• underverket 06

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turlid70: Ägger kan tydligen vandra ner till äggledaren vid IVF trots att läkaren sätter in det i livmodern. Dock visste jag inte att det var ökad risk vid IVF, men har men redan haft ett X är det ökad risk vid en ny graviditet, men jag trodde mest det var vid graviditet uppkommen på naturligt sätt. Jag hade själv ett X 2006 med borttagen äggledare som följd. Det jag vet är att den andra äggledaren kompenserar o ägget kan hoppa över till den äggledare som finns kvar, så chansen att lyckas bli gravid igen på vanligt sätt om man har vanlig feritilitet är INTE 50% mindre utan kanske 15- 20% mindre.

Känns allt bra med ruvningen? Håller så mina tummar för dig. Fick du någon prodentsiffra vad gäller graviditet när du var på ÄP/ET på CvL?

• underverket 06

Turlid70: Jag testade + med sonen på ruvardag 10. Då räkande jag jag ET som ruvardag 0. Vissa räknar väl ET som ruvardag 1.

• underverket 06

Jag fick också 2 insatta. Är snart 41, så antagligen pga av åldern o att de gav ökade chanser till graviditet. På CvL så räknade de ut tvillingrisken o låg den under 15% får man 2 insatta om man vill. Min låg på 14,7%.  Nu hjälpte det ju inte i mitt fall, testade ju minus för 2 veckor sedan.

• underverket 06

Turlid: Vet inte om jag grattat dig, men gör det nu. Stort grattis till + et!

Fjällsippan: Låter lovande. 2 till frysen är väl jättebra o 4 befruktade av 7 ägg är ett fantastiskt resultat. Jag fick "bara" 3 befruktade av 10 mogna plockade ägg.

Fruttan. Jag håller tummarna. VIlken ruvar dag är du på?

Måste erkänna att jag är lite avundsjuk på alla ni som är igång med behandling o ruvar o tom blivit gravida några av er. Har inte ringt min samarbetsdoktor för att diskutera hur vi går vidare. Nästa IVF blir troligvis inte förrän til hösten för oss, iallafall inte förrän efter sommaren. Ev kommer jag o sambon gifta oss i sep. Inte spikat än, men troligen. Vi har pratat om det länge o han har friat för flera år sedan. Känns extra viktigt ur en juridiskt synvinkel i o med att vi  har ett barn tillsammans. Nu har jag bokat kyrkan till den 24/9, men sambon vet inget än. Tänkte berätta imorgon o hoppas att han tycker datumet är ok. Vill inte vänta till nästa sommar o skulle var kul att ha något annat att fokusera på än IVF.

• underverket 06

Pratat med samarbetsläkaren idag o bestämt att vi kör ett nytt försök i sep/okt. Hon trodde att vi har stora chanser att lyckas nästa gång. Tänk, det var hon som dömde ut mig helt efter vårt helt misslyckade IVF försök i höstas, där vi bara fick ett halvkrasst befruktat ägg. Då pratade hon om ÄD som enda utväg. Men efter att ha pratat med läkarna på kliniken o tagit nya prover på mig lät det plötsligt helt annorlund.

• underverket 06

Snösport: Stort grattis! Vilken grej att plussa naturligt!

Lyckat till alla ni som ruvar! Hoppas på många plus!

Själv fick jag mens igår o blev faktiskt ganska deppig. Fick för mig att man lättare blir gravid efter ett misslyckat IVF, så jag trodde väl lite extra. När sonen föddes för 2, 5 år sedan o vi till slut hade lyckats få ett barn, då trodde jag i min enfald att har vi nu lyckats en gång då kan det inte vara så svårt att få ett syskon. Jag trodde verkligen på fullt allvar att vi skulle lyckas själva o skulle det inte lyckas så skulle vi lyckas på 1--2 IVF. Man har ju hört så många fall o folk som är oförklarligt barnlösa o som adopterar o när de väl får hem sin bebis blir de gravida. Har en kollega på 25 år som berättade att hon har en bror som är adopterad o när han var 6 mån blev hennes mamma gravid o hon blev till. Då hade de försökt då barn i 10 år.  Men det är väl bara att fortsätta kämpa o under tiden njuta av den guldklimp som jag ändå har. I natt har han sovit hos mormor o morfar o sambon o jag hade lite egentid igår på en vanlig måndag. Mysigt! Ska iallafall försöka gå ner lite vikt till nästa IVF. Har ca 10 kg övervikt o jag vill gå ner de.

• underverket 06

Någon som provat bidrottninggel, Apiiforce eller rosenrot eller något annat naturläkemedel? Funderar starkt på att prova Apiforce, men man ska börja första mensdagen o det var i måndags, så då får det väl blir nästa måndag. Finns ju ganska många som verkat bli gravida med hjälp av apiforce. Någon som vet om det inte skulle vara bra?

• underverket 06

Hej! Har inte varit inne här så mycket på sistone. Har ströläst litegrann, ska försöka läsa ikapp.

Inanna68: Grattis till +. Du kommer lyckas til slut o få din lilla bebis.

Fick igår reda på att en bekants bekant, som träffat några ggr för flera år sedan nu är gravid. Hon fyller 44 detta år o det är hennes första barn. Så under sker än. Vad jag vet är det på naturlig väg.

Syskon nu: Välkommen hit, vi känner ju varandra sedan en annan tråd.

För oss blir det ett sista försök i höst, sedan säger ekonomin stop. Vi har ju en i frysen också o den tar i i sista hand, men i nuläget har vi gjort 2 IVF + ett fet o sammanlagt blir det allstå max 5 syskonförsök. Blir det inget då, så får vi nöja oss med den underbare guldlklimp vi har. Försöka på egen hand verkar ju tröstlöst. Har räknat ut att vi är inne på 19 försöket sedan vi började försöka få syskon+ då ett FET o två Fulla IVF försök. Imorgon fyller jag 41, så tiden går ju tyvärr fort.

• underverket 06

Hej!

Har en liten fråga ang bakterier, som en del testat sig för? Har inte läst tråden så aktivt, så undrar lite. Kan man kolla det på ett vanligt gyn utan remiss? Vad heter bakerien? Vet att några som fått barn för tidigt skrivit om det i tråden o att det kan han ett samband med denna bakterie. Min son kom 8 dagar för sent, så där finns det ju inget samband. När ska man misstänka att man har denna bakterie? Finns det något symtom?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?