sushikatten skrev 2011-11-10 08:54:32 följande:
Fjällis och Tjorven! skit att det ska vara så jobbigt och inte gå vägen. Det gör så ont och man funderar på hur länge man ska orka?
Kalimero: Jag hade gärna haft mer av din inställning och du är inte galen bara väldigt envis och det ser jag som en väldigt bra egenskap nä'r man verkligen vill uppnå nått! Go Girl!
Innana: Skönt att du känner att det har blivit lite lugnare och jag förstår din oro. Befruktningsgraden är väldigt olika för mig. Jag har haft allt från 70 procent till nu sist mindre 2 normal av 5. Det måste väl dels vara så att äggen inte är mogna eller kvalitén? Håller tummarna att de utvecklas väl!
Själv så är man där man absolut inte vill vara! Ruv 3 och man känner ingenting och brösten borde väl har börjat värka? Jag vet att det är för tidigt men ni vet att det finns alltid känslan som talar att det inte har gått denna gången heller. Då hamnar jag i samma funderingar som ni andra har om hur man ska göra i framtiden. Jag kommer att ta det lugnt efter den här gången och sen till våren får jag se om vi gör ÄD eller embryo adpotion som är ett billigare alternativ. Har faktiskt börjat kolla mig omkring. Gud vad jag vill att det ska bli helg för söndag kommer jag absolut att testa,tror jag? Ja ni vet hur man håller på.
Vinkar till Er alla andra!
Tack för tumhållning! Jag är i alla fall glad för att det verkar finnas ägg den här gången. På mina IVF har vi haft 100 % befruktningsgrad första gången, 50 % andra gången (men då hade vi betydligt färre ägg), 87, 5 % tredje gången. Vårt snitt på 3 behandlingar blir då 70 % som är ganska normalt. Jag är förstås orolig för attd et ska bli sämre befruktningsgrad med mindre skörd då jag har dn erfarenheten tidigare men alla gånger kanske inte blir lika.
Lycka till med fortsatt ruvande! Hoppas det dyker upp symptom senare! Skönt att ha plan B som ÄD och embryoadoption i tankarna! Då vet man att det finns andra vägar att at sig ur barnlösheten om man orkar och har råd!