• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Söte. Grattis till graviditeten. Hoppas överstim lägger sig snart.

Slemtorsk: jag fick ju för mycket medicin, tror det räcker för mer än 2 veckors speutande. . Apoteket gjorde fel o lämnade ut allt på en gång. Vilket inte gjorde ngt eftersom jag hade frikort.

• pp08

Grattis till äggskörden slemtorsk! Hoppas allt går bra nu i värmeskåpet

Jsg tar äl sprutan ikväll och blir äp på onsdag.

• pp08

Grattis till ruvarstatus slemmis.

Jag var på ÄP idag och det blev 4 st ägg. Några blåsor var tomma. Hoppas på bra kvalitet nu. Hemskt nog tappade killen provet som han skulle lämna och enligt honom förlorade han 80%. Tur att han brkar ha tillräcklig många milj. Labbet meddelade att det var normalt prov. De kollar väl konc. Dvs antal spermier per mililiter och inte bara mängd vätska.

Hoppas på ET på fredag. 1 eller 2 tillbaks

• pp08
    kattenizze skrev 2011-11-30 17:59:12 följande:
    Men hjälp PP, tappade han provet? Vilken tur att det gick bra ändå! Jag har drömt mardrömmar om att de har tagit fel prov på kliniken, och ut kommer t ex rödhåriga barn...Inte för att det biologiska är viktigt för mig, men det skulle kännas bra märkligt.
    Japp, han själv spillde ut nästan allt när han med stel rygg reste sig upp Han brukar inte ha så mycket (volymmässigt) men koncentrationen är väldigt bra, med väääääldigt många spermier. Så det är väl tur det då.

Jag var också lite rädd vid första barnet att de växlade ihop eftersom det "plötsligt" gick bra med 3e behandlingen, trodde jag inte att det var våra gener, hihi. Men tjejen visar sig i alla fall vara en mini kopia av mig när jag var liten; så något har hamnat i rätt burk i alla fall
    ♀ 090619
  • pp08

Boombabymamman: det var precis så min syster påpekade efter att vi gjorde ett antal misslyckade försök. Dottern blev till på det 3e försöket. Gjorde sedan 1 FET och några IVF till för syskon. Blev ett pluss men tidig missfall vid IVF5. Efter misslyckat IVF6 påpekade hon att jag skulle njuta av dottern som vi ju fick. Det är så lätt att trassla in sig i alla försök att man glömmer bort att ta vara på det man redan har. Småbarnsåren går fort och det skulle vara tråkigt att inte njuta fullt ut.

♀ 090619
  • pp08

Långa metoden var då inte bra för oss. Av 4 ägg var bara 2 mogna och de andra 2 förmodligen inte befruktade. Kliniken ringer imorgon. Tror ej det blir ET.

• pp08

Tjorven: ja. Vi går hos cvl. Gjorde långa metoden första 2 ivf. När vi bytte till korta vid ivf3 blev jag gravid. Sedan syskonörsök 1fet ivf4 och sedan ivf5 då blev jag gravid med tidig missfalll. Ivf 4-6 var också korta metoden menopur. Därför testade vi långa igen vid denna 7e ivf. Verkar dock ingen hit på mig.

• pp08

Ingen ET idag. Oförklarligt enligt läkaren. Lite bortfall kan man räkna med men har aldrig varit så att vi inte fått ngt embryo kvar. Rena oturen

Nästa mens om 2 veckor, sedan efter årskiftet. Planerar kanske nytt försök på mensen därefter, månadskiftet jan/feb. 

♀ 090619
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?