• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ego: Nu har jag mailat Falun för att höra vad de använder för skala och hur mina ägg/embryon låg på den.
    Iof så sa min hemgyn att även om embryon ser lite sneda och vinda ut så kan det bli bäbis av dem ändå men... Sen när jag ändå va ifarten så frågade jag hur dom tyckte jag skulle gå vidare, om en ny IVF va bra och isf om dom kunde ha någon plan för mina mf, om det fanns något vi kunde göra för att förebygga, för mycket går ju men jag kan ju inte bli yngre... så är det det enda dom fortsätter säga så får jag ju problem Skrattande
    Känns bra iaf att få iväg det där maielt, vet inte varför jag inte gjort det tidigare?? fast det kan ju beror på allt med mamma och runt omkring eklart.. nu har jag ju iof varit sjuk men samtidigt så har jag ju inte haft ork att tänka på vare sig det ena eller andra så kanske det har gjort gott med all vila Glad  

• MissBoring
    Maryhe skrev 2012-03-09 13:05:31 följande:
    I mina papper står att embryon A-C kan ge barn, men aldrig D.
    Så visst kan assymetriska embryon ge barn ändå!

Ett A embryo har  < 10% fragmentering
    Ett B embryo har 10-30% fragmentering och/eller assymetriska blastomer
    Ett C embryo har 30-50% fragmentering och assymetriska blastomer
    Ett D embryo har    > 50% fragmentering och/eller multinukleärt och/eller assymetriska blastomer 

Mina B embryon hade god chans trots en del fragmentering och assymetri. De hade fått många graviditeter på typ B embryon. 
    Tack snälla Maryhe {#emotions_dlg.flower}
  • MissBoring
    Tack woo Glad och trevlig helg till dig med!
  • MissBoring
    Maryhe skrev 2012-03-09 10:20:21 följande:
    Nej jag såg nu att man gör det på utvalda patienter på min klinik. Först gör man något som heter FISH, sedan kan man göra PGD. Undrar om jag kan få bli utvlad på sitt sista landstingsförsök i maj...

Klart du ska fråga om det! Hade ju varit toppen Glad
  • MissBoring

Jag är helt klart inte smart nog för en sån sida Gråter jag blir helt blokerad å kan inte förstå hur jag ska få fram någon info Skäms får nog fråga min sambo när han kommer hem...han är den smarta i vår familj Skrikandes
  • MissBoring

*blockerad kan jag faktiskt stava till iaf Skrattande

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-03-09 18:11:43 följande:
    MissB, nu misstänker nog IVF Falun att vi kokat ihop något... Jag har nämligen skrivit till dem idag med med samma fråga som du!

Fick ett svar av Dr Samir som var ett allmängiltigt svar och inget svar direkt om vilken kvalitet som mina ägg haft. Det var ett vagt svar med andra ord. De anser att mina ägg har bra kvalitet. punkt. hm säger jag bara då...

Så här svarade hon när jag frågade om mina ägg höll den kvalitet som enligt skalan skulle vara bra. Jag frågade också vad de använde för kriterier i avgörandet:
    "Angående din fråga om äggkvaliteten så bedöms detta utifrån speciella kriterier (yttre och inre cellmassa och antal kärnor). Det bedöms alltså utifrån en skala.

Det finns olika faktorer som kan påverka celldelning på äggen. En av faktorerna kan vara åldern på kvinnan, äggstockarnas förmåga, typen av stimulering och även spermierna spelar roll vid äggdelningen efter befruktningen. Hoppas att du fick svar på frågorna".

Åhhhhh,, får väl följa ditt ex. Woo och börjar knapra DEHA och inofolic + melatonin. Men jag blev ju gravid och hade en fullgången graviditet för 1 1/2 år sedan.... Kanske ska jag testa en IVF till innan jag börjar med det grövre artilleriet...
    haha Glad jag mailade bara in till infon eftersom jag inte haft någon kontakt med någon direkt i Falun. Skrev att det va Staffan som gjort ingreppen på mig. Så jag har inte fått svar, återkommer när jag får det!
    hmmm bra kvalitet. punkt. ja...vad säger man?? de flyter då undan på svaren!!
    Jag skrev iof att jag ville veta vad det var för skala de räknade efter och hur mina ägg/embryon stod sig i förhållanden till den. Just för att jag hoppas att inte få svaret du fick... men vi får se Skrattande
  • MissBoring

Fjällis. Skönt du landat lite och iaf har en liten plan på G.

tack också för info om Falun, intressant att ha lite i bakfickan när jag får svar. Konstigt då att Tuva inte kunde få ett bättre svar...

• MissBoring

Jag tror inte heller dom är ute efter att mjölka. Så många behöver deras hjälp att de har nog ivfer så dom klarar sif ändå. Men jag undrar varför dom inte vill vill dela med sig info lite lättsammare... Ska bli spännande när jag får mina svar.

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-03-12 20:17:10 följande:
    Tack Skytten för fina ord! Ja, det är faktiskt bara precis 2 år sedan vi började försöka få barn överhuvudtaget så det är väldigt lite i denna tråd. Tjorven: ha en mysig kväll ;) låt inte oss störa!!
    Oj...bara två år och all den kunskapen!! Nu blir jag ännu mer imponerad {#emotions_dlg.flower} vi började ju för 1,5 år sen med våra hemma försök... å jag kan ju inte ens en pytteliten del av all den kunskap du har...
    Ska verkligen bli kul att följa dig när ni väl sätter igång men själva IVF:en också Glad

Myran, hoppas någon mer blåsa gömt sig!!

Tjorven, trevlig kväll Oskyldig      

Sunseed, håller tummarna för dig fortfarande Drömmer

Hoppas jag inte missat någon som har det tufft.. Kram till er alla  
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?