IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Tack Vi 4, ska läsa intensivt nästa nästa och förhoppningsvis återkomma med något klokt Jodå, allt detta finns nog där nånstans hela tiden
Tack Vi 4, ska läsa intensivt nästa nästa och förhoppningsvis återkomma med något klokt Jodå, allt detta finns nog där nånstans hela tiden
Man ska nog inte förkasta en hel världsdels läkekonst som funnits lång innan den västerländska ens hade börjat gro. Jag tycker att båda kompletterar varandra på en optimalt sätt, den österländska ser till hela kroppen och människan bakom, man lagar inte ett fel i kroppen utan ser till orsaken bakom felet och börjar laga inifrån. Däremot fixar den inte brutna ben och svåra sjukdomar, då är vi glada för att vi har vår västerländska medicin med all fantastisk forskning. Men jag tror inte man bara ska förlita sig till den bara för att vi är vana vid det, lika lite som att tro att svenskt kött är bäst, svensk skolgång är bäst eller svensk vård skulle vara bäst. Man måste vara öppen för andra sätt att tänka och i vårt fall, i vår situation finns inget piller mot infertilitet, man måste söka de bakomliggande orsakerna och det gör österländsk medicin väldigt bra. Om inte annat så är det en underbar stund för vila, reflektion och återhämtning, som alla behöver precis lika mycket som motion, massage, ansiktsbehandling eller vad det kan vara. Jag träffade en gång en läkare som själv skickar sina barn till homeopater eller akupunktur när de är sjuka, läkaren visste mycket väl att läkare alltför gärna bara sätter in penicillin och andra medikament. Vi tänker alldeles för enkelt syntetiska & artificiella mediciner så fort vi har någon åkomma. Jag tycker det är sunt att tänka utanför boxen och bredda sina ramar!
Turild: jag blir lycklig av din historia, det är skönt att höra när det lyckas och allt går väl! Stora krama till er lycka, den är ni väl värda!!
Söte: vad är det som tynger dig...? Är det hormonerna du reagerar så mot, situationen överhuvudtaget eller något annat (eller en kombination av allt )?
Inanna:
Kalimero, Fjällis & Myran: hur har ni det våra ruvare..?!
Victoria: visst var det skönt att det var sista avsnittet Det har varit kul att följa dem som vilket program som helst men nä, det har inte gett något.