• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2013-02-21 12:54:40 följande:
    mamma gås - Grattis till sonen Wille! Fint namn! Mtt lilla kusinbarn heter också så!

turlid - Lycka till med kommande FET! Tänk att din son redan är 13 månader!
    Tack! Hur är det själv? Hur gammalt är ditt underverk har blivit nu? Går det bra med allt?
  • turlid70
    rudbeckia skrev 2013-02-22 21:24:36 följande:
    Tack för att du frågar!
    Det gick över förväntan, på VUL i onsdag såg de 7-10 blåsor med idag fick de ut 13 ägg. Ännu så länge har jag inte symtom på överstimulering så ET med blasto är planerat till på onsdag om allt går vägen. Men det krävs att minst 5 ägg klarar sig för att de ska odla till blasto annars får jag göra ET tidigare.
    Just nu håller jag bara tummarna för att några ägg ska klara sig... hoppas hoppas

Wow 13 ägg, bra jobbat, grattis! Håller tummarna för dina ägg jag med och hoppas att fler än 5 klarar sig. 
  • turlid70
    rudbeckia skrev 2013-02-24 17:12:29 följande:
    Mitt ägg hade överlevt, hade bra status och jag fick tillbaka det idag. Så nu väntar 2 veckor av "hemsk" väntan Obestämd.

Förklaringen till att bara ett av 13 hade klarat sig var att 5-6 hade blivit befruktade men av flera sperimer därav hade de blivit otjänliga att använda. Om det inte går vägen den här gången och ska göra en ny vända med IVF så får vi göra det med ISCI för att förhindra det. Det känns mycket bättre nu när de förklarat vad som hänt och att det går att undvika + att vi har en bra prognos om vi gör ett nytt försök.
    Vad skönt att det ägget blev bra och fick det tillbaka. Nu håller jag tummarna att det fastnar också. Ruvandet är inte kul, men det ger ju en chans, lycka till!

Är det första IVF för er, att ni inte visste innan hur ägg och spermier beter sig? 
  • turlid70

Sunseed, när började du med progynom? I Packsedel står att man ska börja påcykeldag 5, jag har passerat den men det är fortfarande ca 1 vecka kvar till återföring, dags att börja ta den kanske?

• turlid70
    Sunseed skrev 2013-03-03 17:10:06 följande:
    turlid: När jag googlar lite verkar jag vara en av få som har börjat så sent så du kan säkert börja nu! Ring kliniken imorgon och fråga annars!
    Tack Sunseed, jag ringer inte, då säger dem bara att jag inte behöver ta extra hormoner, så jag börjar imorgon på egen bevåg, ska se om jag kan dela tabletten och börja med halva dosen.
  • turlid70

Vi4, vilka underbara nyheter, jag är så glad för din skull SkrattandeSoligHjärta. Jätte grattis!!!!! Nu håller jag tummarna att det går vägen för er denna gång. Kram {#emotions_dlg.flower}

• turlid70

Åh, men tack Fjällis, du är som alltid mest påläst! Hjärta Tack Sunseed!

Det var nära att jag tog en tablett idag, försökte bara räkna ut bästa tid mellan alla andra intag. Nu vänar jag förstås till återföringsdagen.

Tror att jag känner av att min ÄL är på g, kanske för att det inte blev någon förra månaden, börjar testa med stickor imorgon.

• turlid70
    Sunseed skrev 2013-03-04 12:25:18 följande:
    Lycka till! Vi är med dig! :)
    Tack, hade inte klarat mig utan er. Nu väntar jag på en glad gubbe, ingen idag, kanske imorgon. Men har drabbats av värsta influensa, typiskt. Vad händer nu tror ni, är det bäst att vänta till nästa månad?
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2013-03-06 20:23:10 följande:
    9 äggblåsor på sprutdag 7, så såg det ut på mitt vul idag. Blåsorna ganska små, från 6-11. Får höra vad kliniken säger imorgon när de ringer, hur länge jag ska spruta. Kör den långa varianten, men slutade spraya vid sprutstart. Detta var en ny variant som ger bra resultat på äldre kvinnor. Är ändå nöjd med 9 äggblåsor. Är ju trots allt snart 43.Ser det ändå inte ganska bra ut, eller vad tror ni andra?  
    Väldigt bra med 9 blåsor! Be absolut om extra sprutdagar och kanske extra kontroll. Lycka till med ÄP!
  • turlid70

Oh, Sunseed, ögönen tåras när jag läser om dina åkommor Hjärta. Återigen känner mig väldigt lyckligt lottad att det gick så bra för oss trots allt. Gravid på 5e återföring och mådde oförskämt bra under hela graviditeten. 

Just nu mår jag inte så bra dessvärre, förkylning eller influensa härjar hårt i min kropp. Naturligtvis fick jag en alldeles underbar glad gubbe i morse. Hade varit klokt att passa på i sänghalmen också, men det känns att jag inte skulle överleva större ansträngning....  

Det känns för j-v-gt, just den här cykel känns jätte bra, kroppen mår bra för övrigt, lågt TSH, ingen svamp eller BV känns störa.

