• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Åh, nej mamman030, riktigt ledsen för din skull. Kramar till dig.

• turlid70
    Enya70 skrev 2012-04-27 00:32:31 följande:
    MissB jag fick byta ut Crinonet mot proggisar inga problem. Jag gillade verkligen inte Crinonet usch!

Turlid, jag och mannen hade ett jättebra samtal med läkaren vi även talat med tidigare i graviditeten och vi bestämde vaginal förlossning. Detta efter att hon skrivit in i journalen att pga vår historia vill vi ha kontinuerlig övervakning av lilltjejen från början med skalpelektrod och vid minsta tecken på att hon mår dåligt vill jag bli snittad. Dessutom kommer jag få bli igångsatt efter max en vecka efter BF. Läkaren höll med att jag absolut inte skulle gå över mer än så pga av riskerna med gammal moderkaka osv. Så skönt att bli lyssnad på och tagen på allvar. Känner mig tryggare nu och ser fram emot en vaginal förlossning!
    Så tryggt det låter med den planeringen, klart man väljer vaginal om inga andra hinder finns sedan tidigare. Det hade jag också velat, men blev avråd ju då jag varit med om två akuta KS tidigare. Jag vet att du är mycket uppmärksam på alla signaler i kroppen, men vill ändå uppmana dig att genast be om extra UL vid minsta lilla fundering. Jag vill absolut inte skrämma dig, men vill ändå berätta att en kollega till mig varit med om samma sak som Anne för ca 3 veckor sedan, så oerhört tragiskt, ingen ska behöva vara med om sånt. 
  • turlid70

Zin, det var dagens bästa nyhetSkrattande! Stort stort stort grattis till dig stora kämpe! Många grattis kramar SoligHjärta

• turlid70
    Zinfandel skrev 2012-05-10 05:02:29 följande:
    Och här är dagens test nästan helt blankt, det har alltså avstannat eller tillbakabildats. Ska såklart bekräfta med blodprov idag sen är det bara att satsa på frysisarna i sommar. Men det var kul så länge det varade! Bara upp på hästen igen :)) Tack för all pepp i veckan o att det kommer fler plus som vill stanna snart, skam den som ger sig!
    Hemskt tråkigt Zin Gråter. Köp en Zinfandel nu och njut. Du kommer att lyckas till slut, det är jag säker på. Kram
  • turlid70
    Enya70 skrev 2012-05-15 02:18:30 följande:
    Hej på er alla Goa vänner! Vet ni igår morse (söndag) kl 8:57 kom vår fantastiska prinsessa äntligen ut till oss! 3640g och 51cm och helt underbar givetvis

Efter 12 timmars rejäla värkar på hemmaplan åkte vi in till fl vid sex på morgonen. Väl där noterades att Lill-tjejen var lite påverkad av mina starka värkar samtidigt som det var ett antal timmars arbete kvar för att få ut henne den vanliga vägen. En underbar jourläkare tog då snabbt beslutet att plocka ut henne med snitt. Inga risker får tas med denna guldklimp som han sa. Allt gick lugnt o sansat till då det inte var direkt akut så jag fick vara vaken och mannen var med hela tiden.

Vilken osannolikt fantastisk känsla det var att höra Lill-tjejen skrika direkt de lyfte ut henne till oss. Tårarna bara strömmade på oss båda. Vi mår alla fint och är kvar på BB minst en dag till med nysnittade maggen.
    Vi bara myser och myser och skattar oss så otroligt lyckliga att vår långa IVFresa slutar så lyckligt!!!

Kram på er alla tappra kämpare!
    Enya, äntligen kära vän! Åh, vilken glädje och lycka, sitter här och torkar glädje tårar. Nu är hon här, er lilla guldklimp. Att du ändå väntade 12 timmar hemma innan ni åkte in? Jag skulle aldrig palla det så länge! Antar att vattnet inte hade gått under tiden, annars är det ju bråttom. Skönt att du var vaken och fick träffa din flicka direkt, det fick jag med, helt obeskrivligt lycka och tacksamhet kände jag. Lycka till med allt! Solig{#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • turlid70
    Boe skrev 2012-05-22 19:53:18 följande:

Hej Alla,

Nu kan Ni flytta mig på listan för igår fick vi en liten tösabit på 3,7 kg.
    Allt gick bra & jag kan bara meddela att lyckan är totalHjärta
    Känner mig sååååå otroligt tacksam då jag absolut inte tar graviditeter som givet. Har ju en liten kvar i frysen på CvL och kommer absolut att testa om den blir något. Sannolikheten är inte stor så detta blir nog mitt andra & sista barn men jag är väldigt nöjd med det!

