Soligor: Stort tack för sprutorna!
![Hjärta Hjärta](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
De kom med posten idag så nu ligger de i tryggt förvar i kylen. Hoppas att de har klarat resan utan kylförvaring, men det gäller väl mest för sprutor som redan är påbörjade eller vad säger ni andra?
Miss Boring och Anne: Jag gör ju inte en vanlig IVF utan japanen, dvs låg stimulering. Med denna metod använder man Pergotime eller Tamoxifen och sen boostar man med en liten dos FSH (Gonal-F) varannan dag. Denna metod ska vara väldigt bra för low responders och den har hög graviditetsstatistik. Den ger bara 3-5 ägg men med bättre kvalité och då spelar ju antalet mindre roll. Den funkade över förväntan på mig sist. Nu har CFC bytt från Tamoxifen till Pergo så jag hoppas det ska bli ännu bättre.
Vi 4: Jag har svårt att tro att progesteron-nivån skulle öka i kroppen. Man får ju inte högre temperatur allt eftersom. Däremot kan de ömma brösten som ni talar om vara en biverkan efter Ovitrellen/Pregnylen. Att brösten slutar ömma ca 10 dagar efter beror med all sannolikhet på att den har gått ur kroppen då. Jag har hört om många som tror att det är kört för att brösten slutar ömma men som sen får plus ett par dagar senare. För min del får jag aldrig ömma bröst av varken äggmognadssprutan eller av progesteronet. Tyvärr är det inte lönt att jämföra symtom från ruvning till ruvning för det kan skilja hur mycket som helst utan att det behöver betyda någonting. Tråkigt men sant...
Lite nyfiken, varför har du fått så hög dos Crinone denna gång? Är det pga missfallet förra gången?
Victoria: Är så ledsen för din skull.
Maryhe: Med den inställningen som kliniken har hade jag gjort som Zin föreslog och satsat på CFC om det inte lyckas där hemma.