• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Syskon Nu - Oerhört tråkigt att du inte fick fortsätta glädjas längre {#emotions_dlg.flower}!

Mamma gås - Ledsamt att det blev minus efter flera dars testande! Kram {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li

Hej alla! Tack för att ni tänker på mig! Kände mig bombsäker på att jag var gravid när jag kom hem men hade fått en mörk flytning i trosorna. Bestämde mig då för att testa genast. Och det blev tyvärr minus på testet Gråter. Tyvärr har mensen inte kommit igång än. Jag har lite magsmärtor och känner mig helt förstörd då jag varit så förväntansfull i flera dar. Hoppas nu på förmodligen sista färskförsöket i november! Men det börjar kännas alltmer hopplöst Rynkar på näsan!

Kram till alla Hjärta!

• Inanna Li
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg Centro Promea Turin, Italien
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF)
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 i november?

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 29/9, BIM 14/10, FET i november 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja.....
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt 
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, FET 21/9, TD 7/10 (Försök 6, Tidigare 3 ET + 2 FET och 2 MA) 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1: 22/9, TD 8/10 
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9, TD 12/10
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9, TD 8/10

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Mia, 42 år, Göteborg, FET2 efter IVFx2, TD6/10, BF 15 juni 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
  • Inanna Li
    myran6801 skrev 2011-10-07 19:40:00 följande:
    Enya, tack för lycka till hälsning. Du har inspirerat mig att ta steget till Danmark! Kram vännen

Inanna, såå tråkigt! Jag som hoppades så att det skulle bli plus. Det tycker jag du är värd! Men det är inte lätt för oss i 43-klubben. Styrkekram
    Tack {#emotions_dlg.flower}! Jo, det kändes som det var min tur nu men det är inte lätt att ha åldern emot sig i detta sammanhang.
  • Inanna Li

Tack alla {#emotions_dlg.flower}KyssSolig! Jag började gråta av allt fint ni skriver till mig så jag knappt kan se skärmen och tangentbordet nu! Jag är så glad för att få finnas med i denna fina tråd med underbara tjejer som precis förstår hur jag känner! Speciellt nu när jag knappt orkar med att leva IRL! Tiden är knapp nu och pengarna snart slut men jag hoppas verkligen att ett sista (?) färskförsök i november ska uppfylla mina drömmar! Tror inte jag skulle orka med livet alls om jag inte hade detta sista hopp kvar!

• Inanna Li
    callimero skrev 2011-10-08 15:44:43 följande:
    Så ledsen att det inte gick vägen denna gång Inanna. Men jag instämmer i föregående talare om att du har alla förutsättningar att lyckas då du reagerar så bra på behandlingarna och dessutom bevisligen kan bli gravid. Många kramar!

Spännande myran!
    Tack Solig! Våra behandlingar har verkligen gett bra resultat hittills! Men av någon anledning vill embryona som fäster inte fortsätta förbi vecka 5-6. Hoppas att det nån gång ska funka! Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Inanna Li
    oceanney skrev 2011-10-08 13:33:55 följande:
    RD12 idag. Idag skulle ha varit testdag hemma i Frankrike med blodprov. På sätt och vis skönt att inte testa än, att få gå och hoppas några dagar till även om det inte har funkat. Idag på cykeldag 29 vilket vilket är 1-2 dagar över tiden för mig (27-28 dagar är normal cykel för mig) för mig men både progesteron och hcg-booster förlänger säkert cykeln något.

Mia69 Har du testat igen?? 

Victoria Hang in there!!

Många kramar till Innanna igen. Du får vara ledsen en stund men sen måste du samla ihop dig och göra det nya färskförsöket i november. Som du vet från denna lista är du ju inte ens uppe i särskilt många försök, även om jag förstår det här med ekonomin osv. Kram!
    Hoppfullt att du tagit dig förbi BIM! Håller tummarna stehårt för dig!

Tack för fler kramar Hjärta! Det vore tråkigt att snart bli tvungen att sluta med IVF bara på grund av ekonomin trots bra förutsättningar men jag sätter allt mitt hopp till ett försök i november!
  • Inanna Li

Victoria - Det verkar lovande för dig! Håller tummarna för att du kommer lyckas! Kram {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li
    Hönan skrev 2011-10-08 17:07:58 följande:
    Inanna: Gud vad trist att höra. Kan bara hålla med föregående talare. Kan dock försöka ge lite glädje till er att det finns stort hopp att lyckas få till det som kan göra FET o slippa långa metoden o den jobbiga enormt långa väntan innan man får börja med spray o hormoner varje gång. Ni har ju bevisat att era fina ägg blir bra befruktade! :)
    Jag fick misslyckades för 3:e gången i början på september o det känns som en evighet innan jag får chansen i slutet på november. Så är det när äggen är lite skruttiga vid 39 års ålder. Men jag ska inte ge upp än. :)

Grattis till alla er som lyckats o fått plus o jag håller tummarna för alla ruvare o tvekande gravida!

Enya: har du varit på VUL än?
    Kram t er alla!!!!
    Tack Solig! Jo, jag är oerhört tacksam att jag fått göra korta metoden 3 gånger och att jag fått till frysen vid 2 försök. Förstår att det måste kännas enormt jobbigt med sprayandet och att det tar så lång tid med den långa metoden! Jag är också tacksam för bra befruktningsgrad och i alla fall på ytan fin embryokvalié även om det känns hemskt att det aldrig får gå hela vägen. Klart att du inte ska ge upp än kära Hönan! Vi hoppas på november för oss båda två! Jättekram Hjärta!
  • Inanna Li
    Cathy skrev 2011-10-08 17:23:14 följande:
    Hej,
    får man hoppa in här?
    Hej Enya, Innana,Hönan och ni andra som jag känner från andra trådar. Flört

Maryhe; jättetråkigt att höra att det inte gick vägen Rynkar på näsan. Stor kram {#emotions_dlg.flower}
    Har läst din presentation, du får verkligen individuell vård i Italien, avundas dig lite Skäms

Inanna; tröstkram i den här tråden också {#emotions_dlg.flower}
    Tack vännen Hjärta! Härligt att se dig här ockskå! Varmt välkommen hit!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?