-
-
Hooaa.., inte varit inne på en dag å de e så roligt att se allt som händer härinne :)
Lycka till idag Mamman och Enya!!
Maryhe - Jag hade oxå låg dos. Körde Gonal-f å de 6 första dagarna hade 112.5 och höjde de 4 sista dagarna till 187.5. Tilläggas bör att jag inte är liten utan 175 cm:are :)
Lycka till på provtagningen idag!! -
Grattis till er fina äggskörd mamman å Enya!! Å 11 ägg från bara den ena äggstocken är ju fantastiskt bra!! Håller tummarna stenhårt att de små spörmisarna gottar in sig ordentligt nu!
Skytten - Bra jobbat!! Du klarade det Va bra att din sambo gav dig massage. Skulle skriva det innan jag läste de sista inläggen att om det händer fler ggr att du får ångest å känner hur spänd du är i axelpartiet så be din sambo massera/styrka dig eftersom det då frisätts lugn å ro hormoner, samtidigt kan du göra lite andningsövningar. Andas djupt å ända ner till naveln å blås ut ALL luft genom munnen.
Gällande ös så såg kliniken vid ÄP att äggstockarna var stora men de valde att fortsätta processen. Och som nån skrev tidigare kan en lättare ös innebära att ägget lättare fastnar. Vid mitt sista IVF så "tog" det sig och ÖS tog rejäl fart. Som Mia69 skrev så sätter hormonerna fart igen å bildar mer vätska. Vill inte skrämma dig men det jag ville säga var att du känner om det är så för det gör ont så in i helvetet. Låg i 3 timmar å grinade och kunde inte röra mig. Var på väg till skolan (jag pluggar) å hade satt på mig skorna å sen skulle jag bara gå på toa en sista gång å går in med skorna.. Smack sa det, kom knappt från toan, släpade mig till sängen å där blev jag liggandes. Tilläggas bör att jag var inte så illa att jag behövdes tömmas, men hade det inte vänt den dagen det gjorde det så hade jag blivit inlagd. Så jag tänker att du behöver inte gå å tänka "tänk om" för det märker du Du kommer klara detta galant!!! Massor med kramar till dig!
Zinfandel - Förstår din känsla! Skulle oxå vara förbannad å ledsen. Det märkliga är ju att man ska behöva kämpa sig till allt.., det tar ju oxå på krafterna. Kramar till dig!!
Victoria - Grattis till spraystarten!!
Ego - Blir såååå fruktansvärt sugen på att köra igång igen när jag läser om alla! Håller tummarna att tiden ska gå fort till nästa BIM så jag kan ringa kliniken igen å säga att; nu kör vi Samtidigt som jag är skitnervös å tänker att, å vi kanske skulle vänta till oktober.., (egentligen ingen bra månad för vi flyttar då). Nä, på med det positiva tänkandet istället å affirmationen att nästa insättning resulterar i en levande bebis. -
Skytten - Det är helt ok att ta alvedon som Turlid säger. Jättebra att du å sambon kommit varandra närmare å att det inte är några problem att han "hjälper" till med mat å liknande. Det är en berg-å-dalbana denna hormonkarusell. Vissa reagerar starkare medan vissa tycker att det är lugnt. Jag är oxå en som reagerar starkt, galet vad jag har grinat. Hjärnan säger att man ska vara glad, man gör ju nåt som ska bli roligt lixom, men kroppen skriker ut gråten å smärtan i själen. Rädslor som man trodde man glömt poppar upp från ingenstans å jag ifrågasatte om det verkligen skulle vara så här. Kan de verkligen vara möjligt att man ska bli helt dum i huvudet av detta. Kände inte igen mig själv, låg å grinade hela kvällarna även på dagarna när jag inte orkade hålla ihop.
Tycker oxå att det var bra att du mejlade CvL att du inte mår bra, så vet dom det innan du kommer dit. Personalen där är helt fantastiska, helt underbara!! Dom kommer ta hand om dig å du kommer känna att de lyssnar på dig å tar din rädsla å konstiga tankar på allvar. :)
När jag var som sämst ringde dom t o m på helgen å frågade hur jag mådde :)
Gällande ös å att det tar sig osv.. Svullnaden/vätskan stannar av å lägger sig/minskar när gravhormonet stabiliserar sig, vilket kan ta ett par dagar. Det är viktigt att dricka mkt vatten under tiden å vila.
Lycka till i morgon!! De kommer gå så bra <3 -
Skytten - Ja, visst är dom underbara på CvL Vid bla annat våran sista insättning (då det tog sig :) ) hade vi Oddvar. Men har även haft honom vid ett ÄP. Haha..,första gången jag träffade honom tänkte jag - å herregud ska han den skakiga gamla karln plocka/sätta in ägg i mig Men det gick toppenbra, han är jätteduktig!
-
Hej alla fina
Har inte varit inne så mkt sista tiden, har börjat min praktik så hjärnan är fullproppad ;) plus att jag åkt på en dunderförkylning å sen blev jag FRU igår
För övrigt väntar vi just nu på min mens så att vi ska kunna göra FET :)
Har inte hunnit läst alla inlägg men jag ser att det händer grejor här inne Önskar alla lycka till oavsett var i processen ni är!
-
Tack alla Å grattis till ruvarstatus Boe!! Å jag hoppas så hårt att det är Oddvar vi får när vi ska göra FET.
-
Tack för alla grattis å GRATTIS till mamman!!! Jag har rysningar på hela kroppen när jag läser det De är så jäkla gött å läsa när det står att nån har plussat, det ger verkligen positiva känningar för oss andra. Nu jäklar ska det plussas här i höst!!
-
Jag käkar 7-Keto med DHEA sedan i somras men gör det för att blockera den maxade kortisolhalten jag har. Känner att jag är lite off å inte riktigt fattar vad den kan vara bra för annars.. Har jag haft sån jäkla tur att käka detta å att det är bra för infertiliteten oxå?Zinfandel skrev 2011-09-07 14:33:45 följande:Linköping: jag har fullt respekt för det val ni gör, detta är så känslomässigt jobbigt och påfrestande för alla inblandade. Det tär nåt enormt och jag hör många som säger att "jag vill ha mitt liv tillbaks!! Och jag förstår dem. Jag skulle däremot vilja be dig att ta ytterligare en vända med Inofolic eller 7-Keto eller Dhea. Ge det 3 månader och prova. Jag hoppas så att du vill göra det. Om inte så har du min fulla respekt
-
Självklart inte för infertiliteten utan för fertiliteten