stannar där till augusti.

kramHjärta
    Åh så härligt. Det är bara så fantastisk känsla att se hjärta slå för första gången. Stort stort grattis!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-12-21 11:43:20 följande:
    Domedagen är imorgon vid klockslaget 10:45. Efter det så kommer inget vara sig likt oavsett utfall! Tack snälla rara Enya att du hoppas för mig Hjärta!
    Jag också hoppas och håller tummarna för dig imorgon, Inanna. Det måste bli din dag imorgon vännen. Mycket lycka till önskar jag dig. Kram
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?