• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna, fy vilken mardröm hela vecka! Gud, så jobbigt, klart man inte sover, men nu är det över hoppas jag eller? Du blöder väl inte mer, hoppas hoppas att det är bra nu. Grattis till fantastiskt bra KUB resultat, hoppas du kan slappna av nu och njuta! Kramar och önskar lycka till. Håller tummarna stenhårt nu för en frisk bebis. Hur lång har du hunnit nu, v12 är väl passerad? 

• turlid70
    Maryhe skrev 2012-01-31 13:24:24 följande:
    Har fått det nu. 9 finfina, 1 osäker kvalitet, 1 avstannad och 1 som inte blev befruktad. Så 9 stycken, som de sa är jättefina och har alla möjligheter att bli blastocyster. Ser det ut att falla bort många under tis-ons så blir det transfer på torsdag eftermiddag, annars blir det blastocysttransfer på lördag.
    Mycket bra resultat, grattis! Håller tummarna för minst 6 blastocyster, 3 till dig och 3 till frysen så hårt jag bara kan.
  • turlid70

Linköping hoppas det gick bra för dig igår/idag. 

42an lycka till på ÄP imorgon.

Vi4, jag skulle inte missa chansen med ÄL, det sägs att man blir lättare gravid direkt efter MF.  Man behöver inte alltid köra sex, man kan ju inseminera sig själv. Inte så romantiskt, jag vet, men man får ta till alla medel som finns helt enkelt. Lycka till.

• turlid70

Tuvalina, vilken otur du har hela vägen. Kan inte du pressa läkarna på ett bättre svar, det kanske är meningslöst att köra en behandling på den här knasiga cykeln och bäst att vänta? Det är svårt, jag vet, men det är inte lätt att gå igenom en behandling heller. Åh, vad jag önskar att du fick lite medvind nu. Kramar till dig.

• turlid70
    No Ka Oi skrev 2012-02-03 14:48:31 följande:
    Hej Hopp alla goa kämpare!

Söndagen 29 januari föddes min son!  Det var en okomplicerad och mycket bra förlossning. Vi åkte hem dagen efter och alla mår bara bra! Jag är mycket lycklig! Just nu sover underverket och har gjort det en bra stund. Det är lite skönt att få en stund själv men jag saknar honom i min famn.

Jag försökte uppdatera listan men lyckades inte... Är någon snäll och lägger in följade:

No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan, son 29/1

Jag är ledsen över att jag lämnade er i höstas. Jag blev sjukskriven pga sammandragningar och så här efteråt tror jag att jag gick in i nån depression av något slag. Satt bara och glodde på TV och var ledsen över att graviditeten inte blev som jag tänkt mig. Kändes ju inte riktigt aktuellt att vara i denna tråd och klaga på en graviditet... Nu känns allt toppen igen! Det började vända efter nyår.

Jag har läst lite då och då i tråden. Men för att inte riskera glömma någon skriver jag så här:

En stor kram till er som kämpar. Jag slutar aldrig hålla tummarna för er, ni goa, kunniga, härliga kämpare!

Grattis till er som blivit gravida!!!

Grattis till er som fått era efterlängtade barn! Ett litet extra grattis till dig Turlid, vår härliga trådstartare!            
    Stort stort grattis No Ka Oi till sonen {#emotions_dlg.flower}! Nu är även du är i mål, härligt! Och tack, rara du, för grattis :))

Vi blir fler och fler som lyckas och det känns definitivt positivt jämfört med för 1 år sedan då vi var bara ett par stycken gravida och det är verkligen hoppfullt. 
  • turlid70
    kattenizze skrev 2012-02-05 13:55:30 följande:
    Jag tycker lägg ägg låter bra, men vad sägs om Drömfabriken? Jag använde det uttrycket om oss för måååånga sidor sen, jisses vad lång den här tråden är, ibland känns det som vi skulle ha ett annat forum än just denna tråd, men det kan vi ju få med hemsidan. 
    Jag minns att vi skulle starta Drömfabriken! Det kanske blir aktuellt när boken slår igenom? Tycker absolut att boken ska fram, dock tycker jag att Lägg ägg låter lite som en humorbok, lite mer seriös titel röstar jag för som inbegriper även efterföljande moment till en lyckad behandling och ett efterlängtat barn. Har inget förslag på titeln just nu dock.

Mycket bra ide med hemsidan, men den ska vara bara en försmak till boken tycker jag :))
  • turlid70
    Tuvalina skrev 2012-02-07 19:25:38 följande:
    Varit i Falun idag. Fyra el fem äggblåsor kunde ses i min äggstock. Allt såg bra ut. Jag känner mig så lättad att stimuleringen verkat fungera! Äggplock på måndag! 42:an, har du en blogg med? Kram till er alla underbart stöttande!
    Så glädjande Anne! Håller tummarna för er. Kramar
  • turlid70

Inanna, lycka till idag! Tänker på dig och hoppas hoppas att allt är som det ska med den lille. 

• turlid70

Zin, bra gjort med hemsidan! Har tyvärr inte så mycket tid nu att hjälpa till med att gräva fram info. Allt jag vet så har jag lärt mig av dig och Fjällis i princip. Sen är det lite egen bekräftande sökning och min egen intuition som hjälpte mig. Men jag skulle kunna skriva om negativa effekter av stress på fertiliteten kanske? 

• turlid70

Så skönt Inanna att allt såg bra ut med bebisen, vad lättad man blir. Nu är det bara ett par veckor kvar till rutin UL och sen är du halvägs nästan. Så tänkte jag iaf när jag väntade min bebis och i v 24 kan den födas om det blir problem osv. Vad olika det kan vara, jag som kände absolut ingenting under graviditeten och ändå var jag full av oro, inser nu vilken tur jag hade egentligen. Kram och lycka till!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?