• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

mamma Gås - Grattis till att ha blivit fru Gås! Hoppas din mens kommer snart!

• Inanna Li
    Boe skrev 2011-09-04 14:58:31 följande:
    Nämen GRATTIS mamma gås! Vad härligt! OJ vad många ruvare det är här i tråden. Idag vart det FET med ett 5 celligt. Två klarade inte upptiningen så nu har vi endast ett kvar i frysen. Hoppas på detta femcelliga! Oddvar sade dock det var toppstandard! Nu är det bara att vänta & se. Kram
    Grattis till ruvarstatus med toppenägg!
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-09-04 15:59:26 följande:
    Inanna: hur är det med mensen, är den normal nu? 
    Tack för att du frågar Kyss! Mensen känns normal, den första efter missfallet och första riktiga sen maj månad. Jag blöder lite mindre idag som jag brukar på dag 4. Så jag hoppas få ÄL-omslag i mitten av månaden. Absolut inte på CD 15 som är en torsdag för då måste jag vänta till nästa månad Rynkar på näsan! Jag håller tummarna för ÄL dag 16-18!. Det är dax för lite tur i mit liv nu!
  • Inanna Li
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-04 18:12:22 följande:
    det är ju lite svårt att få in dagarna före ägglossning då jag tydligen ägglossar lite oregelbundet... men jag satsar (hehe) på att vi får till det i dag ohc fyra dagar i rad.... jag är på dag 10 nu och ägglossar senast på dag 14... har en liten stegring i dag på ÄL-test men inte fullt.. ingen glad gubbe på CB-digital alltså....men vår maskin är på laddning och sprutorna är redo
    Du gör helt rätt! Satsa på minst tre dagar före ÄL. Då är chansen att lyckas som störst då spermierna kan överleva inne i livmodern! Men fortsätt givetvis ända fram till ÄL!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-09-05 08:07:24 följande:
    Testade minus idag så min ruvning är nu avslutad. Väntar min mens imorgon kväll och känner att den är på gång. Nu tar jag nya tag med FET nr 2 med proggisar om ett par veckor. Nu håller jag tummarna för alla er andra som ruvar!!!
    Åh, vad trist! Hoppas verkligen det lyckas nästa gång när vi kanske blir ruvarkompisar om ca 2 veckor!
  • Inanna Li
    mamman030 skrev 2011-09-04 21:27:42 följande:
    Tack vad snälla ni är, ja precis 3 ägg bara ett som dom satte in dom andra gick inte att frysa! Heja Malmö!Solig
    Ska se om jag kan få in en bild på testet.
    Grattis! Så underbart och ett BEVIS för att det inte behövs många ägg för att lyckas! Kram Hjärta
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-09-04 19:31:05 följande:
    Skönt med mensen. Det är det absolut Inanna dax för tur i ditt liv och jag håller också tummarna för ÄL tidigast på CD16. Skulle det funka på CD14 förresten? I vilket fall ber till alla gudar att stryka bort CD15 för dig Inanna.
    Tack för pepp min vän Hjärta! Hoppas jag har turen med mig denna gång! Jag har aldrig fått ÄL-omslag så tidigt som CD 14 förut men denna månad kanske kan vara den första?
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-09-05 09:35:42 följande:
    Inanna: tar du Inofolic nu?
    Nej, jag har inte börjat än! Jag tänkte ta det om jag misslyckas med kommande FET inför en ny behandling.  men jag borde kanske ta det redan nu? I så fall måste jag nog beställa mer om det ska räcka. Hade tänkt ta vanlig Inofolic CD 1-5 och plusvarianten från dag 6 fram till ÄP: Eller ska man göra på annat sätt?
  • Inanna Li

Mia - Om jag vore du hade jag gjort FET med blastisarna du har i frysen innan ny behandling och sparat de frysta korttidsodlade embryona till sist.

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-09-06 10:43:57 följande:
    Som jag har förstått det så råder man att ta Inofolic 3 månader innan IVF-behandling, men läste någonstans att den ger effekt redan efter ett par veckor. Eventuellt blir det inga fler IVF'er för vår del; men jag hoppas att Inofolicen kan hjälpa till även vid hemmaförsöken.

Vi är nog fler som behöver beställa mer Inofolic om någon månad eller så...eller?
    Då kanske jag kan börja nu men är lite osäker vad gäller dosering och val mellan Inofolic och Inofolic Plus. Om det är fler som ska beställa senare i höst hänger jag gärna på den beställningen!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?