• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

jessica - Tröstkram till dig {#emotions_dlg.flower}! Hoppas allt jag kan på ditt FET i vecka 50!!

• Inanna Li
    Söte79 skrev 2011-11-02 14:08:49 följande:
    Ego: ÄP söndag! Känns väldigt skönt. Slutet på tunneln... Sen börjar den eviga väntan men det ska gå bra! Kram till alla här inne som kämpar och stöttar!! Fantastiskt!
    Vad skönt att du fått datum för ÄP. Lycka till! Själv ska jag på första VUL på fredag för att kolla blåstillväxt efter 4 dagars sprutande! Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-11-02 17:59:47 följande:
    Hej innana: Är det inte ovanligt tidigt att kolla redan efter 4 dagar? CA gör det på dag 9 och 11 vet du anledningen? Gick oxå  på ivf kliniken förrut och där var det väl samma dagar ungefär. HJur tänker dom? Håller tummarna att det ska gå bra. skönt att ha koll redan från början men samtidigt så har kanske inte heller alla utvecklats dål Lycka till

Tack Glad! De gör VUL dag 6 och dag 8 men dag 6 är lördag och då har de stängt. Därför fick jag första VUL dag 5 på fredag och andra VUL dag 8 på måndag. Nu har jag högre dos än tidigare och det kan vara bra att se om dosen måste justeras neråt eller uppåt, Antagligen kommer de inte se så mycket på fredag men de vill gärna ha koll på hur snabbt blåsorna växer. Jag blev tillsagd att ta dosen 325 med nya Gonal-F sprutor. Men på Apoteket Hjärtat i Nordstan fick jag gamla rysktillverkade Gonal-F sprutor med påklistrad svensk text.På dessa kan man bara ställa in doserna 300 och 337,5. Jag har därför sprutat 337,5 IE i 2 dagar och ska göra det också i kväll. Ska prata med min läkare som jag har telefontid med i morgon (angående sköldkörtelprover och ev. Levaxin)om det är OK att jag gjort så. 12,5 IE är ju ingen jätteskillnad. och jag kan ju sänka till 300 IE efter första VUL.

Lycka till själv!
  • Inanna Li

Mina sprutpaket har rysk text och är överklistrade med svenska etiketter som sagt! Helskumt! Nu efter bara 3 dagars sprutande har jag lite värk i högra äggstocken och har redan börjat få ÄL-flytningar.Det känns lite väl tidigt.  Känner mig vansinnigt orolig för att jag ska ägglossa för tidigt. Första Orgalutan-sprutan ska jag inte ta förrän imorgon kväll.

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-11-03 08:39:31 följande:
    Kort ruvarrapport: Rd 6 idag och nu vääääldigt svagt plus - tog Ovitrellen förra tisdagen vid lunch så den hänger nog fortfarande med.
    Åh, spännande! Hoppas hoppas Solig
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-11-03 11:47:54 följande:
    ÄL-sekretet är bara ett tecken på att östrogenet börjar slo rot i din kropp; och att en äggblåsa skulle ha vuxit sig så stor så att den är redo att lossa efter 3 dagars sprutande är nog inte ens möljigt! Inte ens med skumma ryska sprutor! Kram!
    Hoppas du har helt rätt för de måste väl ändå bli 20 mm innan de lossnar? Jag brukar alltid få massor av sekret men det brukar komma först dag 6-7. Kanske beror det på att jag har högre dos nu? Tack för att du lugnade mig lite Solig!
  • Inanna Li
    pp08 skrev 2011-11-03 12:24:37 följande:
    Är ju bara pga parallelimporten. Kan komma fr vilket land som helst. De gör allt för att spara pengar.

Tror inte att det är ngn fara än, du ska ju inte ta Orgalutran för tidigt heller. Orgalutran på dag 5 låter helt normalt.  FLytningarna du har är pga förhöjda hormonvärden. Använder du Menopur? Då är det ju även LH i den (som detekteras med ÄL test). Värk i äggstockarna betyder ju på aktivitet, så det är bara bra
    Lite dumt bara då jag skulle ha 325 i dos med nya sprutor och det går inte att justera med de gamla sprutorna som de importerat från Ryssland så det blir 337, 5 i stället! Jag tar Gonal-F för fjärde gången. Det har funkat bra på mig 2 gånger tidigare. Hoppas värken är positiv och beror på att det händer saker där. Tack för info. Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Inanna Li

Har nu haft samtal med min läkare och hon nämnde också parallellimporten som orsak till jag fått ryska sprutor. Det var OK att jag sprutat med lite högre dos än vad som var avsett. På VUL imorgon kan man ändra om det skulle behövas. Och hon sa att mina flytningar och värken i äggstocken beror på ökad östrogenhalt förmodligen pga högre sprutdos! Tack till Fjällsippan och pp08 som gav mig helt rätt svar förut! Så bra att ha er kunniga tjejer här i tråden som tröstar, peppar och snabbt ger råd och lindrar oro.

Jag fick också svar på mitt TSH och det är nu på 3,9. Hon tycker det är ett helt normalt värde och att jag inte behöver ta Levaxin men att jag får göra det om jag vill. Jag har redan 100 tabletter hemma. Det har alltså ökat från 2,3 till 3,9 på 18 månader Förvånad. Förmodligen pga hormonstumuleringen i samband med iVF. Jag kommer ta Levaxin även om det ger mig hjärtklappning (en biverkning som läkaren varnade för).

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?