• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria: Grattis till en liten blasto! Det kunde ju inte bli bättre. Glad

Vi 4: Håller tummarna för att allt går som det ska på onsdag. Det är ju lite skillnad på att göra långa och korta. Det brukar ju gå snabbare med korta så äggen är säkert mogna och fina på onsdag.

Miss Boring: Man blir erbjuden akupunktur innan ET på CFC. Det kostar DKK 400. 

• Bengalen

Jag mår sådär. Har sovit nästan hela helgen. Yogade igår men det svartnade för ögonen hela tiden så det var inget vidare. Hatar att min kropp blir så sliten av progesteronet. Mina nattsvettningar börjar i alla fall avta så smått och temperaturerna börjar dala.

När är det tänkt att ni ska köra igång med CFC? Är det efter nästa cykel? 

• Bengalen

Imorgon har jag telefonmöte med CFC. Vi får se om vi kör på nästa cykel eller väntar tills cykeln därpå. Det beror lite på hur denna cykeln beter sig.

• Bengalen

Tuvalina: Precis! Om man inte kan få den vård man är berättigad till i Sverige inom 3 månader har man rätt att få behandlingen finansierad via FK om man vänder sig utomlands.
    Däremot har jag inte blivit riktigt klok på om det gäller vem som helst i IVF/ÄD-svängen eller bara de som har rätt till landstingsfinansierade försök. Jag tycker det verkar som mer eller mindre vem som helst får ersättning för ÄD utomlands nu. Själv har jag skickat in alla våra papper och underlag från vårt försök i Riga 2010 och hoppas att få pengar tillbaka.

Miss Boring: Fixar din gyn även alla recepten? Jag ska försöka få CFC att skriva ut allt redan nu så att det slipper bli så stressigt med att få dem omskrivna sen mitt i behandlingen. 

Maryhe: Fy vilka besparingar! Det låter ju inte klokt. Tänk om det inte kom ut något blod ur den armen, då var det kört med det blodprovet, helt galet ju!

• Bengalen
    Tuvalina skrev 2012-05-08 22:57:52 följande:
    Bengalen, apropå det vi pratade om häromdagen ang vård i annat land och få ekonomisk hjälp från F-kassa.
    Då torde det ju vara så att det inte går att få hjälp om det inte finns kö här i Sverige? Jag vill ju söka mig utomlands för det är bättre vård där... det kanske inte är en giltig orsak? Eller som du säger att det gäller de med landstingsfinansierat IVF, men det gäller ju till man fyllt 43 så det verkar ju inte riktigt stämma...

Då det gäller ÄD så är det ju fullt möjligt!!

Ska ringa och kolla med f-kassan när jag orkar!
    Jag tror inte man kan få ersättning för att det skulle vara bättre vård utomlands tyvärr. Vad det gäller IVF brukar man ju alltid få komma till inom 3 månader så det lär inte funka av den anledningen heller men ring och kolla och meddela gärna sen vad de säger. Jag tror inte ens att alla på FK vet vilka regler som gäller.
  • Bengalen

Vi 4: Grattis till lyckat äggplock! Vad kul att det ändå blev 8 stycken. Nu hålls mina tummar för att det blir några riktigt fina att få tillbaks på fredag.

Hitcher och Zin: Mina varmaste tankar till er. Hoppas nu att HCG-nivån ökar. Som sagt, värdet i sig säger inte allt utan det viktiga är att det ökar som det ska.

Slemmis: Ditt värde verkar väl vara helt okej enligt länken som Zin la ut eller har jag helt fel? Vet inte exakt vilken vecka du är i.

Anne: Jag har inte gett upp hoppet för dig ännu. Har hört många som testar minus i stort sett enda fram till testdag.

Hade samtal med Claus på CFC igår. Han verkade mest stressad och försökte avsluta samtalet hela tiden. Jag kände att han knappt lyssnade så jag bestämde mig för att skicka ett mail direkt efteråt där jag specade upp vilka mediciner jag ville ha. Kors i taket, fick alla recepten på mailen några timmar senare så nu kör vi igång direkt på nästa cykel. Varken han eller min akupunktör tycker att vi ska vänta ytterligare en cykel så det är väl lika bra att smida medan järnet är varmt. Flört 

• Bengalen

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i maj/juni, CFC.
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET 3/4 TD 17/4
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 1 IVF/japanen på CFC. Nytt försök i början på juni.

***SÄNGHALMSLIGAN***

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3, ÄP v 18

***ÄP/ET/FET***
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3
    Vi 4, 40 år, IVF nr 2 på CvL,korta metoden, menopur 375IE, ÅP 9/5, ET 11/5 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket på CFC med immunterapi à la Dr D, ET 22/4
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, 2:a försöket i Falun, TD 11/5.

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF, 4FET (1MA, maj-11), väntar på VUL
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012 .
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• Bengalen

Bra idé Vi 4!

Jag funderar på om det inte hade varit smart att göra en egen tråd där vi har listan så slipper man leta i hundratals inlägg när man vill uppdatera den. TS kan ju länka till list-tråden i presentationen.

• Bengalen

Nääääh, vad tråkigt att höra Zin! Säg den lycka som varar... Gråter Det var i alla fall ett steg i rätt riktning om det nu kan vara någon tröst.

Ta hand om dig! Kramar

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?