Pratade med kliniken och vi skulle avvakta till på lördag, då ringer dem igen. Återföring blir på söndag om det blir någon.

• turlid70
    underverket 06 skrev 2013-03-06 22:08:59 följande:
    Turlid: Den gången sonen blev till, vid vårt andra IVF försök, för snart 5 år sedan var jag superförkyld vid ÄP o det tog sig ju. Har också den teorin att immunförsvaret hade nog med min förkylning o därför tog det sig.
    Jo, har hört den teorin :)

Har läst också att influensa i sällsynta fall kan orsaka missfall. Men man ska ju bli gravid först. Har 1 dag och 2 nätter att bli bättre, går och lägger mig snart...  
  • turlid70
    rudbeckia skrev 2013-03-07 19:58:56 följande:
    Jag tjuvtestade idag och fick ett svagt Plus..... och det var inte på morgon urinen.
    Kunde inte motstå att testa pga att jag har varit hemma med  en sjuk son hela dagen och började känna av "växt" värk runt livmodertrakten, jag brukar inte ha det innan mens och kände ingen känslan från när jag väntade sonen.

Min riktiga test datum är på söndag så jag kommer testa varje dag fram tills dess innan jag vågar lite på det.
    Nu hoppas jag bara på att det lilla pyret håller sig kvar också.
    Vilka glada nyheter! Grattis grattis grattis Solig!
    Hade precis tänk att fråga hur gick det med ruvningen. Underbart! 
  • turlid70
    Sunseed skrev 2013-03-07 20:39:33 följande:
    Jag mår jättejättebra ändå. Psykiskt. Hjärta Och det andra tar jag med glädje om jag får ett levande barn till slut. Solig
    Det förstår jag, roligt att höra Solig. Nu är det inte så långt kvar, så spännande, snar är Baby här!
    Sunseed skrev 2013-03-07 20:42:24 följande:
    Du har ingen spruta utan nål hemma så kan ni köra en liten heminsemination? Flört Det gjorde vi massor med gånger i de fall vi inte orkade med något jufsande just på ÄL-dagen om man t ex var lite hängig. 

Hoppas att du piggar på dig lite till helgen. Annars lägger jag in all min tankekraft som jag har för att allt det där du känner håller nere ditt immunförsvar så att det fäster fint. Håller tummarna för återföring. Hjärta 
    Jo, vi har faktiskt det, har använt det några gånger förut, men jag glömde det igår, får se om vi får till något romantiskt ikväll. Mår bättre idag och tror inte att det är influensa jag har, utan luftvägsinfektion, förkyllningsvirus mao. 
  • turlid70
    pp08 skrev 2013-03-08 20:23:57 följande:
    svagt pos grav test efter hemmaförsök. Hela veckan (innan test) rosa flytningar

Nu börjar mensvärken o lite färskt rött blod  

Fyller 43 i sept,blev i höstas arblös så har inte råd med nytt ivf försök nu, därför hade plusset varit så bra nu....... 
    Hoppas plusset håller i sig. Håller tummarna för dig pp08. 
  • turlid70

För oss sluttar vår IVF resa här. Inget av våra 2 frysta embryon klarade sig Gråter. Båda dog direkt efter upptinningen enligt Torbjörn på CVL, det lät så brutalt när han sa det.....

3 av 4 dör sa han, blir så arg, förut pratade dem om att 75% procent klarar sig, det är precis tvärtom! Varför promt frysa fina embryon och inte sätta tillbaka två på en gång istället? Det var väl det jag ville, men dem övertalade mig att sätta in bara ett, jag saknade det andra så fort vi gick ut från kliniken för snart 2 år sen och det gör jag nu också fast 1000 ggr mer...

3 av våra 3 frysta embryon klarade sig på KS, hade dem inte gjort det skulle jag aldrig låta mig övertalas....

Gamla sår rivs upp, varför skrota våra andra 7 st embryon Skrikandes, varför inte långtids odla dem och se vad som händer... 

Sorgen behöver lägga sig och jag måste vänja mig vid tanke att det inte blir fler barn... 

Jag kommer att titta in här ibland och läsa, troligtvis inte skriva dock. MEN ni, fina fina vänner, har alltid mitt stöd ändå, även i det tysta. Jag hoppas att ni alla får uppleva lyckan att få sitt så efterlängtade barn. Kram på er alla och lycka till Hjärta

• turlid70

Härligt med nya underverk! Grattis Hemulen och Sunseed till era små! Kram

Håller tummarna för er andra som fortfarande kämpar och slutar aldrig hoppas för att ni får uppleva samma lycka. Kramar till er alla. 

• turlid70

Grattis V5! Så otroligt glad för er skull. Vilken resa Hjärta

Förstår dig precis ang den lycka du känner. Vårt underverk är snart 2 år men vår lycka över honom är enorm. Jag önskar så innerligt att ni alla ska uppleva den. Tänker ofta på dig Zinfandel och hoppas...

Grattis Ypke och Veronica1 till era graviditeter! Vilken glädje!

Kram på er tjejer.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?