• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis Lenafena!!

Våra hemmaförsök har inte gett resultat, men vi ger inte upp. Hellre lite fler ÄL tester och "måste "försök hemma än dyra IVF. IVF planerat dock i mitten av sept.
    Missade precis behandlingen pga för tidig mens (som Skytten nu upplever). Kunde ha börjat med sprutorna innan klinikens öppning men skulle hamna i kläm med den första VUL kontrollen dagen de öppnade. Nästa månad funkar inte för oss så det blir sept. mensen.

♀ 090619
  • pp08

Skytten: man kan ibland ha en liten blödning (mellan-blödning) vid tidpunkten för ÄL, inget konstig alls. Tror nog du kan fortsätta med IVF som planerat.

♀ 090619
  • pp08

Anna, beklagar så mycket det som har hänt. Mitt AMH värde var inte så bra men jag har alltid fått ut lagom antal ägg (6-9) och sista gången då  AMH var som lägst fick jag flest antal mogna ägg (5 av 6), 4 av 6 blev befruktade och jag fick 2 återförda. Jag blev gravid (1 hinnsäck) men tyvärr slutade det i tidig missfall i v.6.

Därför ger läkaren oss bra hopp och förvantningar även denna gång. När vi började IVF karusellen i 2008 kollades inte AMH så jag vet inte hur lågt det var då.

Kram!

♀ 090619
  • pp08

Grattis till beskedet Turlid!  jag har inte riktig hängt med tror jag, varför gjorde ni FVP? Dålig resultat vid KUB eller annat som inte stämde?

♀ 090619
  • pp08
    Zinfandel skrev 2011-08-17 15:04:51 följande:
    Breaking news: Kronprinsessan är gravid SkrattandeGravid
    hur vet du det, det har ju spekulerats länge ???
    ♀ 090619
  • pp08

Skytten: stickningar i vaderna har jag ofta under IVF, mens och graviditet. Tror det är hormonerna som spökar.

Feber låter dock inte så kul!

♀ 090619
  • pp08
    Enya70 skrev 2011-08-24 12:08:00 följande:

Tack för alla lycka till och tummar. Är tillbaka från ÄP nu och fick ut hela 11 ägg!!!

Världsrekord för mig Solig. Nu ska jag gå och vila lite då jag är rejält öm i magen. Kör ju äggplock med enbart lokalbedövning och idag kändes det ordentligt men det är det väl värt när man får många ägg Skrattande.

Grattis! Hoppas för bra mysstund i värmeskåpen nu såa tt du får tillbaka något finfint!!
    ♀ 090619
  • pp08

Tråkigt Zinfandel!!! Har ni något IVF inplanerat?

Vad är HSG röntgen? Jag vet att jag gjorde någon undersökning när vi började med utredningen men vet inte vilken om de tvar HSG eller HSS???

♀ 090619
  • pp08

Celin: vet inte på vilken CD du började spraya men oftast får man en blödning efter ca 14 spraydagar. (tror jag).
    Eftersom du nedregleras nu kan du inte räkna med vanlig menscykel. Vid nedreglering blöder du bort alla befinntliga äggblåsor (tomma eller ej) som just då finns i mognad och man börjar "från noll" när man tar sprutorna. Ibland kan det finnas kvar några skruttiga tillbakabildade från tidigare cykler.

♀ 090619
  • pp08
    Skytten skrev 2011-08-25 14:19:25 följande:
    Tack Turlid! Nu rinner tårarna igen när jag läser ditt svar. Det var så fint! Nej, du har helt rätt, jag ska inte ge upp nu. Men det är svårt att inte bara vilja dra en filt över sig och låtsas som om jag inte vill det här. Jag är så himla himla trött och jag vet att jag blir känslig av det. Har ringt mannen och sagt att han får fixa maten och han är ilande på väg hem nu för att ta hand om mig. En dag kvar, du har rätt. Men sen ska jag i med Crinone som många säger ger jobbiga hormonbiverkningar. Jag känner att jag gett mitt allt nu. Jag har inte energi för mer. 
    Njut nu så kommer allt gå bra. Biverkningar av Crinone är inte så svara. När man väl ha fått tillbaka något embryo får du "tro" att du är gravid, i alla fall i ca 2veckor framåt tills gravtestet säger något annat. Vissa får massor av biverkningar, andra nästan ingenting alls. Tänk positivt och njut av ruvarstatusen då du har varit på ET, då kommer allt kännas mycket bättre Och så får mannen pyssla om dig lite extra de närmaste veckorna eller månaderna också!!!

Lycka till imorgon!
    ♀ 090619
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?