• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Intressanta diskussioner om D-vit och TSH mm. Tack för det! Idag är jag på RD 10. Har ni testat tidigare under behandlingarna? Fryser mycket, ömma bröstvårtor och vansinnigt trött. Men vad är biverkningar av proggisarna och vad är något annat?

• Tuvalina

Jag har TD på fre men ska testa på onsdag med eget test, har vi gemensamt bestämt mannen och jag. Knepigt med läckande bröst ... Har du haft förhöjt prolaktin förut? Finfina, jag var också väldigt svullen första dagarna... Progesteronet Ställer till mycket...

• Tuvalina

Jösses... nu har nojjorna slagit ut med full kraft.

Jag minns inte att jag frös så här mycket när jag blev gravid med vår son...

Jag fryser och fryser och rätt som det är så blir jag jättevarm...

Någon som har någon tanke kring det?

• Tuvalina
    Maryhe skrev 2012-02-27 10:26:41 följande:
    Tuvalina: Plusset kan fortfarande dyka upp! Håller tummarna för dig! Kram

Ego: Efter en intensiv helg med, jobb, pluggande, vårstädande, välgörenhetskonsert för hundar&katter och ägglossning så är jag helt slut... Vi lyckades till slut få till ett pliktskav i lördags, men så ägglossade jag igår. Vi kom hem från konserten vid ett tiden på natten och jag orkade faktiskt inte. Ställde alarmet lite tidigare idag men det gick inte. Vi försökte men sambon blev blockerad och jag fick huvudvärk. Nu sitter jag här med bankande skalle och ska försöka plugga. Det fungerar alltid bättre om jag inte säger att jag har ÄL, jaja vi får vänta på FET istället.
    Tack Mary... jag vet inte det ja... mitt hopp är så gott som ute.
    Krister skulle köpa fler test på affären.

Men om ni hade sex i lördags och du fick ägglossning i går då var det väl ganska bra egentligen, ett dygn ska de väl kunna leva de små rackarna?

Kram!
  • Tuvalina
    Fjällsippan skrev 2012-02-27 10:12:09 följande:
    Nej, ge inte upp ännu! Jag har mött flera på FL där plusset kryper fram först på "den-officiella-testdagen". 
    Jag har googlat runt lite och letat jag med efter flera... hittar inga konkreta riktigt, men helt kört är det väl inte... men det känns som om mensen är på väg.
  • Tuvalina
    Zinfandel skrev 2012-02-27 10:55:08 följande:
    Tack Skruttefia, jättebra!!

Anne: håll ut!! Om du visste vad många som inte plussar förrän runt rd 14!!

woo: och GRATTIS till dig som nu PLUSSAT även på TD!!! Hjärta

Fjällis: kan du inte vända dig till denne Bo Wikland? Han finns på Läkarhuset. 
    Är det så, menar du, att de inte plussar förrän runt dag 14? Kan det var så? Jag skulle så gärna vilja tro att det finns en chans kvar...
  • Tuvalina
    Maryhe skrev 2012-02-27 11:13:43 följande:
    Jo, men iom att de i alla fall inte är några elitsimmare direkt så hade det var bra om man hade kunnat maxa med en svängom nu på morognen. Sen åker jag till jobbet och sambon åker och repar och kommer hem vid två tiden på natten. Det är alltid så svårt att få till det. Ska ta en långpromenad i vårsolen o hoppas på att huvudvärken släpper, är redan 25 grader i solen och 13 grader i skuggan
    Jag vet ju han din fina sambo inte har de värsta eliterna... men det var ju bra att ni fick till det en gång i alla fall

Woo, var hör du hemma då menar du? Det gör väl inget att du hälsar på här? Tack för din hoppfulla kommentar!
  • Tuvalina

Tack alla för ert stöd... Jag känner mig ganska förtvivlad just nu. Hade inte räknat med att kunna ta emot något negativt som en gås heller... det är bara att låta det besvikelsen skölja igenom mig, men visst när ni börjar prata lite siffror och berättar om folk som plussat, trots minus på RD 11 så får jag ju lite hopp tillbaka... Mensen lyser ju med sin frånvaro i alla fall... Bröstenvårtorna ömmar...

Skytten, du tar flagyl först och sen diflucan.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?