• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag har normala värden på allting. Jag är inte fet, men jag är tung. Glad I stort sett allt sitter just där vi satte alla sprutorna, från naveln och ner och så på höfterna. Det enda jag kan använda är två gravidbyxor som jag fick köpa för att ha något på mig till jobbet (ville inte gärna gå naken) - jag kommer inte i mina vanliga kläder. Men det värsta är nog mitt humör. Jag är riktigt deprimerad, det känns som att jag får hormonvallningar hela tiden och jag är på väg att be alla att dra åt... Ingen känner igen mig längre, inte heller jag själv. Jag väntar på tid för samtal, så det  är på gång. Jag ser liksom allting i kolsvart, och det är inte likt mig. Jag brukar som sagt vara en riktigt glad skit med mycket humor. Nu går jag mest och... ogillar... allt och alla. Det är ju snart två månader sedan jag slutade med hormonerna... Å vad jag önskar att det ger med sig snart. Visst, jag tål inte hormoner, minipiller, p-piller så jag förstod att det skulle bli lite jobbigt, men inte så HÄR jobbigt.

Jag är bara så jädrans gnällig just nu...
    Tog mig ut på en timme i skogen i alla fall, även om inte ens det känns roligt längre. 

Vad skulle jag ha gjort utan er och det här forumet idag? Det blir säkert bättre imorgon. En stor bamsekram till er för att ni har sådana stora hjärtan och för att ni har ork att stötta mitt i er resa. KRAM till er. 

• Sunseed
    Snösport skrev 2011-04-02 16:04:22 följande:
    Sunseed: Kram!!
    Jag känner så igen mej från hur jag mådde i höstas och undrar bara igen även om jag är tjatig....jag tvingade läkaren att ta ytterligare TSH prov då jag läste att man kunde må just så som du och mitt värde var 0,5 vid test på sommaren och 3,5 när jag väl gjorde test men då var jag ändå i ganska bra skick,,,,dvs det måste varit ännu högre när jag bröt ihop i 3 veckor som sjukskriven ..var hemma i 5veckor = 3,5 i TSH 3:e veckan och jag kom tillbaka och mådde mycket bra först när dosen höjts igen på mitt Levaxin.  Känner du inte igen dej alls så stå på dej på test för de ville ge mej antideprissiva som jag kände att detta är inte alls likt min positiva hjärna att slå bak ut...blev så vid spraystarts 3:e dag. 
    är du säker på att det inte är det så är det inte men som sagt jag fick tvinga läkarna att testa igen.

Zinfandeln: Klappa dej själv för du verkar vara stabila muren här   Jag är mest glad över att jag inte verkar känna mej så nojjig och orolig av mej....eller är jag konstig som tar en timme i taget
    Det är ett sköldkörtelvärde va? Det är vanligt att kvinnor har problem med det här i stan, så det har vi kollat flera gånger på mig, men man ser inga fel. Kan man ringa och be VC kolla det igen kanske? Nu tog vi alla blodprover man kunde tänka sig för ett år sedan, och sedan igen inför IVF, men det kanske kan visa fel?
    I så fall kan jag göra det faktiskt. Jag har en bra husläkare som lyssnar på mig, men jag är inte där så ofta. Kan man bara ringa och be dom kolla TSH?
  • Sunseed

Snösport: Nu läste jag på lite. Vi har kollat sköldkörteln på mig många gånger då jag kan vara väldigt trött. Det har hittills inte visat något utan värdena har varit normala (visste inte att det kallades TSH). Men visst kan man ju kolla igen.

• Sunseed

Nu så flickor. Nu har jag loggat in på Mina vårdkontakter och beställt en tid för att kolla upp TSH (T3 och T4) samt B12 och D-vitamin. Hoppas att dom tycker att det är en bra idé.

Tack för tips och råd och stor kram och Hjärta till er.

• Sunseed

Vill bara meddela att min husläkare ringde tillbaka till mig idag och det var inga som helst problem att komma in och lämna blod för att ta lite prover på sköldkörteln och D-vitamin mm. Jag skulle kunna traska in när jag vill till provtagningen så lämnar han ett papper där. Så snällt!

Tack så mycket för tipset. Jag vet att vi kollade min sköldkörtel för ett år sedan, men man vet aldrig. 

• Sunseed
    Enya70 skrev 2011-04-05 20:20:15 följande:
    Känns lite vemodigt här ikväll. Imorgon var dagen D, dvs beräknad förlossning för min hittills enda graviditet. En MA i vecka 8 satte ju P för det dock. Svårt att inte tänka på hur det skulle kunna ha varit den här veckan om INTE...
    Försöker låta bli att tänka så men det är inte så lätt att låta bli alltid...  
    En stor kram till dig idag...
  • Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-04-08 14:46:32 följande:
    Tack! Jo, om man testar plus" trots allt" så är det nog så att risken för missfall dessvärre är stor. Har bestämt mig för att göra ett nytt försök i maj om kliniken tycker det är idé att vi fortsätter. Sen får absolut sista försöket bli i augusti. Längre än så kommer inte våra pengar att räcka så det får bli slutpunkten. Så nu hoppas jag på plus innan 43-årsdagen i september. Kram tillbaks!
    Läser ikapp mig här... En jättestor kram till dig. 
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-04-08 15:47:48 följande:
    Precis, och som MF alltid hänvisas till kromosomfel.... Min underbara akupunktör frågade häromdagen vad läkarna sa efter vårt 3:e misslyckande. Ingenting, svarade jag, bara när vi vill göra nästa försök?! Du skulle sett akupunktörens min, hon trodde inte det var sant, att man inte tar reda på mer!!
    Och när jag frågade kliniken om D-vitamin kontra IVF så skrattade dom bara åt mig och sa att det inte har någon betydelse. Att det har blivit mode att prata om D-vitamin...
  • Sunseed
    kasa01 skrev 2011-04-09 10:12:02 följande:
    Såg detta o var tvungen att hoppa in... vilken linik går du på? KI Huddinge håller faktiskt på i detta nu med en studie om D-vitamn, jag ingick själv i den hösten 2009. Alltså verkar det vara något man faktiskt tar på allvar. Glömmer alltid att fråga om när de väntas få någon slags statistik på studien, ska försöka komma ihåg vid nästa besök.
    Falun har vi haft kontakt med. 

Vi vet inte om vi ska fortsätta med FET, jag fertilitetsbehandlar mig med akupunktur och väljer att tro stenhårt på att vi ska lyckas själva inom ett par månader (vi är oförklarligt barnlösa).  Men om vi inte lyckas har vi några eskimåer i frysen som vi kan försöka ta till framöver. Vi får se vad som händer, just nu laddar jag bara batterier, fysiskt och mentalt. Glad
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?