-
För oss "gamlingar" är det bra att få ut så många ägg som möjligt då 80-90 & av äggen antas ha kromosomfel i vår ålder. Då är det ju bra att ha lite att välja bland.Victoria71 skrev 2011-08-24 12:47:35 följande:Undrar bara - varför är det bra med många ägg? Är det bättre kvalitet på äggen om de är många?
-
mbo - Eftersom du fortfarande är så ung har du mycket goda chanser att lyckas med IVF även om du har förhöjda hormonvärden. De ägg du får ut har förmodligen bättre kvalité i jämförelse med flertalet av oss äldre . Håller tummarna för att det ska gå bra för dig !
-
mamman0301 - Grattis till 11 ägg du också!
Kan inte låta bli att tänka på i våras när jag och Mia69 fick 13 ägg på samma dag (och t o m på samma klinik). Det känns som om vi är väldigt synkroniserade i denna tråd -
Zinfandel - Oerhört tråkigt med svaret på röntgen. Men det kanske är därför ni inte lyckats på naturlig väg! Håller tummarna stenhårt för att livmodern ser bra ut! Piff och Puff ska tillbaks snarast
-
Nej, nu inväntar jag mensen istället! Det har gått sex veckor sen skrapningen och fortfarande ingen mens. Lite oroväckande men jag hoppas den kommer så det blir FET i september!Zinfandel skrev 2011-08-25 10:15:07 följande:Tack Inanna: inget ÄL-utslag än..?!
-
Syskon nu - Bra att det går långsamt fram och hoppas också att blåsorna blir jämnstora lagom till ÄP. Lycka till med nytt VUL på måndag!
Kalimero - Tröstkramar till dig! Så oerhört ledsamt med nytt minus!
Maryhe - Imponerande resultat! Fantastiskt med så fina äggstockar vid din "höga" ålder! Blir avundsjuk på alla kontroller man får i Italien. Hade ju varit underbart att få alla blåsor räknade och VUL redan på dag 1 på klinikerna i Sverige. -
Vad underbart att du snart hunnit halvvägs och vet att bebisen mår bra! Fint att dottern får äran att ta reda på könet! Och vi är också nyfikna ! Kram!turlid70 skrev 2011-08-26 14:08:14 följande:I dag har vi varit på RUL och det gick strålande. Bebiben är helt perfekt, exakt stor för v18+0 idag med fint fint tickande hjärta. Jag var jätte skakig när vi gick ut från kliniken, all oro och spänning rann av liksom. Vi är bottenlöst lyckliga . Sorten ville vi inte veta än, men det såg läkaren vad det var. Ikväll ska vi avslöja för dottern och hon får äran att slå upp koden från FVP och ta reda på könen.
Jag önskar så innerligt att ni alla får uppleva det här. Många kramar. -
Fantastiskt bra resultat! Har du kanske ändrat lite i behandlingen denna gång? Lycka till med ÄP på måndag!mbo skrev 2011-08-26 15:08:12 följande:Var på UL idag och fick veta att det nu finns 10 blåsor mellan 22 och 15 mm samt 5 små på mellan 7 och 9 mm. Hoppas hoppas någon av dem är en guldis, hoppas! På måndag ÄP och prel ET onsdag!
Fick 6 blåsor förra ivfen så detta är framsteg, hoppas jag! -
Grattis till guldägg och ruvarstatus!mamman030 skrev 2011-08-26 15:36:24 följande:Lite ego. har precis kommit hem från malmö, nu är jag ruvare igen. Ett fin fint ägg sattes tillbaka. Men inga till frysen den här gången.
-
Grattis till 3 guldägg! Nu ska de boa in sig ordentligt! KramEnya70 skrev 2011-08-26 16:40:34 följande:Ego: Kom just tillbaka från Köpenhamn. 3 fina ägg till mig. Inget till frysen. Men jag är förstås supernöjd .
Ett 4-celligt och 2 2-celliga med ganska fin score. Nu börjar ruvandet...