• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-10-08 17:48:47 följande:
    Inanna: så otroligt ledsen för er skull att plusset uteblev den här gången ! Men jag tror att det finns inom räckhåll för din del - så jag hoppas att du tror på dig själv och orkar fortsätta kämpa även om det känns tungt just nu. Stor, stor kram från mig!
    Tack Hjärta! Nog orkar jag kämpa ett tag till även om klockan tickar på och pengapungen snart är tom! Kram tillbaks {#emotions_dlg.flower}!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-10-08 16:10:47 följande:
    Inanna: Tror bara du haft en förbaskad otur att att du fått MA 2 gånger men nästa gång går det hela vägen! Kramar till Dig!!!Hjärta
    Läkaren som utförde båda "aborterna" på kliniken resonerade också  som så att det var slumpmässig otur att det hänt 2 gånger men att det fortfarande finns en chans då jag bevisat att vi kan bli gravida. Kram till dig {#emotions_dlg.flower}!
  • Inanna Li

34an - Tack för tröst! Lycka till med påbörjad Japanen-behandling! Ska bli spännande att få följa hur det går!

• Inanna Li
    mamman030 skrev 2011-10-08 18:52:57 följande:

Så otroligt trist Inanna, jag var så säker på att det tagit sig. Skit med. Kram

Tack vännen Glad! Men vad oerhört tragiskt att du fick gå igenom en sån operation akut! All tröst och kärlek till dig {#emotions_dlg.flower}. Skönt att det är över och du får vila nu! Kram!
  • Inanna Li
    Victoria71 skrev 2011-10-08 18:59:10 följande:
    Inanna: Du är så himla klok o modig! Gott tecken att du finns med oss hela dan och inte ligger i en hög o deppar

Katte: Att inte tjuvtesta innebär att jag kan hoppas och vara hyfsat glad några dar till ...

Alla: Hur höga förväntningar kan jag ha? Är det rimligt att man är gravid med endast symptomet lite extra kissnödighet o lite spänningar i livodern? O hur vanligt är det inte att mensen är många dagar sen när man bökat runt så i sin stackars kropp, tom med långa metoden? Snälla sänk mina förväntningar lite ... Det börjar flaxas iväg här tycker jag ... :-/
    Jag ville deppa ihop i en liten gråtande hög. Tro mig! Gjorde det när jag drabbades av MA i somras och orkade inte skriva och kommentera här på FL på flera veckor. Känner mig minst lika ledsen nu (efter varje misslyckat försök blir sorgesäcken än tyngre att bära) och har gråtit i omgångar sen igår kväll men inser att jag mår lite bättre av att få vistas här med er mina kära vänner i hopp, glädje och förtvivlan! Kanske ändå ett bättre överlevnadsval ... Glad

Jag förstår ju mer än de flesta varför du inte vill tjuvtesta och tycker verkligen att du ska hoppas vidare! Extra kissnödighet och spänningar i livmodern är bra tidiga tecken. De flesta tecken brukar ofta inte dyka upp förrän efter man har plussat! Även om det är olika för alla! Så länge du inte blöder är det läge att kämpa vidare! Kram Hjärta!
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-10-08 19:57:47 följande:
    Inanna: Det är bra att gråta och inte stänga in sina känslor. För det är sjukt jobbigt detta, att slitas mellan hopp och förtvivlan och du hade ju nåt så lovande på gång. Jag känner med dig. Hoppas du finner kraften för nytt försök snart. Och då är det faktiskt din tur!
    Tack Hjärta!
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-10-08 20:40:33 följande:
    Oerhört tråkigt och det finns inga ord! Vad besviken man blir och tom. Bra inställning att ni kör en till i november och ni har haft välidigt bra resultat så hoppas och hoppas. Va ledsen och sörj för det är en process man måste ta sig igenom.Tänker på er och massa styrkekramar

mamman030: styrke kramar till dig med, 
    Tack för tröstande ord Hjärta! Hoppas det går bra med din kommande behandling också! Kram!
  • Inanna Li

Mia - Nej, vännen! Stackars stackars dig! Blev så fruktansvärt ledsen när jag läste vad som hänt. Jättetröstkram till dig Hjärta{#emotions_dlg.flower}! Men vi tappra kämpare ger inte upp!

• Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-10-09 10:40:06 följande:
    Klart vi inte ger upp. Det är bara att köra vidare! Flört
    Men det är nog lättare mentalt att slippa svaga plus för tankarna hinner fara iväg långt på ett par dagar tyvärr.Rynkar på näsan
    Nu skall jag ta en stor koppKaffe för det har jag längtat efter.
    Jag börjar fundera på om jag också haft en kemisk graviditet då det dröjde så länge innan mensen kom (lutealfas på 19 dagar!) men det lär jag ju aldrig få veta då jag aldrig vågar tjuvtesta. Och det var kanske progesteronet sköt upp mensen ändå! Jag tyckte det var fantastiskt att få en kopp riktigt Kaffe igår (en månad sen sist) och jag ska precis njuta av en nu också!

Kram du vän i bedrövelse och framtidshopp Hjärta!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?