Önskar Er alla STORT lycka till & beundrar allas kämpar anda (inklusive min egen då IVF resor inte är en dans på rosor)

Stor KramHjärta

Så stort grattis Boe SoligHjärta! Förstår precis vad du menar med tacksamhet, kände likadant och gör det fortfarande. Tycker ni fick ganska stor tösabit på 3,7 kg Flört, vår prins var bara på 2,7kg. Grattis igen och lycka till!
  • turlid70

Inanna, grattis till underverket! Så otroligt fin hon är er lilla prinsessa och jag är så otroligt glad för er skull. Grattis igen och lycka till. Njut!

• turlid70

Anne, grattis till äggen, hoppas det släpper för din man och han presterar. Tänker på er och håller tummarna.

Kram Fjällsippan att det inte gick hela vägen sist, önskar er allt gott i livet.

Zinfandel, Maryhe och alla ni andra, tänker ofta på er och hoppas hoppas att det slutar lyckligt för er alla. Kikar in och läser ibland hur det går för er.

Själva har vi det jätte bra, vi njuter av vår lilla pojke, han är så fin och glad, 7 mån och 2 dagar idag! Han växer så fort, vill gärna bromsa tiden, han kan resa sig redan om han får stöd i rätt höjd, men har inte kommit på hur man kryper än, han hoppar nog över det, tror jag :))

Kram till er alla! 

• turlid70
     ***VÄNTAR  PÅ NYTT FÖRSÖK***    
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök 
    Cathy, 38 år, Stockholm 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5 
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET 
    Sushi, 42 år. IVF 6 
    Maryhe
    , 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Ypke/Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska 
    Pralinen jessica, 39 år
    , Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5 
    Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september 
    TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2 
    Tuvalina, 41, Ska ev göra crash IVF i slutet på oktober. IVF 4. Om det inte blir så blir det vanligt IVF. 
    Susmar, 40, ICSI 1-2 testad minus, ICSI 3-4 kom ej till ET

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET*** 
    Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8 
    Bengalen 39 år: 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 3 IVF/japanen på CFC varav 1 ET, ny japan med sprutstart 29/9
    Turlid, 42 år, Norrtälje, IVF2 FET1 på CvL 11/2

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    pp08, 41 Stockholm;  FET (4celligt + 2celligt) , (syskonförsök 7) TD 3 sept. 
    Snorpan 42 år, 5 st ivf , 1a FET CvL TD 24/9 
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 2 IVF,  negativt. 3 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP. TD 3/10 

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013 
    Mammagås, 40 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF 17/2-13. plan KS 6/2 
    Ania Kasia 38 år, Uppsala, RPC. Första IVF, första FET med blasto. TD 8/9 VUL 27/9 BF ca 8 maj 2013 Sunseed 41 år, FET 30/8-12, insättning av blasto nr 6 med AHA. TD 13/9. Väntar en pojke. BF 19 maj 2013 Hemulen 39 år, RPC Uppsala, 3 IVF,  4FET (2 MA, maj-11 och maj-12). BF ca 2 juni

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) 
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 
    Kattenizze/Raffebo,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS. 
    Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden. 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1. 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cmBoe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012 
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7 
    Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125

• turlid70

Hej vänner. Här är jag igen. Har följt er i bakgrunden och är hyfsat uppdaterad.

Vi har bestämt oss att göra FET denna månad. Tidigare kände jag mig så nöjd med det barnet vi fick, men nu kan jag inte låta bli att tänka på ett underverk till när jag ser den fantastiska underbara skapelse som trampar nu på hemma överallt.

Undrar om någon har progresteron över och vill sälja? Tror inte att kliniken skriver ut det när vi ska göra FET i naturlig cykel.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?