• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2012-04-16 19:05:29 följande:
    "Bara" 6-cellig?! Det är ju toppen! Grattis Bengalen!
    Ja, det bör ju vara 8 celligt med 3-dygns odlat men det verkat se fint ut i övrigt. Ingen fragmentering eller så. Lite synd bara att man inte fick se embryot på datorn innan som man brukar få på andra ställen så att man kan avgöra det själv. Flört

Tack för alla era gratulationer! {#emotions_dlg.flower}
  • Bengalen
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-16 20:57:56 följande:
    Nu är jag NOJJIG... tog fram ovitrelle-.sprutan som jag ska ta 22.30 i kväll... och jag minns ärligt talat inte från förra gången.. men vad mycket luft det är i den!!!!!! ska det vara så?

Barnmorskan påtalade att det inte är farligt om det är luft i den och att man inte ska försöka ta ut luften för då kan man slösa dyrbara droppar.......men när jag tittar på sprutan ser den inte fylld ut... det är nästan en fjärdedel med luft i den..... är det någon som har ovitrelle hemma och kan kolla sin?? Är jag nojjig??? Kan ju liksom inte fixa en ny direkt heller just nu.
    Har du Ovitrelle som en penna, som Gonal-F eller är det den vanliga billiga modellen? Är det pennan fanns där en instruktion om hur man skulle göra för att bli av med luftbubblor men jag tyckte inte att det funkade så vi körde bara in den som vanligt. Du kan försöka knacka lite på den för att se om bubblorna försvinner. Jag har tyvärr ingen jag kan titta på längre.
  • Bengalen

pp08: Vad tråkigt att höra, men som Zin skriver håll ut, än är inte loppet kört. Det är många som har "för små" embryon men som plötsligt växer ikapp till nästa VUL. Varma kramar

Zin: Verkligen kul att läsa att de väljer att vara så noggranna med förarbetet på CFC. Jag blev också förvånad att jag skulle tillbaka igen för ytterligare ett VUL bara 2 dagar senare. Du var visserligen extrem med 4 VUL men jag tyckte det var mycket med "bara" 3 stycken. Hoppas att det fixar sig med ET på söndag. Jag var ju på VUL på Annandag påsk och det var inga problem. Lycka nu till på torsdag! Det ska bli så roligt att höra vad du tyckte om plocket där.

Ciara: Grattis till lyckat VUL! Vad skönt det måste kännas.

• Bengalen
    Enya70 skrev 2012-04-17 17:57:22 följande:
    Härligt Zin!!! Verkar lovande det här. Jag kommer att hålla tummarna på torsdag. Kl 9 eller?
    Kram Hjärta
    I så fall kan du nog börja hålla dem redan vid tio i. Flört Här är det aldrig tal om att de är försenade utan snarare tvärtom (med råge).
  • Bengalen
    Zinfandel skrev 2012-04-17 18:39:44 följande:
    Ni og tredve Flört
    Då blir det Ovitrelle ikväll kl 23:30. Jag hade samma tid. Glad
  • Bengalen

Är det någon av er som brukar få vatten-flytningar av Lutinus? Jag har tidigare fått likadant med Crinone men aldrig med vanliga progesteron-vaggisar. Läste då att får man det beror det på att slemhinnorna inte tål det och att det inte är bra. Nu efter att bara ha tagit Lutinus 6 ggr har vattnet börjat komma igen. Det känns ungefär som jag kissar på mig och det blir en stor pöl i trosorna varje gång. Rynkar på näsan

Får väl maila CFC imorgon och höra vad de säger. Vill ju helst inte byta till vanliga vaggisar då Lutinus skulle vara så mycket bättre.

• Bengalen
    Ciara skrev 2012-04-17 22:52:08 följande:
    Bengalen: Jag får också "vattniga" flytningar av Lutinus. Framför allt på morgonen när jag går upp ur sängen, då har det samlats på sig till en mindre sjö så jag får vara ilsnabb till toaletten. Flört På dagarna har jag alltid trosskydd så då spelar det mindre roll. Vattnet pystar ut minimalt då och då, inte så tydligt under dagen som morgonens "uppsamling". Visste inte att det inte var bra!  Förvånad Jag ska fortsätta med Lutinus i några veckor till...

Tack så mycket för era grattis för övrigt. Glad 
    Jag har bara läst det här på FL för ett par år sedan så det är allt annat än bekräftade källor. Det var någons gyn som hade sagt så. Det känns i alla fall skönt att höra att fler har det likadant och som dessutom har lyckats bli gravid. Glad 
  • Bengalen

Anne; Grattis till 4 äggblåsor!

Slemmis: Kul med ökning av ägg. Nu håller vi tummarna att många blir befruktade.

Hitcher: Grattis även till din ruvarstatus! Välkommen i ruvar-ligan. Flört

Själv kan jag meddela att de 16 mg Medrol som jag har tagit sedan i lördags men som jag nu har trappat ut verkligen funkade.
    JAG som aldrig är sjuk, sist var 2008 åkte på en skum variant i eftermiddag. Det började med illamående och frossa. Har legat kall som en ispinne i sängen med spannen bredvid sedan kl 16. Tog tempen för en stund sedan och den låg på 38,11 grader så kass är jag alla gånger. Rynkar på näsan
    Det var ju kanske inte feber jag var ute efter när jag bad om kortison. Har tagit en Panodil för att få ner temperaturen för det är väl ingen höjdare att ha feber när man ruvar?  Eller vad säger ni?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?