IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Turlid; läste just på CvL's hemsida att de inte har någon större tro på TNF-alfa-värdets inverkan på möjlighet till lyckad graviditet. Så det är nog ingen idé att fråga dem för ett prov.
Turlid; läste just på CvL's hemsida att de inte har någon större tro på TNF-alfa-värdets inverkan på möjlighet till lyckad graviditet. Så det är nog ingen idé att fråga dem för ett prov.
Grattis till dubbelruvningen, Inanna! När sonen blev till så blev det också "bara" 2 embryon kvar, så jag hoppas innerligt att du har samma tur som jag och Fahlvik. Kram.
sushikatten; usch, vad läskigt med bilolycka. Skönt att höra att du mår hyfsat i alla fall. Syrran hade också nacksmärtor efter en bilolycka under en ganska lång period, hon befarade länge att smärtan inte skulle försvinna. Men det gjorde den. Stort lycka till med hemmaförsöken!
dallas; grattis till blastisen i frysen.
Ikväll har jag pratat med hemortsläkaren och han godkänner att vi gör ytterligare försök. Han tyckte dessutom att det är okej för mig att prova den korta metoden. Den ger oftast färre ägg för oss äldre; men allt är värt att pröva. Däremot måste även kliniken godkänna försöket (på grund av min ålder). Men det lutar åt att det blir ett försök i maj; samma månad som jag fyller 43.
Lumix; kul att du dyker upp i tråden igen , jag har tänkt på dig. Men mindre kul att dina värden krånglar; hoppas att de stabiliseras snart. Kram.
Sushikatten: Jag tror att det är viktigt att både försöka vila nacken, men att absolut inte låta den stelna. Om du sitter vid stationär dator använd inte mus vid sidan, utan låna/skaffa en mousetrapper. Att röra armen snett utåt i små rörelser, som musanvändning innebär, är förödande för nacken. Vad gäller preparat så blir det Puregon för mig den här gången också; jag har provat Menopur och mitt östrogenvärde hade väldigt svårt att få fart då. Hoppas att du joinar mig på försök i maj. Då gäller det! Men först har vi hemmaförsök i april att sikta in oss på, eller hur.
Inanna; har du börjat jobba igen? Och i så fall, har du möjlighet att undvika chefen?