• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

....och jag lyckades på tionde återföringen ; så självklart är det inte är kört fast det (tyvärr) kan behövas ett antal försök. Instämmer med Snösport att jag har blivit starkare och starkare vartefter. Mina 2 absoluta värsta ruvningar var de 2 första; då var jag totalt chockerad över att det inte hade blivit plus. Läkarna lovordade vårt behandlingsresultat och embryon; och jag tänkte naivt "ja, hurra, jag ska få barn!". Men det blev minus på testen och jag kraschade. Sedan kom jag kontakt med medsystrarna här på FL och förstod snart att det går inte på ett kick bara för att det är IVF. 

Idag har jag börjat med ÄL-stickor inför FET. Som väntat, ingen glad gubbe idag. Hoppas på omslag på tisdag eller onsdag.

• Fjällsippan

Lycka till på VUL idag, Inanna {#emotions_dlg.flower}.

Cykeldag 13, och som väntat ingen glad gubbe på testet idag. Blir nog tidigast på onsdag. 

• Fjällsippan

Snösport: ont på vänster sida kan ju ha ett samband med tarmarna. Enligt min gynläkare så är det oftast tarmsvängen på vänstersidan som spökar där när man tror att det är äggstocken. Annars vet jag inte; men sjuksköterskan sa till mig i fredags när vi pratade om kroppens reaktion efter en misslyckad IVF att de har sett att man kan få en ordentlig egen hormonskjuts. Kanske är det det som har hänt dig. Krya på dig, hoppas att det onda släpper under dagen. Kram.

• Fjällsippan
    Thuleslapper skrev 2011-03-13 20:32:46 följande:
    Ja visst, det är ju ett försök värt.

Tjejer, jag surfade lite på tyska google idag och hittade detta om Omega-3:
    www.fertilitaet.de/archives/1502

Ganska intressant tycker jag, tur att jag började käka Omgea3 för några veckor sen
    Om någon behöver lite hjälp med översättning så inboxa mig
    Intressant artikel. Jag lät google översätta; och blev full i skratt när befruchtungsrate översattes till gödslingsmängden . Men det är kanske det man vill bli i IVF-sammanhang; övergödslad.
  • Fjällsippan

Dallas; lycka till idag!

chichisita; jag har också hört att ÄL-test funkar som gravtest; däremot har jag inte hört att de kan ge utslag tidigare än ett vanligt gravtest. Ja, fy vad det kan vara långsamt att ruva, speciellt veckan innan testdag. Håller tummarna för ett fint plus på TD! 

• Fjällsippan

...jag har inte haft så mycket tid framför datorn de senaste dagarna, därav korta och få inlägg. 

• Fjällsippan

Turlid: finns inga ord; är så ledsen för er skull - skickar en massa omtanke och kramar!

Zinfandel: du har säkert redan nämnt det i tråden, men vet du vilka prover du ska få ta? Är det din IVF-läkare som har ordinerat utredning?

hispan: grattis till sprutstart

Inget ÄL-omslag idag heller (CD 15), men jag har en föraning att den är på g. Hur som haver så blir det ett nytt VUL imorgon för att kolla status.  

• Fjällsippan
    Hönan; stort lycka till på ET idag {#emotions_dlg.flower}!

Inanna; härligt att du är tillbaka i tråden ! Personligen har jag bra erfarenhet av blåsor som växer lite långsammare; för så var det när sonen blev till. Beträffande antal blåsor och resultat så har jag "lärt mig" att ta VUL-kontrollerna inför ÄP med en nypa salt. Någon gång hade jag 14 fina blåsor och fick ut 4 ägg; någon annan gång hade jag 6-9 stora blåsor och fick ut 12 ägg. Men jag förstår verkligen din oro, man vill ju, som sagt, att allt ska vara på topp hela tiden! Vad bra att du är sjukskriven nu; det är ABSOLUT inte värt att frottera sig med dumma chefer mitt uppe i en behandling. 

Snösport;  det låter väldans mysigt med hemmaförsök i fjällstugan

Ego; ÄL-omslag idag så på måndag blir det FET. Jag var på VUL igår och allt såg fint ut. Och äntligen fick jag reda på mitt TSH, det ligger på 1,5 . Jag gör FET i helt naturlig cykel, men vi besämde dock att jag ska ta både kortison och Fragminsprutor efter återföringen. I övrigt känner jag mig totalt oladdad inför det här försöket, har varken ätit Omega-3 eller folsyra. Men på det stora känns det okej ändå. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?