• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ju mer jag tänker på det så är  lägg ägg bra!

Skrattande

Det är ju så som du säger Maryhe, ang läkarna.  Nu dras det ju ned  också på förlossningsvården i Sverige och de säger att mammor är en tacksam grupp att göra det på för att de inte har ork att reagera när de precis fött barn.

Så, en bok i ämnet med alla möjliga olika vinklar skulle vara helt rätt i tiden!

• Tuvalina
    MissBoring skrev 2012-02-06 20:28:34 följande:
    Anne hur går det för dig? har du fått svar efter att du lämnade provet igår?
    MissB, vad gullig du är!

Vi är nu på väg till Falun för VUL och blodprov. Om det nu visar att det bara är cystor på äggstocken och inga äggblåsor så avbryter vi behandlingen denna gång. Planen är sen att låta min kropp återhämta sig.

Hur går det för dig?

Har skumläst lite i tråden nu... tänker på er alla!! Hade en bra dag igår. Träffade vänner och var hos min bror på god middag!

Glad att ni finns!

Kram!
  • Tuvalina

Icke att förglömma adrekomp - från Alpha plus för trötta binjurar. Det hjälpte mig mot det som min kinesiolog menade förorsaka nattsvettningar. Tack för ert stöd. Vi är snart framme nu...

• Tuvalina

Varit i Falun idag. Fyra el fem äggblåsor kunde ses i min äggstock. Allt såg bra ut. Jag känner mig så lättad att stimuleringen verkat fungera! Äggplock på måndag! 42:an, har du en blogg med? Kram till er alla underbart stöttande!

• Tuvalina
    Zin: Jag tycker alla här inne är riktiga kämpare och du har inte sagt något naivt alls. Håller du på med hemsidan nu? Är det den du börjat skriva på? Jag kan inte så mycket om örtmedicin men det är klart... om jag tänker efter så har kinesiologen hjälpt mig en hel del...

Mamma Gås: Vad är skillnaden på kontakten med CvL och Falun menade du? Jag har också varit i kontakt med CvL, de glömde ju bort oss... Därför kontaktade vi Falun istället. Jag tycker det går bra att ringa Falun. Det går att läsa in ett medd dagen innan på kvällen så ringer de oftast tillbaka tidigt nästa morgon. Det har fungerat bra hittills och alla sköterskor är mycket bra. Urban som är en av läkarna där har jag haft problem med då han var plump i kontakten och hade mycket låg kompetens i bemötande. Det är han som ska göra äggplocket.

Mindfulnessbaserad psykoterapi - är det som hjälpt mig komma tillbaka till livet!

Jag har mycket jag vill skriva men är supertrött efter mycket händelserik dag. Först i Falun och sen hela e.m. på Gävle sjukhus med min sjuka pappa.

Inanna, tänker på dig imorgon.

Till er alla, ni har så mycket att ge och är oerhört kompetenta!
  • Tuvalina

Måste erkänna att jag har jobbat så hårt den senaste tiden och även jobbat med uppropet som vi ska skicka in till socialministern. Upprop om nationella riktlinjer vid minskade fosterrörelser så jag är ganska uttömd på energi för tillfället.

Jag skulle så gärna vilja hjälpa till ... men har som sagt inte riktigt kraften. Men tänker att det är så just nu och sen lite senare så kommer det komma texter osv.... men just nu behöver jag ta igen mig lite! Men jag hejar på er andra och tycker det är super det ni gör!!

Härligt att höra Inanna om att bebisen verkar må bra där inne!

• Tuvalina
    tjorven01 skrev 2012-02-09 21:20:38 följande:
    Försöker undvika det så långt det är möjligt
    Upptäckte dock att vad jag trott var svamp kanske inte riktigt är svamp
    Eftersom mitt östradiolvärde var så lågt så behandlar jag mig numera med ovesterin två ggr i veckan vilket gör att det har slutat klia så det kanske inte bara var så mycket svamp som torra slemhinnor
    Har dock lätt att få svamp och vill inte trilla dit så jag undviker det så långt som möjligt
    Tillåter mig numera frukt iaf
    Vet du om det är okej att behandla med flukonazol under hormonstimuleringen?
    NI har säkert diskuterat detta tidigare och antar det kommer ett sida på hemsidan om Svamp....

Vad har ni andra för tankar om svampbehandling under hormonstimuleringen?
  • Tuvalina
    tjorven01 skrev 2012-02-09 22:46:23 följande:
    Tuva
    Jag vet att läkarna har varit väldigt restriktiva mot mig redan vid nedregleringen innan jag börjat med sprutorna och sagt att det då är canesten som gäller trots att jag får extremt sköra slemhinnor och blöder av det
    Så jag tror att de avråder från flucozanol men som med allt annat förekommer det säkert olika bud

Myran tror bara att friskvårdsbwh är bra eftersom den inte bara är till för att bota svamp utan oxå för att bygga upp en hälsosam miljö där nere
    Tack för svar Tjorven!! Ska ringa Kliniken imorgon... tror egentligen inte heller på flukonazol i nuläget. Tror faktiskt att det var det som gjorde att jag började blöda i dec efter jättefint VUL som visade tre jättefina folliklar. Alla säger att det ska var ofarligt att ta flukonazol när man försöker bli gravid, men varför avråder de då att göra det redan vid nedregleringen? Knepigt.

Det jag är så himla orolig för nu är att svampinfektionen ska förstöra detta IVF försök!
  • Tuvalina

Vill bra reflektioner du fått Vi4!!! Bara att ta till sig! Jag är 41 fyllda i dec och jag tänker att jag behöver vänta några månader för att låta kroppen få balans. Hörrni alla, har nån av er tagit fragminsprutor i samband med IVF? Började ni då vid ET , senare eller tidigare?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?