• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Glömde ta bort mig från sprutarrubriken men jag sprutar ju ändå fortfarande Skrattande

• Inanna Li

Fjällsippan - Tråkigt att det inte tog sig! Tröstkram till dig {#emotions_dlg.flower}! Ja, när ger man upp egentligen? För oss är det en ekonomisk fråga så det lär nog inte bli fler färskförsök än detta. Inte på ett tag i alla fall. Om pengar på något sätt dyker upp så fortsätter vi kanske senare om vi inte lyckas nu men jag kommer ta en paus en tid framöver efter detta försök om det inte skulle gå vägen.

• Inanna Li

tjorven - Kram till dig och stort lycka till med nästa försök! Klart det ska bli barn för er på något sätt!

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-11-09 17:00:34 följande:
    Inanna: det låter bra med fler sprutdagar!!

Var är Enya...?! 
    Det känns super med 12 sprutdagar!  Jag misströstade förra veckan och fruktade äggröra av alltsammans men nu kanske det ändå kan bli några mogna ägg till slut! Men sist vi fick ut få ägg hade vi inte så bra befruktningsgrad så jag är ännu orolig!

Undrar också var Enya är?
  • Inanna Li
    callimero skrev 2011-11-09 16:33:43 följande:
    Pest detta att ekonomin sätter stopp. Rekommenderar alla som orkar att fråga sin arbetsgivare om bruttolöneavdrag. Det kan gå hos bägge parters jobb om man har tur. Man spar en hel del beroende på lön och kan ibland även dra av det uppdelat på flera månader.
    Det är ett jättebra tips men det funkar inte med arbetslös sambo och jag tror också det kan bli svårt för mig som har statligt jobb att få det beviljat. Jag har inte heller råd att få löneavdrag just nu men vem vet om vi kan utnyttja det i framtiden.
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-11-09 18:22:49 följande:
    Klart du ska! Heja heja Solig
    Där var du Enya! Hoppas också att kalimero ska göra en Enya nu! Med danska toppspermier måste det bara gå bra!
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-11-09 18:26:30 följande:
    Här är jag Skrattande. Aldrig alltför långt borta. Allt väl med mig
    Läser faktiskt allt varje dag men har inte hunnit kommentera lika ofta som tidigare den senaste veckan. Körigt på jobbet och då kopplar jag av helt när jag väl kommer hem och gör ingenting annat än ligger i soffan och myser o vilar.
    I morgon kväll flyger jag till Bryssel för ett möte hela dagen på fredag så nu måste jag fortsätta förbereda mig.

Heja Inanna och alla andra som sprutar!
    Tummarna hålles för de som ruvar.

Fjällis, attans skit att det inte vill ta sig!!! Du hänger väl kvar här ändå

Zin - vad händer för dig nu då? När bär det av till England?

Kramar till er alla Hjärta
    Tack tack Solig! Här sprutas det vidare t o m fredag! Jättekram Hjärta Härligt att ligga i soffan och mysa. Hoppas det blir en bra resa till Bryssel. Får mig att tänka på belgisk choklad som jag åt en hel del när jag var där på studieresa med några arbetskamrater för 9 år sen!
  • Inanna Li
    Boe skrev 2011-11-10 08:52:59 följande:
    Fjällis- vad tråkigt att det inte tog sig! Kram till dig

Inanna- hoppas på dig nu{#emotions_dlg.flower}

Håller tummar för alla ruvare!

Hönan- Hur går det för dig?

Ego- Fick svar på KUB igår 1/2149 vilket känns otroligt mycket bättre än 1/13 som sist. Har legat sömnlös i tre nätter i väntan på detta resultat & igår morse bara skakade jag på vägen till arbetet av stress över resultatet. Alla jobbiga känslor kom tillbaka från förra gången. Känner mig så lättad nu! Så denna gång hoppar vi över FVP och hoppas att det är ett frisk barn ändå!

Kramar till alla kämpareHjärta
    Tack! Grattis till bra resultat på KUB! Kram Hjärta
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-11-10 08:54:32 följande:
    Fjällis och Tjorven! skit att det ska vara så jobbigt och inte gå vägen. Det gör så ont och man funderar på hur länge man ska orka?

Kalimero: Jag hade gärna haft mer av din inställning och du är inte galen bara väldigt envis och det ser jag som en väldigt bra egenskap nä'r man verkligen vill uppnå nått! Go Girl!

Innana: Skönt att du känner att det har blivit lite lugnare och jag förstår din oro. Befruktningsgraden är väldigt olika för mig. Jag har haft allt från 70 procent till nu sist mindre 2 normal av 5. Det måste väl dels vara så att äggen inte är mogna  eller kvalitén?  Håller tummarna att de utvecklas väl! 

Själv så är man där man absolut inte vill vara! Ruv 3 och man känner ingenting och brösten borde väl har börjat värka? Jag vet att det är för tidigt men ni vet att det finns alltid känslan som talar att det inte har gått denna gången heller. Då hamnar jag i samma funderingar som ni andra har om hur man ska göra i framtiden. Jag kommer att ta det lugnt efter den här gången och sen till våren får jag se om vi gör ÄD eller embryo adpotion som är ett billigare alternativ. Har faktiskt börjat kolla mig omkring. Gud vad jag vill att det ska bli helg för söndag kommer jag absolut att testa,tror jag? Ja ni vet hur man håller på.

Vinkar till Er alla andra!  
    Tack för tumhållning! Jag är i alla fall glad för att det verkar finnas ägg den här gången. På mina IVF har vi haft 100 % befruktningsgrad första gången, 50 % andra gången (men då hade vi betydligt färre ägg), 87, 5 % tredje gången. Vårt snitt på 3 behandlingar blir då 70 % som är ganska normalt. Jag är förstås orolig för attd et ska bli sämre befruktningsgrad med mindre skörd då jag har dn erfarenheten tidigare men alla gånger kanske inte blir lika.

Lycka till med fortsatt ruvande! Hoppas det dyker upp symptom senare!  Skönt att ha plan B som ÄD och embryoadoption i tankarna! Då vet man att det finns andra vägar att at sig ur barnlösheten om man orkar och har råd!
  • Inanna Li
    tjorven01 skrev 2011-11-10 09:06:57 följande:
    Inanna
    Håller alla tummar för dig oxå

Tror att det redan finns någon slags ivf fond men tror att den är nystartad och att det skulle ta ett tag innan de fått in pengar man skulle kunna ansöka om.
    Min kompis frågade om hon kunde få kolla upp det åt mig.
    Ska kolla om jag hittar länken
    Tack Hjärta! Har också läst om en nystartad IVF-fond som inte fått ihop tillräckligt med pengar än! Jag skulle nog inte vara världens bästa mottagare vid 43 års ålder om någon sådan fond skulle starta! Men, borde jag inte få förtur pga åldern Skrattande
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?